Gå til innhold

Bilsete ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha tantebarnet mitt neste helg, og vi tenker oss på en liten biltur..

er så usikker på om jeg skal kjøpe frem eller bakovervendt .. 

barnet er 4 år, normal av veks. Neste stolbytte vil være fremovervent. Føles derfor litt dumt å kjøpe ett bakovervendt som kanskje bare blir brukt 3-4 x.

men:

det er jo ikke ideelt at jenta sitter forovervendt i bilen min- selv om det vare er et par dager og frykter at hvis jeg kjøper et fremovervendt vil foreldrene spør om å låne det- og jenta blir sittende fremovervendt tidligere enn om jeg ikke kjøper beltestol..

hva ville dere valgt.. sete hun i dag har må ha festestropper så kan ikke bruke det i min bil..

Anonymkode: bc880...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakovervendt er anbefalt så lenge som overhodet mulig, så gå for det! Det finnes jo seter med lange rygger og sånt sånn at det kan vokse med barnet. Hør i butikken du, der vil du få gode råd! :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt et bakovervendt nå som barnet allerede er fire år. Kan du ikke høre om foreldrene har tenkt til å bytte sete snart, og om de evnt kan kjøpe det nå så du kan ha det neste helg?

Eller om du kjenner noen andre som kan låne deg ett sete for en helg?

Skrevet

Hvorfor kan ikke festestropper brukes i din bil? 

Skrevet

Ville også prøvd å låne et sete hvis det bare er for en helg. Ville gått for bakovervendt uansett, det kan brukes et par år til og er tryggere.

Vet dessverre ikke om seter som ikke krever festestropper.

• Liker 1
Skrevet

På barnas hus kan du leie bilsete. Ikke kjøp et sete bare fordi du skal ha et helgebesøk.

• Liker 3
Skrevet

Helst ville jeg forsøkt å få lånt meg en stol. Men må du kjøpe, så Kjøp framovervendt med god samvittighet!! 

Hilsen trebarnsmor

Anonymkode: 2d2f6...94a

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Hvorfor kan ikke festestropper brukes i din bil? 

Det er ikke noe å feste dem med under sete...

Skrevet
23 minutter siden, Sushi skrev:

Ville også prøvd å låne et sete hvis det bare er for en helg. Ville gått for bakovervendt uansett, det kan brukes et par år til og er tryggere.

Vet dessverre ikke om seter som ikke krever festestropper.

Isofix har ikke festestropper vel? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fester den i skinnene som sete forran går frem og tilbake på, det finnes vel i alle biler?

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger ikke feste dem under setet, kan feste dem fast i forankringseler (vet ikke hva de kalles, men ikke de som er fast i stolen, men følger ofte med) som festes i stolen foran og så forankres bilstolen i ringene på den forankringsselen. Ser for eksempel tidlig i denne videoen: https://youtu.be/32-94CbAYCI

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt sete for en helg. Kan ikke foreldrene ha med seg sitt eget bilsete da? Ellers ville jeg leid. 

Jeg har passet nevøene mine flere ganger, og det har ikke ramlet meg inn å i det hele tatt tenke tanken at jeg skal bruke tusenvis av kroner på bilsete. Det får da alvorlig talt foreldrene sørge for. 

Anonymkode: 9fc81...29e

• Liker 1
Skrevet

Ville hvert fall ikke kjøpt fremovervendt. Kan ikke foreldrene ta med sitt sete? 

Har en på 6, 4 og 1 år og alle sitter fortsatt bakovervendt. Gjør det som er tryggest for barna. 

Med Axkid Minikid kan barna sitte bakovervendt til ca6-7 år. Bakovervendt er tryggest.

En fremovervendt beltestol er ikke optimalt før barnet er 5 år, 18 kg og 110 cm. Før det risikerer man at barnet glir ut ved en kollisjon samt at beltet kan komme feil.

Anonymkode: 6b543...240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...