AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Hva svarer dere når noen spør dere spesifikt om dere er flinke til noe, og dere vet at svaret er ja? Synes det er vanskelig å finne på noe å svare. Ønsker ikke å skryte, men samtidig kan jeg jo ikke si at jeg er dårlig til noe jeg ikke er dårlig til heller. F.eks, om en person spør meg: "Er du flink på skolen?", og jeg vet at jeg har et godt karaktersnitt. Jeg kan jo ikke si nei, men vil heller ikke virke hovmodig eller skrytete. Hva pleier dere å svare når dere får slike spørsmål? Anonymkode: c5301...b0c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 "Joda, jeg er brukbar jeg, hehe" Anonymkode: b475a...357
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Det kommer an på hvem det er, men vanligvis svarer jeg ja med en mulig litt mer utfyllende forklaring. Anonymkode: 58dca...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Det er jo en litt rar ting å spørre om da? Men jeg hadde nok svart at jeg trives godt, liker forelesningene og er fornøyd med resultatene mine, snakket litt mer rundt det uten å si "jeg får som regel A eller B". Anonymkode: 62b22...387
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #6 Skrevet 12. januar 2018 Noen er flinkere enn andre til å pakke inn selvskrytet i fin ydmyk innpakning. Jeg burde kanskje være litt mer ydmyk enn rett frem har jeg lært. Anonymkode: 5160c...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Skrevet 12. januar 2018 Kommer an på hva det er. Feks «er du flink på ski?» da sier jeg «ja, begynte da jeg var 6 år» Er det mer generelt tema, sier jeg at jeg er brukbar. Anonymkode: 50bf7...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Skrevet 12. januar 2018 19 timer siden, Anoia skrev: "Det hender jeg får høre det." Det er jo virkelig et skrytete svar, da. Anonymkode: 5df95...bbe
Anoia Skrevet 12. januar 2018 #9 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo virkelig et skrytete svar, da. Anonymkode: 5df95...bbe Hvorfor det? 1
Perle Skrevet 12. januar 2018 #10 Skrevet 12. januar 2018 Ja, svarer jeg da, også svarer jeg nei dersom jeg er rævva. Blir som på barneskolen og noen sa: Åh, så pent hår du har, og du bare, eeeeeh neeeeei, nei det er stygt.. Jezes, voks opp! 2
Sidsel Skrevet 12. januar 2018 #11 Skrevet 12. januar 2018 Altså, damer, altså! Synes jeg ser en gjeng med mannfolk bare "jeg vil jo ikke si ja når noen spør meg om jeg er flink, kanskje de synes jeg er hovmodig og skrytete". Om venninnene dine synes du er hovmodig og skrytete om de spør om du er flink og du svarer ja når du faktisk er flink, så synes jeg du skal skaffe deg ny venninner! Og om du er på jobb og noen spør om du er flink til noe de har behov for, så må du i hvert fall si ja, da er det jobben din å melde hva slags kompetanse du har! Jeezes, drit i alle jantelovidiotene og vær litt stolt og fornøyd med deg selv. Ikke rart menn ikke tror kvinner duger til noe om vi skal drive og underminere oss selv hele tiden. Men ja, når det er sagt, så svarer jeg gjerne "Ja, det har jeg en del erfaring med" når noen spør om jeg er flink til noe og jeg faktisk er det. Om noen spør om du er flink på skolen kan du si "Joda, det går bra, jeg jobber hardt og får ganske så gode resultater". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå