AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 På facebook i en vekt og helsegruppe jeg er med i reklamert for en konkurranse, i reklameringen kom det ikke frem at det var noen som skulle selge produkter eller var i regi av et firma men en av disse pyramide utselgerne promoterte på en måte at man trodde det var åpent for alle å melde seg på og ikke hadde noe med noe firma å gjøre. Jeg tok kontakt og spurte om premien kunne utbetales til internasjonale deltakere også og fikk til svar at ja det kunne den men for å delta måtte man kjøpe abonement på produkter. Jeg skrev at jeg ikke har behov for noen nye produkter siden jeg har hatt en vellykket fremgang i vektmålet mitt uten, og at jeg syntes det var sleip markedsføring siden det ikke stod noenting om i promoteringen av konkurransen. Da svarte hun at hun måtte promotere på den måten hun hadde fått beskjed om, og spurte hvor stor vektendring jeg hadde vært igjennom og om jeg kunne reklamere for at jeg hadde oppnådd dette ved bruk av deres produkter, så skulle jeg få delta gratis i konkurransen om 5000 dollar , og få gratis coaching fra henne. Jeg syns det er driiiit sleipt at de vil bruke bilder og personer som slett ikke har vært i nærheten av deres produkter engang og få de til å juge å si at fremgangen er pga dems produkter! Vet ikke helt hva jeg vil eller burde gjøre med dette? Finnes det noe Forbrukerråd i USA man bør anmelde til for scam for eksempel? Med en gang fikk jeg lyst til å henge ut selgeren og firmaet i de vektgruppene hun opererer i, men det er kanskje litt barnslig? Vil jo bli facebook drama av det og sikkert sinte henvendelser fra henne "som bare var snill"(i hennes øyne, drit sleipt i mine øyne!) å ville gi meg gratis coaching om jeg løy og postet før/etter bilder og sa det var fra produktene dems Ville dere bare latt det ligge eller hva ville dere gjort? Folk bruker jo tusenvis av kroner på å kjøpe produktene til dette firmaet, som tilsynelatende bare er scam når de spør om å få bruke mine bilder og min historie til deres fordel når jeg ikke har brukt et eneste produkt fra dem. Anonymkode: 02ab5...28f 1
Forundret.. Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Vet ikke hvor men jeg ville varslet. Hvem er det?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Post screenshot av meldingene i gruppene du ser de opererer i. Dette er jo lureri og folk burde bli advart mot produkter som tydeligvis ikke fungerer (hvorfor skulle de ellers måtte bruke deg...). Anonymkode: fac51...2d8 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Post screenshot av meldingene i gruppene du ser de opererer i. Dette er jo lureri og folk burde bli advart mot produkter som tydeligvis ikke fungerer (hvorfor skulle de ellers måtte bruke deg...). Anonymkode: fac51...2d8 Det var lurt, det skal jeg gjøre. Hun (og andre selgere jeg har sett tidligere) "bombarderer" gruppene i perioder, og kommenterer også på andres poster som spør etter tips at "send me a message i'll help you". Men vet ikke hvor jeg kan sende disse screenshottene? Har hvertfall tatt screenshot av meldingen hun sendte meg der hun spurte om jeg kunne si endringen min var pga deres produkter Anonymkode: 02ab5...28f 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Ønsker gjerne flere innspill på denne problemstillingen så drar opp tråden igjen! Anonymkode: 02ab5...28f 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 Ja det synes jeg. Slike drittfolk ødelegger for de som driver seriøst. Jeg blir sint. Anonymkode: df880...121 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 Dette gjør vel sånn 90% av alle. Når du ser før og ertter bilder- anta at det er løgn Anonymkode: 58811...d7d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 På 11.1.2018 den 21.27, AnonymBruker skrev: På facebook i en vekt og helsegruppe jeg er med i reklamert for en konkurranse, i reklameringen kom det ikke frem at det var noen som skulle selge produkter eller var i regi av et firma men en av disse pyramide utselgerne promoterte på en måte at man trodde det var åpent for alle å melde seg på og ikke hadde noe med noe firma å gjøre. Jeg tok kontakt og spurte om premien kunne utbetales til internasjonale deltakere også og fikk til svar at ja det kunne den men for å delta måtte man kjøpe abonement på produkter. Jeg skrev at jeg ikke har behov for noen nye produkter siden jeg har hatt en vellykket fremgang i vektmålet mitt uten, og at jeg syntes det var sleip markedsføring siden det ikke stod noenting om i promoteringen av konkurransen. Da svarte hun at hun måtte promotere på den måten hun hadde fått beskjed om, og spurte hvor stor vektendring jeg hadde vært igjennom og om jeg kunne reklamere for at jeg hadde oppnådd dette ved bruk av deres produkter, så skulle jeg få delta gratis i konkurransen om 5000 dollar , og få gratis coaching fra henne. Jeg syns det er driiiit sleipt at de vil bruke bilder og personer som slett ikke har vært i nærheten av deres produkter engang og få de til å juge å si at fremgangen er pga dems produkter! Vet ikke helt hva jeg vil eller burde gjøre med dette? Finnes det noe Forbrukerråd i USA man bør anmelde til for scam for eksempel? Med en gang fikk jeg lyst til å henge ut selgeren og firmaet i de vektgruppene hun opererer i, men det er kanskje litt barnslig? Vil jo bli facebook drama av det og sikkert sinte henvendelser fra henne "som bare var snill"(i hennes øyne, drit sleipt i mine øyne!) å ville gi meg gratis coaching om jeg løy og postet før/etter bilder og sa det var fra produktene dems Ville dere bare latt det ligge eller hva ville dere gjort? Folk bruker jo tusenvis av kroner på å kjøpe produktene til dette firmaet, som tilsynelatende bare er scam når de spør om å få bruke mine bilder og min historie til deres fordel når jeg ikke har brukt et eneste produkt fra dem. Anonymkode: 02ab5...28f Populært med uthenging på nett for tiden Anonymkode: fcb11...de7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #9 Skrevet 19. januar 2018 Hei, ts her. Jeg sliter veldig med hva jeg bør gjøre. Jeg vil ikke lage noe drama men vil jo ikke at folk skal bli lurt. Er det noen som kan gi flere innspill? Det er et stort firma og jeg har det svart på hvitt at de spør om å bruke mine bilder og vil ha min stemme og resultat til å si at jeg fikk forandringen pga deres produkter. Siden det er USA så kanskje det går an å saksøke? Eller om det finnes noe Forbrukerråd i amerika? Anonymkode: 02ab5...28f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #10 Skrevet 19. januar 2018 Press de for penger, si du går til avisen hvis de ikke de betaler deg 100.000. Anonymkode: 4ea33...a2c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 Hva heter de. Anonymkode: 4ea33...a2c
Ibanez Skrevet 19. januar 2018 #12 Skrevet 19. januar 2018 Vil du ta screenshot på mobil eller pc? Det du kan risikere ved å henge dem ut et at ledelsen høyere oppe sier at de ikke står inne for hva akkurat denne selgeren har gjort og blablabla. Men jeg ville kanskje gjort det likevel. Hvor stort og kjent er firmaet?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #13 Skrevet 19. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker said: Hva heter de. Anonymkode: 4ea33...a2c BBB, Better Business Bureau. Anonymkode: 82f09...5d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå