Gå til innhold

Dere som har bhg barn på 1-2 år - hvor ofte er de syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden begynte i bhg i høst og har vært syk nærmest på ukentlig basis de siste månedene. Er det normalt?

Anonymkode: 427e7...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre normalt for noen barn ja. Vårt barn sim straks blir 2, begynte i november. Har vært syk 8 dager med øyekatarr, feber og virus i kroppen samt at hun var syk hele jula. Spent på fortsettelsen.

Anonymkode: f3880...b8f

Skrevet

Vår begynte også i høst og har vært syk 2 ganger. Til gjengjeld var vi begge kronisk syke hele høsten året før. Tror vi tok unna litt i den perioden.

Anonymkode: ce161...b92

Skrevet

Eldste som straks er 3 har så og si ikke hvert syk siden hun begynte i bhg nårhun var 14 mnd.. eneste gangen hun har hvert hjemme over litt tid var når hjn fikk omgangsyken nå i desember, da måtte hun være hjemme i 3 dager. Utenom den runden har det kanskke hvert 4 ganer totalt siden hun begynte.

Anonymkode: bd4bc...66c

Skrevet

Mini begynte i september, vært hjemme en gang. Men veldig store forskjeller på avdelingen

Skrevet

Hun er frisk noen uker av og til.

Eldste barnet var oftere syk, den yngste fikk mer sykdom 0-1 år, så tror de  eldste gav yngste en tjuvstart på sykdommene. 

Anonymkode: 25f20...175

Skrevet

Vi har ikke barn fra før, og han var så og si aldri syk hele første året. Men i høst har det vært ekstremt. Ts

Skrevet

Alle tre har vært mer eller mindre syke hele første halvår i barnehagen. Ifølge legen gjør det at de bygger imunnforsvar til senere. En liten mager trøst. Men tror det stemmer bra på eldste. Han var mye syk første år i bhg. Brukte alle syktbarn dagene på et halvår. Har nesten ikke vært syk i ettertid og går nå på skole. 

Anonymkode: 791de...92b

Skrevet

Min var mye syk første året i barnehagen, dette barnehageåret har han bare vært syk i romjulen. Normalt at de er en del syke i starten, ikke noe farlig med det :) bygger imunforsvaret! 

Anonymkode: 25220...b41

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke barn fra før, og han var så og si aldri syk hele første året. Men i høst har det vært ekstremt. Ts

De blir jo utsatt for mer smitte når de begynner i barnehagen, så det er ikke så rart det. Helt normalt 

Anonymkode: 25220...b41

• Liker 2
Skrevet

2 omganger med virussykdom med feber, den ene smittet over på oss. Og mer eller mindre konstant snue og forkjølelser, men med grei form.

Skrevet

Det var mye sykdom første året i barnehagen ja... Barn nummer to var i tillegg mye syk mens han var baby, siden han fikk smitten storesøster dro med hjem fra barnehagen. Men etter 2,5-3-årsalder har de knapt vært syke.

Skrevet

Første året var helt ekstremt. 8 antibiotika kurer fra september-mars. Nå, andre året har han hatt en fraversdag.

Skrevet

Ja, men det pleier å roe seg ned når de blir litt eldre. :) Etter tre-års alderen så tror jeg har vært hjemme to ganger på grunn av sykdom. 

Skrevet

Dere er ikke alene! Datteren vår er 1 1/2 nå, startet i bhg i august. Siden da har hun vel hatt 4 fulle uker i barnehagen🙈🙈 sinnsykt mye sykdom! Sist nå så var hun sammenhengende syk i 3 uker😑 Håper det bedrer seg😂

Skrevet

Hun begynte i august, da var hun to år. Hun er syk for første gang nå, men hun har tydeligvis hatt med seg dritt hjem for resten av familien har fått gjennomgå! Særlig minstemann på 7 mnd som har vært syk nesten hele livet sitt, stakkars. :( Synes så synd på den stakkars lille skatten min så må oppleve alt dette.. 

Skrevet

Det er normalt, de må bygge opp ett imunfosvar. 

Noe kan du unngå. Vask hender tvert dere kommer hjem, bytt alle klær tvert dere kommer hjem, uansett om de ser rene ut eller ikke. Masse ting som ikke synes. Vask alle vannflasker og matbokser hver dag. 

Skrevet

Er det virkelig slik at det er bra å være mye syk, for da bygger du opp et immunforsvar?

Høres ikke helt logisk ut i mine ører. Det er jo som regel nye utgaver av virus etc som kommer år etter år, og da hjelper det heller ikke å ha hatt det samme før.

Mine barn har knapt vært borte fra barnehagen (kanskje feber 1 eller 2 ganger på minsten, eldste har aldri hatt feber i l a barnehagen). De er også friskere enn gjennomsnittet i klassen nå som de har begynt på skolen, og pleier ikke å få omgangssyken eller influensa/forkjølelse med feber. Bank i bordet! :)

Jeg vil tro at de med dårlig immunforsvar blir oftere syke enn de med sterkt immunforsvar - uavhengig om de har vært masse syke som barn eller ikke.

Anonymkode: 25114...af4

• Liker 1
Skrevet

Ja, mine var veldig mye syk/småsyk det første året i barnehagen. Det ble gradvis mindre sykdom og i dag er de tenåringer som er sjeldent syk. Husker jeg syntes det var slitsomt med så mye sykdom, følte det ene avløste det andre... 

Anonymkode: 35f3b...f41

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mine var veldig mye syk/småsyk det første året i barnehagen. Det ble gradvis mindre sykdom og i dag er de tenåringer som er sjeldent syk. Husker jeg syntes det var slitsomt med så mye sykdom, følte det ene avløste det andre... 

Anonymkode: 35f3b...f41

Sant det kjennes slikt ut. Og man har 10 dager sykefravær med sykt barn...:fnise: Det strekker jo til bitte bitte bitte litt. Fordelt på to foreldre blir det 20 dager. Ja ja, man må jo bare være hjemme da, og jobben forstår jo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...