AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Det har seg slik at jeg flyttet i høst for å studere i en ny by. I byen jeg vokste opp hadde jeg ikke spesielt mange venner, var mye trist og alene, og prøvde å bli kjent med alle som ønsket å snakke med meg. Nå går det mye bedre, men det har preget meg og jeg tenker bestandig "everyone you meet is fighting a battle you know nothing about, be kind always" og "gjør mot andre det du ønsker at de skal gjøre mot det". Litt cheesy, men jeg tenker at slike regler er greie å ha og får deg til å huske på hva du står for. Som sagt så går det bedre nå og jeg har noen gode venninner, og da spesielt én som jeg var på faddergruppe med. Denne venninnen var ikke spesielt interessert i å bli kjent med de andre nye venninnene mine og holdt seg mer for seg selv når vi alle var samlet. Jaja tenkte jeg og begynte heller å sjonglere mellom å bruke tid på venninnegjengen og denne ene venninnen hver for seg, og da spesielt litt ekstra fokus på denne venninnen siden hun ikke har noen andre venner på studiestedet, men nå begynner jeg å få fnatt. Hun er veldig hyggelig og søt, men vi er så utrolig ulike på så mange områder. Da bankkortet hennes gitt ut på "dato" så fikk hun låne farens kredittkort istedenfor, hun har aldri forsøkt å betale regninger selv så det ender med at faren betaler alt fra husleie og andre større utgifter for henne, da hun hadde utsatt prosjektoppgaven fikk hun faren til å skrive den for henne (snakk om en oppgave på 60 sider!), orker ikke å lese mer enn maks en time etter forelesningene selv om hun planlegger å lese mye lengre sammen med meg, gir opp på regneoppgaver dersom hun ikke klarer å løse dem innen ett minutt, utsetter ofte avtaler på fritiden siden hun ikke klarer å stå opp før kl 11, og masse annet. Er ikke snilt av meg å si slikt om henne, men er så utrolig frustrert og må få det ut på en eller annen måte. Selv er jeg veldig disiplinert, økonomisk og virker mye mer moden enn henne, men jeg kan jo heller ikke bare la henne gå hele studietiden uten en venninne. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon? Jeg har forsøkt å snakke med henne, f.eks. sagt at jeg kan lære henne å betale regninger eller tipset om at det kanskje er lurt å bestille nytt bankkort. Hun virker bare litt "luftballong" iblant Anonymkode: 9d3a7...f4f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Kanskje hun sliter med depresjon eller angst? Høres hvertfall ut som om hun er inne i en vanskelig periode, og kanskje er usikker på utdanningsvalget. Anonymkode: 95b4a...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Hva hendte med "everyone you meet is fighting a battle you know nothing about' da? tenkt på å spørre henne hvordan hun har det, og om hun trenger hjelp til noe? eller rett og slett la det at hun er vimsete/ får mye hjelp la være, kan ikke se at det går så mye utover deres forhold ? vær en venninne for henne, hun kan være med deg alene eller med andre, oppfør deg bare helt normalt med henne Anonymkode: 148a8...012 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun sliter med depresjon eller angst? Høres hvertfall ut som om hun er inne i en vanskelig periode, og kanskje er usikker på utdanningsvalget. Anonymkode: 95b4a...bf2 Veldig mulig, men hun er bestandig utrolig blid(er fullstendig klar over at det ikke motbeviser noe) og ler når hun sier at hun trenger mer penger av foreldrene sine. Hun har kjæreste og venner utenfor studiestedet, så hun er absolutt ikke totalt venneløs og går ofte ut med dem (uten å be meg ). Akkurat nå så er jeg veldig usikker på hvor lenge hun kommer til å fortsette på studiet, hun virker veldig usikker og bruker egentlig ikke tid til å lese i det hele tatt. Skulle veldig gjerne hatt muligheten til å være sammen med henne og den andre vennegjengen samtidig siden jeg glir stadig lengre vekk fra de andre siden jeg bruker såpass mye tid på henne. Dersom hun slutter på studiet og drar hjem så er det jeg som blir venneløs. Ts Anonymkode: 9d3a7...f4f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig mulig, men hun er bestandig utrolig blid(er fullstendig klar over at det ikke motbeviser noe) og ler når hun sier at hun trenger mer penger av foreldrene sine. Hun har kjæreste og venner utenfor studiestedet, så hun er absolutt ikke totalt venneløs og går ofte ut med dem (uten å be meg ). Akkurat nå så er jeg veldig usikker på hvor lenge hun kommer til å fortsette på studiet, hun virker veldig usikker og bruker egentlig ikke tid til å lese i det hele tatt. Skulle veldig gjerne hatt muligheten til å være sammen med henne og den andre vennegjengen samtidig siden jeg glir stadig lengre vekk fra de andre siden jeg bruker såpass mye tid på henne. Dersom hun slutter på studiet og drar hjem så er det jeg som blir venneløs. Ts Anonymkode: 9d3a7...f4f Jeg tenker at denne venninnen kommer til å suge all energi ut av deg. Hun har fått sydd puter under armene og tåler ikke motgang fordi hun har vært skånet for det av foreldrene sine. Det er ikke din jobb å oppdra henne. Var jeg deg ville jeg brukt mer tid på de andre vennene dine og ikke sitte med dårlig samvittighet pga denne venninna. Du sier jo at hun har andre venner som hun ikke inviterer deg med til. Dessuten kan du ikke la denne jentas problemer gå på bekostning av dine egne ønsker. Anonymkode: d9e5c...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå