Polly Ester Skrevet 6. februar 2005 #1 Skrevet 6. februar 2005 Jeg spurte inne på forumet til Opera også, men prøver her også, jeg... Jeg får ny pc om et par dager og kommer til å bruke Opera på den også. Men, hvordan gjør jeg det med mailene mine? Jeg har en mappe som heter mail, og jeg regner med at alle mailene mine ligger der? Kan jeg bare kopiere den mappen og legge den inn på samme sted når jeg har installert ny versjon av Opera på den nye maskinen? Jeg har prøvd å lese meg fram til hvordan jeg skal gjøre det på Opera sine sider, men det står på engelsk - og når det kommer til pc og ting og tang så blir jeg en kløne i engelsk... Takknemlig for hjelp
Scheherazade Skrevet 6. februar 2005 #2 Skrevet 6. februar 2005 Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt nå Mailtilbyderen din, vet du om det er POP3-protokoll eller IMAP? Grunnen til at jeg spør er at protokollene fungerer forskjellig. POP3 laster ned mailen på din harddisk, mens IMAP lagrer mail på serveren til internettilbyderen din. Så, dersom du har IMAP, er det ikke noe problem i det hele tatt med ny maskin, dersom det er POP3 ligger nok mailene dine i den mappen du skrev om, og du må kopiere de for å ikke miste de.
Dru Skrevet 6. februar 2005 #3 Skrevet 6. februar 2005 Såvidt jeg husker så skal det holde å kopiere over mail-mappen. Hele mappen, altså. Edit: Den ligger på documents and settings > dittbrukernavn > programdata > opera > mail Der ligger også instillingene, sånn at du muligens slipper å sette opp mail-kontoen på nytt.
Polly Ester Skrevet 6. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2005 Takk for hjelp - jeg fikk det til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå