Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage et særemne- innlegg for oss 3 klassinger på videregående. Skriv gjerne hva du har om. Og til dere andre som allerede har hatt, vi setter pris på tips til hvordan vi kan gjøre det best mulig.

Her har vi presentasjon mot slutten av måneden. Vi skal levere manus og presentere i 20 min.

Anonymkode: 10c8c...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er å finne et tema som faktisk engasjerer deg. Da er det mye lettere å gjøre det godt og man blir motivert. I tillegg merkes det når man er engasjert og viser glede over noe, og det får som oftest positivt utslag fra lærere. 

Jeg hadde skriftlig, så kan dessverre ikke komme med noen råd på selve presentasjonen. 

Anonymkode: 8e31a...220

Skrevet

Vi hadde kun muntlig fremføring. Jeg syntes naturalismen er utrolig spennende så for meg ble det til en powerpointpresentasjon av Amalie Skram og tre av hennes verk, der jeg tok et dypdykk inn i hvordan kvinnens rolle i verkene hennes ble fremstilt. Er et år siden nå så husker ikke alt, men de fleste valgte gruppefremføring, gjerne med skuespill. Der var det skuespill av både Vildanden, Gengangere og et slags skuespill der de hadde sammenlignet johannes åpenbaring mot et eddadikt (tror jeg?). 

Jeg derimot syntes denne karakteren var så viktig at jeg ikke ville at noen potensielt kunne «ødelegge» den. Endte opp med 6 både i særemne, standpunkt og på eksamen. Bare spørr om det er noe dere lurer på/trenger hjelp med :) 

Anonymkode: 1dc03...773

Skrevet

Alltid velg en oppgave som engasjerer deg. Virkelig det aller viktigeste. Min særoppgave, var kun en muntlig fremring, så måtte ikke skrive noen oppgave.

Men den omhandlet sammenligning av filmen og boken Fallne Engler (Varg Veum)

Noen andre i klassen tok for seg sosiolekter i nærområdet. Ladge en spørreundersøkelse om ord og utrykk, ulik talemåte og trykk på lyd i et ord. 

Anonymkode: d939d...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...