atropos Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Vi skal ha vår nr tre snart, og så lurer vi på om det er noen som har erfaring med tre barneseter i Volvo v50? Vi har nå cybex etelleranna 15-30(?) kg og Britax high way. Det største setet må muligens byttes ut, for det er veldig bredt, men high way er jo Ok. Er det noen som kan gi meg tips om smale seter i str 15—>?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Det går ikke! Babybilstol med og uten base er veldig bredt. Man kan knapt få plass til en voksen rompe og en beltestol samtidig. Vi har et smalt og lite Britax sete 15kg+, det minste og smaleste, men det ble allikevel knapt med plass. Det tok ikke mange månedene før vi kjøpte V70. (V60 blir og for smal), og nå er vel alternativet V90. Jeg angrer ikke på at vi oppgraderte bilen. Ja, det kostet, men det å få sikker plass til alle tre er viktigere enn pengene. I tillegg merker jeg at hele bilen er større og det er deilig med plass, vi har tross alt tre unger nå. Anonymkode: df8b5...a1a
atropos Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke! Babybilstol med og uten base er veldig bredt. Man kan knapt få plass til en voksen rompe og en beltestol samtidig. Vi har et smalt og lite Britax sete 15kg+, det minste og smaleste, men det ble allikevel knapt med plass. Det tok ikke mange månedene før vi kjøpte V70. (V60 blir og for smal), og nå er vel alternativet V90. Jeg angrer ikke på at vi oppgraderte bilen. Ja, det kostet, men det å få sikker plass til alle tre er viktigere enn pengene. I tillegg merker jeg at hele bilen er større og det er deilig med plass, vi har tross alt tre unger nå. Anonymkode: df8b5...a1a Æsj, det var det jeg var redd for 🙈 det passa dritbra oppi oppussing og alt her. Jaja, takk for svar. Får leite etter Ok v70 da 😅
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Ja, det passet dårlig her og, Men uansett hvordan vi snudde og vendte på setene, så ble det ikke plass. Desverre. Setene i en V70 er ikke så mye større, Men de er som oftest helt flate, og midtsetet er hakket større. Bare pass på at setene i bilen er flate! Det er de ikke på alle versjonene. For prøvde begge deler. Anonymkode: df8b5...a1a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 22 minutter siden, atropos skrev: Vi skal ha vår nr tre snart, og så lurer vi på om det er noen som har erfaring med tre barneseter i Volvo v50? Vi har nå cybex etelleranna 15-30(?) kg og Britax high way. Det største setet må muligens byttes ut, for det er veldig bredt, men high way er jo Ok. Er det noen som kan gi meg tips om smale seter i str 15—>? Naf.no har testet og laget en oversikt over hvilke biler du kan ha hvilke seter i bredden på og hvor mange av hver. Den finner du ved å google! Anonymkode: 4c710...416 1
atropos Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2018 Noen som kan anbefale meg en bra bil til tre unger? Må ikke være Volvo, men helst en litt røff bil, da det er kaldt og røft terreng der jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Opel Vivaro 9-seter. Da er det ingen bekymringer for fremtiden. Lykke til Anonymkode: 18094...238 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå