Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare hva soltegn er og månetegn osv. Og hvordan man leser av sånt astrologisk kart hvis dere skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: 9d879...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soltegn er det tegnet solen var i dagen du ble født. Hvis du er født f.eks mellom 20.januar og 20.februar (sånn ca) så er du Vannmann og da er soltegnet Vannmannen.

Det tegnet som månen sto i da du ble født er månetegnet ditt. 

Før i tiden regnet man ut slike ting for hånd, men nå går det fint an å taste inn dataene på f.eks astro.com og så regner programmet ut både sol og måne og ascendanten og alle de andre planetene.

I vesten bruker vi vestlig astrologi og tar utgangspunkt i at soltegnet er det viktigste, mens i gamle østlig astrologi, Vedisk, er det månen de ser på som viktigst. 

Det er komplisert å lese et astrologisk kart, så da trenger du sikkert å gå kurs. Kan hende det finnes online kurs for det. Jeg har lest masse astrologi i mange år - før internett - i bøker, men er fortsatt ikke noe god på det. 

På forumet til livsstilsguiden.no er det ei som kaller seg Julia som er kjempedyktig på astrologi. 

Anonymkode: 4bf9a...347

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Soltegn er det tegnet solen var i dagen du ble født. Hvis du er født f.eks mellom 20.januar og 20.februar (sånn ca) så er du Vannmann og da er soltegnet Vannmannen.

Det tegnet som månen sto i da du ble født er månetegnet ditt. 

Før i tiden regnet man ut slike ting for hånd, men nå går det fint an å taste inn dataene på f.eks astro.com og så regner programmet ut både sol og måne og ascendanten og alle de andre planetene.

I vesten bruker vi vestlig astrologi og tar utgangspunkt i at soltegnet er det viktigste, mens i gamle østlig astrologi, Vedisk, er det månen de ser på som viktigst. 

Det er komplisert å lese et astrologisk kart, så da trenger du sikkert å gå kurs. Kan hende det finnes online kurs for det. Jeg har lest masse astrologi i mange år - før internett - i bøker, men er fortsatt ikke noe god på det. 

På forumet til livsstilsguiden.no er det ei som kaller seg Julia som er kjempedyktig på astrologi. 

Tusen takk for svar! Det hjalp veldig

Anonymkode: 9d879...984

Skrevet

Er det mulig å finne ut når man har Chiron return på astro.com?

Anonymkode: b9758...fd2

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det ser ikke sånn ut.

Men, her kan du finne ut når du har Chiron return. I tabellen er Rx det samme som return. 

https://cafeastrology.com/chironsignstables.html

Takk, var det så enkelt. Er det når den er i mitt stjernetegn en gang da....jeg er tvilling og født i 1970, så det vil bli i 2033?

Skrevet

Universet endrer seg, så de som er vannmannen da astrologi ble skapt er ikke vannmenn idag

Anonymkode: 51a4f...056

Skrevet

Nei vent, nå skjønte jeg det. Chiron var i væren da jeg ble født, så det blir når Chiron rx er i væren igjen.... 

Sep 17, 2026     9:54 PM               Chiron Rx enters Aries

Men....det skal være når man er "rundt 50", er ikke 6 år etter jeg er 50 litt sent da?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Universet endrer seg, så de som er vannmannen da astrologi ble skapt er ikke vannmenn idag

Det der er visst tilbakevist. 

Skrevet

Det der er visst tilbakevist. 

Det er bare den astrologien vi bruker i Vesten (Sidereal) som velger å fortsette på det som ble laget den gangen, så det stemmer at det som engang var Vannmannen ikke er Vannmannen i dag, og det gjelder de andre tegnene også. 

Det er ca 23 grader forskjell, så for å få riktig stjernetegn ut så må man gå tilbake 23 grader og som regel innebærer det et helt tegn. For de som er født sent i mnd trenger det ikke være forandret, men for meg som f.eks er født midt i Jomfruens tegn ifl Vestlig astrologi, egentlig er Løve. (Etter å ha lest astrologi hele mitt voksne liv og så bli introdusert for Vedisk astrologi, så mener jeg at Vedisk stemmer bedre.)

Østens astrologi (Vedisk astrologi) regner ut riktig ift planetenes forandring over tid. 

Og her (for spesielt interesserte) -  Calculate your Vedic sign - kan den som vil regne ut og se om man fortsatt er det samme stjernetegn man alltid har trodd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...