AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #21 Skrevet 12. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Men det er jo mange nordmenn som gjør akkurat det samme, om ikke mer! Her i landet altså Anonymkode: 4273a...fde Som er for dødsstraff for homofili og utroskap? Som syns offentlig steining av kvinner er ok? Som driver med overfallsvoldtekter? Som kler kvinnene sine i burka? Anonymkode: 85782...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #22 Skrevet 12. januar 2018 Just now, HalldirV2 said: Nei, det blir slett ikke det samme som å si at alle nordmenn er som ABB. Hvor mange muslimer feirer jul, spiser gris og drikker alkohol? De som gjør dette er heller ikke særlig religiøse, kan vel knapt betegnes som muslimer. Islam som religion er ikke forenelig med vestlige verdier, så enkelt er det. Skal islam ha en plass i vesten må den reformeres. En liten andel muslimer i Norge er helt ok, og til dels berikende, men et større antall er heller usunt. Nettopp. Du sa det så veldig enkelt. Hvordan kan man bestride dette? Anonymkode: 85782...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #23 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som er for dødsstraff for homofili og utroskap? Som syns offentlig steining av kvinner er ok? Som driver med overfallsvoldtekter? Som kler kvinnene sine i burka? Anonymkode: 85782...0f0 Men ikke alle muslimer gjør dette??? Jeg vet om muslimer som IKKE synes steining er ok, som ikke voldtar og som IKKE går i burka. Anonymkode: 4273a...fde
ElinX0Xpoliti Skrevet 12. januar 2018 #24 Skrevet 12. januar 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men ikke alle muslimer gjør dette??? Jeg vet om muslimer som IKKE synes steining er ok, som ikke voldtar og som IKKE går i burka. Anonymkode: 4273a...fde 17% av muslimer i Norge er enig at vi alle i Norge skal følge sharia som medfølger steining av kvinner som er utro. Endret 12. januar 2018 av ElinX0Xpoliti 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #25 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men ikke alle muslimer gjør dette??? Jeg vet om muslimer som IKKE synes steining er ok, som ikke voldtar og som IKKE går i burka. Anonymkode: 4273a...fde Og jeg sa at de få ødelegger for de mange. Anonymkode: 85782...0f0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #26 Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men ikke alle muslimer gjør dette??? Jeg vet om muslimer som IKKE synes steining er ok, som ikke voldtar og som IKKE går i burka. Anonymkode: 4273a...fde Det fantes nazister som ikke ville utslette jødene også, nazisme er fortsatt ikke særlig hyggelig som ideoligi. Anonymkode: 15047...f53 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #27 Skrevet 12. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde Fordi vi ser hvordan det går i Sverige (og andre land). Anonymkode: bc661...8de 4
Gjest ewzp0xo3hlgove Skrevet 12. januar 2018 #28 Skrevet 12. januar 2018 Det er vel ingen som påstår at det ikke finnes noen hyggelige muslimer? Spørsmålet er om muslimer (som gruppe) i større grad har standpunkter som vi som storsamfunn ikke kan tolerere. Et eksempel er spørsmålet om kvinner bør velge selv om de vil gå med hijab. Pew research center har spurt muslimer fra mange land om de mener at kvinner selv bør kunne hva de har på hodet. I enkelte land(gamle sovjetstater + tyrkia) er 90 % enige om at kvinner må få velge selv. I andre land, som f.eks Egypt, Irak og Jordan mener kun 50 % det samme. Det vil altså si at ca halvparten av alle som bor i Egypt vil påtvinge kvinner å bære hijab. Det virker åpenbart at disse meningene påvirker folks syn på "muslimer" som gruppe line til pew research: http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-women-in-society/
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #29 Skrevet 12. januar 2018 Jeg liker ikke muslimer som kommer til Norge pga : - religionen er kvinnefiendtlig - utnytter vår veldferd(nav osv) - imot demokrati - de flykter fra landene men besøker disse landene igjen og sender barna ned dit for å ikke fornorskes(Somalia, Irak, Pakistan osv) - de er imot alt Norge står for men utnytter godene våre Anonymkode: 28af0...e81 11
Horten Market Skrevet 12. januar 2018 #30 Skrevet 12. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Anonymkode: 4273a...fde Gærne nordmenn får vi ikke gjort så mye med, men vi kan hindre at flere gærninger kommer til landet. 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som er for dødsstraff for homofili og utroskap? Som syns offentlig steining av kvinner er ok? Som driver med overfallsvoldtekter? Som kler kvinnene sine i burka? Anonymkode: 85782...0f0 Ironien er at det finnes militante feminister som har samme forkvaklede holdninger til mennesker. De angriper menns frihet og rettigheter på samme måte som muslimsk sharia angriper kvinner. 3
ElinX0Xpoliti Skrevet 12. januar 2018 #31 Skrevet 12. januar 2018 20 minutter siden, Horten Market said: Ironien er at det finnes militante feminister som har samme forkvaklede holdninger til mennesker. De angriper menns frihet og rettigheter på samme måte som muslimsk sharia angriper kvinner. Kan vi kalle dem noe annet enn feminister, for teknisk sett så er de ikke feminister (dog utgjør mesteparten av feminismen idag). Inter-seksjon-ister?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #32 Skrevet 12. januar 2018 Mye av min grunner: kvinneundertrykkelse, kjønnslemlestelse, terrorister, muslimske fedre som kidnapper unger (sine unger) og tar dem med "hjem". Jeg greier aldri alle under en kam! Jeg møter alltid folk med et åpent sinn og missliker ingen kun basert på religion (uansett religion). Men jeg blir jo skeptisk til muslimer, gjerne muslimske menn for å være mer presis. Men kan også legge til at hver gang jeg ser en kvinne med hijab/nikab eller hva nå enn alle disse plaggene heter; de klarer jeg ikke respektere. De sier de har valgt det selv, men hvorfor velge og støtte opp om kvinneundertrykkelse!? Og bare for å ha sagt det, er fullstendig klar over: det finnes muslimer som er terrorister, men ikke alle terrorister er muslimer. Anonymkode: 24685...ad5 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #33 Skrevet 12. januar 2018 Jeg liker muslimer som er hyggelige, akkurat som jeg liker mennesker fra alle verdensdeler og alle religioner som er hyggelige folk. Jeg liker ikke dem som kommer hit frivillig og forventer å få alle velferdsgoder som Norge har å by på, uten å jobbe eller delta i samfunnet. Jeg liker ikke muslimer som er åpenlyst mot homofili og jenter i korte skjørt. Når de frivillig har valgt å komme til Norge for å nyte godt av velfdersen vår, må de jammen akseptere at de vestlige demokratiske verdiene som gir dem økonomisk støtte, også gjør at vi kan være fri her, damer kan kle seg som de vil, folk kan være kjærester med hvem de vil. Hvis de ikke klarer å leve i et vestlig demokrati, kan de reise hjem igjen, spør du meg. Anonymkode: 02238...397 3
Susanne23 Skrevet 12. januar 2018 #34 Skrevet 12. januar 2018 Islam er ikke bare en religion på lik linje med Kristendom f.eks. Det er et komplett system som ønsker å infiltrere rettsvesen og stat. Ikke bare det men muslimer ser ofte på vestlige som "ugudelige" og "horer" og annet. Mennesker som tilhører denne kulturen med Islam er de vanskeligste menneskene å integrere i samfunnet vårt. De ender opp med å ikke ha lært seg godt nok Norsk og på statlig stønad som skattebetalerene må betale for. 2
Edie Skrevet 12. januar 2018 #35 Skrevet 12. januar 2018 Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette. Edie, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #36 Skrevet 12. januar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ikke alle muslimer gjør dette??? Jeg vet om muslimer som IKKE synes steining er ok, som ikke voldtar og som IKKE går i burka. Anonymkode: 4273a...fde Men da er de per definisjon ikke muslimer. De er kanskje tyrkere, arabere you name it, men de følger ikke koranen. På samme måte som den familien du kjente som spiser gris og drikker alko. Anonymkode: 23004...4e1 2
isw Skrevet 12. januar 2018 #37 Skrevet 12. januar 2018 (endret) Jeg synes Islam og kristendommen er like ille hvis man tolker den bokstavelig. Imidlertid er det et vesentlig skille. De fleste (sett bort fra en del i sørstatene i USA, og visse andre) kristne har en mer moderne holdning til sin religion enn hva som er tilfelle for muslimer. Jeg opplever at de fleste muslimer er betydelig mer religiøse og tolker religionen slik vi gjorde i Norge med kristendom for 500 år siden. Det gjør også at man lar religiøse regler komme framfor et akseptert handlingsmønster i et sekulært land. Det framgår av faste, kvinneundertrykkelse, mv. Ergo: Det er ikke det at jeg misliker Islam noe mer enn kristendom, men jeg misliker religiøs ekstremisme, og det er betydelig vanligere innen islam enn kristendom. En sekulær muslim har jeg absolutt ingenting imot, men generelt ser jeg på religion som massepsykose. Endret 12. januar 2018 av isw 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #38 Skrevet 12. januar 2018 28 minutter siden, isw said: Jeg synes Islam og kristendommen er like ille hvis man tolker den bokstavelig. Det er en veldig politisk korrekt ting å si, men dessverre ikke i nærheten av sant. Der Jesus i følge det nye testamentet sier at den som er uten skyld kan kaste den første steinen, foreskriver Islam akkurat hvem som skal steines for hva. Mens Jesus kom ridende på et esel og fortalte om å vende det andre kinnet til, så reiste Muhammed på erobringstokter og drepte alle som ikke underkastet seg. Når kristne oppfører seg barbarisk så bryter de helt klart med Jesus sitt budskap, mens når muslimer gjør det så følger de ofte Muhammeds budskap til punkt og prikke. Jeg er verken kristen eller muslim, men man trenger ikke vite så mye om Islam for å skjønne hvorfor Midtøsten er et bakevjeområde med hensyn til fred, demokrati og menneskerettigheter. Anonymkode: 80faf...6fc 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #39 Skrevet 12. januar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå tror jeg ikke ts er muslim altså. Anonymkode: 23004...4e1 Haha, nei er ikke det. Da hadde ikke bestefaren min sagt at han misliker muslimer Anonymkode: 4273a...fde
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #40 Skrevet 12. januar 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde Fordi de hele tide vil at vi skal tilpasse deres religion - må ta pauser 5-10 dager per dag for å be, kan ikke servere julemat i gamlehjem, kan ikke sitte i kassen hvis folk skal kjøpe øl, nekter å ta av hijab i yrker hvor det er forbudt å ha de på osv. Mannfolkene deres blir mer og mer ekstrem jo lengre de bor i vesten og plutselig kan ikke barna leke med vanntro barn og de er positiv for å ha sharia lover her. Skal jeg fortsette? Anonymkode: 529ef...acf 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå