Gå til innhold

Har dukket opp et "lite" problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har dukket opp et lite problem.. jeg er vant til at gjestene ordner seg selv den litt lange timen det blir å vente mellom vielse og middag, og siden godt over halvparten av alle gjestene bor i området rundt selskapslokalene/kirken regnet jeg med at det skulle gå greit.

I dag kom svigermor litt fortvilet til meg og lurte på hvordan de skulle gjøre det. Hun så for seg en liten krise nede hos de siden halve familien ikke klarer å snakke sammen uten å krangle. Det er da selvfølgelig disse som bor et stykke borte og som jeg hadde sett for meg at kunne vente nede hos svigermor og svigerfar... Hos mine foreldre er det allerede ganske fullt av våre slektninger. Kan jo ikke ha 70 stykker inn der heller.

Selskapslokalene er ikke ideelle å vente i, og hvis de drar dit blir jo ikke forskjellen stor, det blir jo fortsatt den samme sammensetningen av personer. :klø:

at ikke voksne folk kan oppføre seg i en time er helt utrolig, men sånn er hvertfall situasjonen.

Hva ville dere gjort? Vil jo gjerne hjelpe, men synes vi har nok å tenke på akkurat nå om ikke vi skal løse opp i store familiekonflikter også denne uka. Har takk og pris en bordplassering som passer med disse konfliktene :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg tror faktisk ikke jeg hadde gjort noe. Voksne folk bør kunne tenke litt selv, og hvis de ikke klarer å holde fred med hverandre bør de ha vett til å holde seg unna hverandre.

Det går helst bra. Jeg har mang en gang bekymret meg på forhånd for slike ting, men det går stort sett alltid bra.

Skrevet

Jeg prøvde meg på å si at de burde kanskje kunne finne ut av dette utenfor kirken etter vielsen, men svigermor ville gjerne ha det avklart i forkant.

Helt utrolig hva hun har hengt seg opp i de siste ukene :evil: tror ikke jeg bryr meg med å ordne opp i dette, men blir så sliten av alt maset. Hadde vært så godt å bare ha en eller annen magisk løsning på det hele.

Skrevet

Synes ikke dette er deres problem. Gjestene får finne ut av det selv, dra på en cafe eller noe sånt hvis de ikke tåler hverandre.

Gjest Onyx, i.i.
Skrevet

På museet jeg jobber har vi opplevd at brudepar har brukt oss som "ventestasjon" for gjestene sine. På forhånd har de ringt og reservert kafeen og servert champagne og snitter til gjestene. I tillegg har gjestene fått mulighet til omvisning i museet. Dette er bryllup der det har vært 2-21/2 time venting mellom vielse og middag. Synes det er en ok løsning jeg, og gjestene som har vært hos oss har virkelig syntes det har vært kjempeflott!

Skrevet

Her er det snakk om maks en og en halv times venting.

Dessuten er ikke en slik løsning aktuell, vi er nemlig tomme for penger :wink:

Skrevet

Voksen folk bør klare å oppføre seg. Jeg hadde ikke giddet å bruke tid på dette nå, det er tross alt bare noen dager igjen til du skal være årets vakreste brud!! :)

Skrevet

:ler: takk..

snakket akkurat med forloveren min og fikk ut litt frustrasjon. Orker ikke bry meg.

Hvis svigermor ringer sier jeg bare at de får vente på en cafe eller være hos mamma hvor det blir hvitvinsservering i stående stilling :wink: bare de som er dårlige til bens får sitte.

Skrevet

Jeg er enig med de andre her - i en time får da voksne folk klare å aktivisere seg selv uten å fly i tottene på hverandre. Det var også ca en times venting mellom kirken og mottakelsen da vi giftet oss. Vi giftet oss i by med cafe ikke langt unna. En av gjestene tok initiativ til å samle resten av gjestene også dro de dit sammen. De som hadde vært med sa det var veldig hyggelig å bli litt mer kjent med de andre gjestene i mer uformelle omgivelser før mottakelsen. Men i min familie var det heldigvis ikke noen familiefeide på gang, så jeg skjønner at dette er vanskelig.

Gjest Embla s
Skrevet

Uff! Men dette er ikke ditt problem! Hvis de ikke trives sammen, kjører de seg vel en tur eller noe mens de venter :)

Skrevet

Jeg hadde faktisk akkurat samme problemstiling som deg, svigermor kom og sutra om akkurat det der!! Bortsett fra at vi har over to :o timers venting!! Men vi har alt sammen på et lokale, vielsen og middag sånn at folk kan bli der og få litt frukt og sånn, og de som vil drar hjem i mellomtiden... Ikke så veldig populært tror jeg, men sånn blir det bare...

Skrevet
Jeg hadde faktisk akkurat samme problemstiling som deg' date=' svigermor kom og sutra om akkurat det der!! Bortsett fra at vi har over to :o timers venting!! Men vi har alt sammen på et lokale, vielsen og middag sånn at folk kan bli der og få litt frukt og sånn, og de som vil drar hjem i mellomtiden... Ikke så veldig populært tror jeg, men sånn blir det bare...[/quote']

men da har dere hvertfall andre der for å dempe de som har trøbbel? Her var problemet at det ble bare de i sammen...

uansett - voksne folk må kunne klare å oppføre seg i en times tid...

Skrevet

Som dere helt riktig forutså, har jeg delt tråden og flyttet resten til snikk-snakk.

Fortsett gjerne der :wink:

Misty (mod)

Skrevet

Never mind... ;)

*slettet kommentar*

Skrevet

Uansett : Det ordnet seg, snakket akkurat med svigermor :wink:

Skrevet

Så bra!

alt ordner seg for snille piker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...