AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forklar meg gjerne,.. Anonymkode: 4273a...fde Fordi det til enhver tid er noen som blir utpekt som Svarteper og uglesett. Før var det jøder... Anonymkode: 3b9b6...ca5 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det til enhver tid er noen som blir utpekt som Svarteper og uglesett. Før var det jøder... Anonymkode: 3b9b6...ca5 Hæ? Jeg spør her de som ikke liker muslimer, hvorfor de ikke gjør det. Anonymkode: 4273a...fde
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det til enhver tid er noen som blir utpekt som Svarteper og uglesett. Før var det jøder... Anonymkode: 3b9b6...ca5 Er fremdeles jøder og vantro som blir uglesett. Det er jo derfor det er så mange angrep mot vantro og jøder. I den islamske verden er jo snart hele området rensket helt for kristne, jøder og andre vantro. Erklærer man seg som ateist i muslimske land så mister man statsborgerskapet. Anonymkode: f29e6...68c 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #6 Skrevet 12. januar 2018 Kan noen svare meg på mitt spørsmål? Anonymkode: 4273a...fde
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Skrevet 12. januar 2018 Det er jo bare å se på fengslingsstatistikken sett opp antall muslimer som bor her. Muslimer er overrepresentert. Kriminelle. Anonymkode: c8dff...2a2 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare å se på fengslingsstatistikken sett opp antall muslimer som bor her. Muslimer er overrepresentert. Kriminelle. Anonymkode: c8dff...2a2 Det står da ikke om de er muslimer, men heller innvandrere? Ikke alle innvandrere er muslimer. Tviler på at muslimer er overrepresentert i norske fengsler. Anonymkode: 4273a...fde 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Skrevet 12. januar 2018 Du kan jo høre med bestefaren din hvorfor han mener vi ikke bør ta inn muslimer. Ellers går det vel i store kulturforskjeller og forskjeller i verdisyn som gjør det vanskelig å bli godt integrert i samfunnet. Endringer i tradisjoner, lover og normer her i landet på sikt. Utgiftene som går til innvandring. Selvsegregering, gjeng-kultur, økt kriminalitet på visse områder etc.. Selvsagt finnes det gærne mennesker over alt, men dette handler også om at de som ikke er "gærne" og terrorister har en helt annen bakgrunn og kultur som ikke går godt over ens med den norske på mange områder. Oppdragelse av barn, kjønnslemlesting, tvangsekteskap, sosial kontroll innad i miljøene, arbeidsledighet og andelen innvandrere som er på trygd, kontroll av barn så de ikke blir for norske, æresdrap osv. Dette er jo ikke problemer som oppstår i Norge, så problemet blir ikke løst i verden ved at de ikke kommer hit, men det koster samfunnet mye og blir et problem, for nå er de her og dermed Norges ansvar. Anonymkode: 7b279...2bf 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #10 Skrevet 12. januar 2018 En person blir lovet 72 jomfruer hvis han eller hun utfører jihad, altså hellig krig (mener jeg å huske). Hvor står dette i Bibelen? Eller Toraen? Det står at de vantro må drepes. Hvor står det i Bibelen, eller andre hellige skrifter? Islam blir ansett som både sverdets og fredens religion. Det er to måter man tolker den på - enten sverdet eller freden. Derfor er det så mange delte meninger selv blant muslimer. Det handler også om mer enn religion. Hvor er disse menneskene stort sett fra? Hva slags kultur er det der? Hva slags menneskesyn/kvinnesyn/livssyn har de? Hvordan stiller de seg ovenfor vestlige visjoner? Når det gjelder terror, så er det klart dette skaper mer frykt for Islam da terroristene ofte blir hørt rope "Allah Akbar" (Allah er stor). Dette knytter dem direkte til religionen. Allikevel er det mange kristne som avviser amish-folkets levemåter i blant annet USA. Det er flere måter å tolke det på. De fleste muslimer er fredelige, og ønsker bare fred, men det gjorde jo også tyskerne under 2. verdenskrig, allikevel hindret det ikke dem i å drepe 6 millioner jøder... De fleste muslimer er fredelige. Jeg har mange muslimske venner. Allikevel ser jeg at våre synspunkter er veldig ulike når det gjelder innvandring, kvinnesyn, homofili og diverse andre "vestlige synspunkter." Anonymkode: bc540...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #11 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde For det en har galninger i heimen betyr det ikke at en må invitere inn alle galninger som finnes Anonymkode: 5906a...b68 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #12 Skrevet 12. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står da ikke om de er muslimer, men heller innvandrere? Ikke alle innvandrere er muslimer. Tviler på at muslimer er overrepresentert i norske fengsler. Anonymkode: 4273a...fde Se på hvor de/foreldrene er fra Så ser en på navnene til dømte og evner å sette sammen puslespillet Anonymkode: 5906a...b68 2
Maleficenta Skrevet 12. januar 2018 #13 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde Har ikke så mye mot de som personer. Er bare skeptisk til ideologien. Føler islam er mer enn bare en religion, da de tar sin tro så mye mer bokstavelig enn kristne og det er veldig mye mer rigide regler i den religionen. Synes det er alt for få sekulære muslimer. 5
HalldirV2 Skrevet 12. januar 2018 #14 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde Det finnes bra muslimer, men islam er og blir noe dritt. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #15 Skrevet 12. januar 2018 Det er ikke noen automatikk i at man misliker muslimer generelt, selv om man er kritisk til religionen Islam og dets oppbygning hva gjelder verdier. Statistikken her til lands viser dessverre dystre tall når det gjelder kriminalitet blant mennesker fra visse deler av verden, noe vi ikke kan se bort fra og må forholde oss til. Hva gjelder innvandring for øvrig må man uansett sette en grense, vi kan ikke ukritisk la det strømme til med folk fra øst og vest, samme hva slags intensjoner de har. En slik tilnærming er ikke bærekraftig i det lange løp. Kulturkrasj, psykososiale faktorer og økonomiske aspekter vanskeliggjør dette. Vi har både plikt til å ta imot (flyktninger) og har behov for mennesker utenfra med tanke på arbeid, men alt med måte. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg huet. Samfunnet blir mer og mer multikulturelt med tiden, det er en naturlig utvikling. Men det gjelder å holde det på nettopp et balansert nivå. Anonymkode: 7772e...e10 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #16 Skrevet 12. januar 2018 Men det virker som at dere hater på muslimer for noe et fåtall av de har gjort. Jeg vet om en muslimfamilie, og de er veldig like oss nordmenn. DE feirer jul, og noen av de spiser til og med svin og drikker alkohol. De er bare så utrolig herlige. Jeg tenker da ikke at de er terrorister bare for at noen muslimer er det. Blir det ikke litt som å si at alle nordmenn er som ABB? Anonymkode: 4273a...fde 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #17 Skrevet 12. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg både leser og hører at mange sier de ikke ønsker flere muslimer til Norge. Ja, det finnes gærne muslimer, men det finnes jo gærne nordmenn også! Ble så irritert her om dagen da bestefaren min mente at vi ikke kan ha flere muslimer her i landet, men de fleste muslimer er jo greie folk. Finnes gærne jøder, nordmenn, kristne osv osv på lik linje som muslimer. Dere som ikke liker muslimer, hvorfor? Er det kun fordi noen har vært terrorister? Forklar meg gjerne, jeg vil gjerne forstå dere. Anonymkode: 4273a...fde Fordi de få ødelegger for de mange, og ikke bare når det gjelder terror, men også voldtekter, kvinnesyn, fremmedhat (ja tenk fundamentalistene hater oss kristne) og syn på mange ting, som f.ex. homofili som fundamentalistene mener det burde være dødsstraff for. Ikke så gira på å ha flere med slike meninger her. Anonymkode: 85782...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #18 Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi de få ødelegger for de mange, og ikke bare når det gjelder terror, men også voldtekter, kvinnesyn, fremmedhat (ja tenk fundamentalistene hater oss kristne) og syn på mange ting, som f.ex. homofili som fundamentalistene mener det burde være dødsstraff for. Ikke så gira på å ha flere med slike meninger her. Anonymkode: 85782...0f0 Men det er jo mange nordmenn som gjør akkurat det samme, om ikke mer! Her i landet altså Anonymkode: 4273a...fde 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #19 Skrevet 12. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det virker som at dere hater på muslimer for noe et fåtall av de har gjort. Jeg vet om en muslimfamilie, og de er veldig like oss nordmenn. DE feirer jul, og noen av de spiser til og med svin og drikker alkohol. De er bare så utrolig herlige. Jeg tenker da ikke at de er terrorister bare for at noen muslimer er det. Blir det ikke litt som å si at alle nordmenn er som ABB? Anonymkode: 4273a...fde Nei det blir det ikke. Nordmenn er et folkeslag, muslimer er følgere av en religion/ideologi. Selvsagt blir det feil å se på alle muslimer som terrorister, og de som gjør det er det helt umulig å diskutere med. Her nevner du også bare terrorisme, hva med alt annet negativt som finnes i andre kulturer? Anonymkode: 7b279...2bf 3
HalldirV2 Skrevet 12. januar 2018 #20 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det virker som at dere hater på muslimer for noe et fåtall av de har gjort. Jeg vet om en muslimfamilie, og de er veldig like oss nordmenn. DE feirer jul, og noen av de spiser til og med svin og drikker alkohol. De er bare så utrolig herlige. Jeg tenker da ikke at de er terrorister bare for at noen muslimer er det. Blir det ikke litt som å si at alle nordmenn er som ABB? Anonymkode: 4273a...fde Nei, det blir slett ikke det samme som å si at alle nordmenn er som ABB. Hvor mange muslimer feirer jul, spiser gris og drikker alkohol? De som gjør dette er heller ikke særlig religiøse, kan vel knapt betegnes som muslimer. Islam som religion er ikke forenelig med vestlige verdier, så enkelt er det. Skal islam ha en plass i vesten må den reformeres. En liten andel muslimer i Norge er helt ok, og til dels berikende, men et større antall er heller usunt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå