Emalje Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Skal reise til Italia i februar, Genoa i 2 dager, Firenze og/eller Pisa i 5 dager og en dag i Bologna. Noen tips til hva jeg burde se, billigste/beste/fineste måte å reise mellom byene og sted å bo? Reiser på studentbudsjett, men vil gjerne få med meg så mye som mulig av arkitektur, mat og kultur mens jeg er der
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Pisa er en knøttliten by du kun trenger en dag i, så bruk de dagene i Firenze i stedet. Tog i Italia fungerer finfint, trenitalia.it. Museene er veldig flinke på studentrabatter og ofte er det billigere å kjøpe kombibilletter for flere museer på en gang. Anonymkode: f8bf7...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 Ta noen dager i Cinque Terre, nydelige landsbyer som er vel verdt å se. Pisa gjør du unna på et par timer. Anonymkode: b3067...20f
Gjest Overrasket Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 Jeg er i Toscana, så bare si i fra så kan jeg vise deg rundt! Jeg kjenner faktisk ikke så mye til Bologna og Genoa, men i Liguria (altså regionen Genoa ligger i) er det mange fantastiske kystbyer og -landsbyer som er verdt å se. Det går tog mellom alle byene, og lokaltoget er helt greit for alle strekningene du kommer til å reise. Jeg ville nok garantert valgt Firenze over Pisa, særlig i februar nå folkemengden i Firenze er relativt liten. Trolig en av Europas beste picnic-steder er i åsene over Firenze. Du ser det fra sentrum, det står en liten kirke i nærheten. Ved siden av kirke er det en stor plass med flott panoramautsikt. Ta med en flaske vin, litt ost og brød, gå opp til plassen og spis og nyt. Stort billigere og bedre blir det nok ikke.
Emalje Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Pisa er en knøttliten by du kun trenger en dag i, så bruk de dagene i Firenze i stedet. Tog i Italia fungerer finfint, trenitalia.it. Museene er veldig flinke på studentrabatter og ofte er det billigere å kjøpe kombibilletter for flere museer på en gang. Anonymkode: f8bf7...8b1 Takk for tips! Noen spesielle museer du anbefaler?
Emalje Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta noen dager i Cinque Terre, nydelige landsbyer som er vel verdt å se. Pisa gjør du unna på et par timer. Anonymkode: b3067...20f Det tar jeg absolutt med i betraktning! Etter et kjapt googlesøk ser jeg at jeg absolutt må få med meg dette
Emalje Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2018 3 timer siden, Overrasket skrev: Jeg er i Toscana, så bare si i fra så kan jeg vise deg rundt! Jeg kjenner faktisk ikke så mye til Bologna og Genoa, men i Liguria (altså regionen Genoa ligger i) er det mange fantastiske kystbyer og -landsbyer som er verdt å se. Det går tog mellom alle byene, og lokaltoget er helt greit for alle strekningene du kommer til å reise. Jeg ville nok garantert valgt Firenze over Pisa, særlig i februar nå folkemengden i Firenze er relativt liten. Trolig en av Europas beste picnic-steder er i åsene over Firenze. Du ser det fra sentrum, det står en liten kirke i nærheten. Ved siden av kirke er det en stor plass med flott panoramautsikt. Ta med en flaske vin, litt ost og brød, gå opp til plassen og spis og nyt. Stort billigere og bedre blir det nok ikke. Fantastisk! Picnic skal bli! Tusen takk for råd og tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå