Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er 8+1- hvilken uke?? Forvirret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 8+1. Er jeg da i uke 9 og skal se på uke 9 når jeg lurer på hva som skjer med meg og barnet? Kan jeg si at jeg er i uke 9 til de som spør? 

Anonymkode: b4cd2...38f

Skrevet

Du er i uke 9, men 8 uker på vei.

Anonymkode: 48bae...8c2

• Liker 1
Skrevet

Du er i uke 8. Uke 8: 8+0 til 8+6.

Anonymkode: 2832b...d67

• Liker 1
Skrevet

JM  og lege sa at jeg var i uke 8 da jeg var 8+4.

Anonymkode: 2117a...e94

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er i uke 9, men 8 uker på vei.

Anonymkode: 48bae...8c2

Men hvilken uke skal jeg se på når jeg sjekker apper, sider e.l.? Uke 8 eller 9?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilken uke skal jeg se på når jeg sjekker apper, sider e.l.? Uke 8 eller 9?

Det varierer dessverre fra spå til spå. Bsbyverden sin sier uke 8 helt til 8+6 f.eks. mens preglife sier uke 9 fra 8+1

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at så mange synes dette er så vanskelig! Man er i uke 8, men i den 9.uken. Du er dermed åtte uker på vei. Et barn som er to år, er to år, men i det tredje året sitt. Vi er nå i det 21.århudre. Osv.. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste mens sin første dag regnes som begynnelsen på et svangerskap. Finn datoen og tell deg frem til dags dato. 

Anonymkode: 8f87a...638

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste mens sin første dag regnes som begynnelsen på et svangerskap. Finn datoen og tell deg frem til dags dato. 

Anonymkode: 8f87a...638

Du har misforstått problemstillingen.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer dessverre fra spå til spå. Bsbyverden sin sier uke 8 helt til 8+6 f.eks. mens preglife sier uke 9 fra 8+1

Spå til spå 😂

"App til app", skrev jeg. Og så heter det "babyverden". Kjekt med autokorrekt.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på begge. Utviklingen som beskrives er omtrentlig, termindato er omtrentlig. Om du sier uke 8 eller 9 til de som spør har ingen betydning, det er uansett nærme nok...

Anonymkode: 04d1e...459

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på begge. Utviklingen som beskrives er omtrentlig, termindato er omtrentlig. Om du sier uke 8 eller 9 til de som spør har ingen betydning, det er uansett nærme nok...

Anonymkode: 04d1e...459

Tusen takk :)

Ts.

Skrevet
12 timer siden, Cocosa skrev:

Jeg skjønner ikke at så mange synes dette er så vanskelig! Man er i uke 8, men i den 9.uken. Du er dermed åtte uker på vei. Et barn som er to år, er to år, men i det tredje året sitt. Vi er nå i det 21.århudre. Osv.. 

Å være i uke 9, og i den 9.uken har samme betydning språklig. :) Så det er ikke rart folk synes det er vanskelig. 

Man er i uke 9, i den 9. uken, men 8 uker på vei. 

(For å bruke dine eksempler, spiller ingen rolle om vi sier barnet er i det tredje året sitt/i år tre, eller i århundre 21/i det 21.århundre. Det betyr akkurat det samme.)

Anonymkode: a1b81...11b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...