Gå til innhold

Barn på fjellet?

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Har noen venner som lurer på å ta med seg et barn på knappe fem år på påskefjellet. Det er ikke bilvei fram til hytta, men rundt 3 km å gå. Barnet er ikke spesielt skivant men mestrer det sånn høvelig. De har pulk.

Noen som har tanker, erfaringer og råd rundt dette? Er det for tidlig? (skjønner jo at det lar seg gjøre, rent praktisk, men tenker på om det er noe vits i i forhold til å få noe utav turen, både for barnet og de hun reiser sammen med).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Har vært på sånne påskeferier i hele min oppvekst, så for meg er liksom dette det normale.

Er jo flott å kunne være langt unna biltøy og veier!

Skrevet

Jeg har hatt med meg sønnen min på fjellet fra før han fylte året. Overhodet ingen problemer med det.

Med små barn i pulk må man passe på at de hverken blir for kalde eller for varme. Solkrem og -briller er et must.

Gutten min, som snart er fire, vil ikke sitte i pulk mer. Dermed blir det ikke milelange skiturer på meg, men vi går korte runder og graver en grop i sneen uten for hytta.

Guttungen har det ellers kjempegøy, med å kunne ake og gå rett ut utenfor hytta uten trafikk osv.

Anbefaler gjerne hytteturer med barn!

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg ser ikke problemet. Har vært på sånne påskeferier i hele min oppvekst, så for meg er liksom dette det normale.

Er jo flott å kunne være langt unna biltøy og veier!

Absolutt! :) Men de har aldri hatt med barnet på fjellet vinterstid før, har tenkt at hun var for liten (joda - bedagelighetstenkning!) og at det ikke skulle bli vellykket (les: hyggelig for alle). :)

Skrevet

5-åring i pulk..? Vel, hvis han aldri har gått på ski før så er det jo et alternativ. De 5-åringer jeg kjenner ville gått de 3 kilometerene. Kan jo bare ta en pause.

I min familien er det skiturer med pulk før man er året :) Men så er vi kanskje ekstremt glad i både ski og hytteturer..

Gjest Embla s
Skrevet

Hm.. Virker som om denne problemstillingen er storm i vannglass :oops: :tunge1::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...