Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #1 Skrevet 6. februar 2005 En fyr jeg ble litt betatt av for ca et år siden, fant jeg til slutt ut at løy om både det ene og det andre. Det var for eksempel om ting han hadde gjort som virket imponerende, og det kan jeg til en viss grad forstå at folk liker å lyve om. I hans tilfelle var det om flotte jobber han hadde hatt, rik familie, steder han hadde vært osv, som jeg til slutt fant ut ikke kunne stemme. Dette er vel kanskje vanlig for folk å lyve om, når de treffer noen de vet man ikke kommer til å ha et langvarig forhold til (?) Men jeg fant også ut at han løy om små filleting. Som hva kameraten hadde jobbet med, ting han hadde gjort dagen før etc.. Små uvesentlige ting som ikke hadde skadet det minste å si sannheten om. Som et eksempel kan jeg nevne at han sa han hadde hatt en operasjon noen måneder tidligere. Han fortalte meg at han hadde vært innlagt på sykehuset for å ta blindtarmen. Ok, tenkte jeg, og la ikke noe mer i det. Så noen måneder senere sa han at han hadde vært på sykehus fordi han hadde tatt mandlene, og nei, han hadde aldri tatt blindtarmen, hvor i alle dager hadde jeg det fra Unødvendig å nevne at jeg ikke har noe kontakt med denne fyren i dag. Men jeg lurer oppriktig på hva det er som gjør at voksne folk (32 år i hans tilfelle), som tilsynelatende virker oppegående og hyggelige, lyver så det renner ??
Gjest Embla s Skrevet 6. februar 2005 #2 Skrevet 6. februar 2005 Så merkelig! For meg høres det ut som en eller annen form for OCD/tvang..
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #3 Skrevet 6. februar 2005 Lystløgnere kan være slitsomme....... og er naturligvis ikke til å stole på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå