Gå til innhold

Sykt lyst å returnere hele julegaven

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Saken er at mine foreldre ønsket å gi en ferietur til meg og mine søsken til jul. 

Endret av Kvalitet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk dine søsken med hele familien, mens du ikke fikk for både deg og dine barn? Det høres jo bare skikkelig urettferdig ut.

Jeg ville sagt i fra på en grei måte at det passer dessverre ikke fordi du ikke kan ta med deg barna dine på denne ferieturen og enten bare returnere gaven eller de gjør den om, enten så den passer når du kan ha med barna dine også, eller til et-eller-annet annet som du kan dra på sammen med barna dine en annen gang og annet sted. 

Liker ikke gaver som har forpliktelser, da blir det ikke "gavete" syns jeg. 

Anonymkode: eee5c...c87

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

feil

Endret av Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, Calandria skrev:

Selv om du ikke trenger pengene, så syns jeg du skal unne deg en alene ferie eller be med en venninne og finn på noe gøy, uten søsknene dine.

Kommer ikke på noen ferie for pengene jeg fikk til jul. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk dine søsken med hele familien, mens du ikke fikk for både deg og dine barn? Det høres jo bare skikkelig urettferdig ut.

Jeg ville sagt i fra på en grei måte at det passer dessverre ikke fordi du ikke kan ta med deg barna dine på denne ferieturen og enten bare returnere gaven eller de gjør den om, enten så den passer når du kan ha med barna dine også, eller til et-eller-annet annet som du kan dra på sammen med barna dine en annen gang og annet sted. 

Liker ikke gaver som har forpliktelser, da blir det ikke "gavete" syns jeg. 

Anonymkode: eee5c...c87

Jeg ble invitert med, men ikke mine barn, fordi foreldrene mine anser dem som voksne. De er 23. Jeg takket høflig nei, med begrunnelse av at jeg ikke ville reise med besteforeldre og tantebarn, uten at mine egne barn var med.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Kvalitet skrev:

Jeg ble invitert med, men ikke mine barn, fordi foreldrene mine anser dem som voksne. De er 23. Jeg takket høflig nei, med begrunnelse av at jeg ikke ville reise med besteforeldre og tantebarn, uten at mine egne barn var med.

Hem... må dessverre si at jeg forstår at de skiller på BARN og VOKSNE barnebarn. Det er jo en stor prisforskjell også og man kan ikke dra fra BARN, men det kan man med voksne. Kunne ikke du betalt for dem da om de ville være med? 

Anonymkode: e31d8...4c2

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hem... må dessverre si at jeg forstår at de skiller på BARN og VOKSNE barnebarn. Det er jo en stor prisforskjell også og man kan ikke dra fra BARN, men det kan man med voksne. Kunne ikke du betalt for dem da om de ville være med? 

Det kan jo fort komme på 10+ tusen for to voksne (vet ikke hvor mange barn ts har, men hun skrev «de»). Ikke alle har så mye penger liggende - i tillegg skriver hun at tidspunktet ikke passer for dem mtp skole og eksamener :) 

Anonymkode: d7eb5...0a7

• Liker 1
Skrevet

Var pengegaven av samme verdi som feriereisen til dine søsken med familie?

Vi har tre barn, og de får gaver fra oss, men det varierer av verdi hva de får, og det er ikke alltid likt. Over år vil det utjevne seg likevel. Jeg tror ikke du oppnår noe særlig ved å bli sur heller. Og jeg forstår at dine barn blir betraktet som voksne nå, for det er de jo faktisk.

Anonymkode: 7d9e8...e94

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet (endret)
1 hour ago, Kvalitet said:

Jeg ble invitert med, men ikke mine barn, fordi foreldrene mine anser dem som voksne. De er 23.

Det er de da også.

Verste jeg ser er folk som sutrer over gaver, du skal være glad du får noe i det hele tatt.

Endret av GiftMann38
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var pengegaven av samme verdi som feriereisen til dine søsken med familie?

Vi har tre barn, og de får gaver fra oss, men det varierer av verdi hva de får, og det er ikke alltid likt. Over år vil det utjevne seg likevel. Jeg tror ikke du oppnår noe særlig ved å bli sur heller. Og jeg forstår at dine barn blir betraktet som voksne nå, for det er de jo faktisk.

Anonymkode: 7d9e8...e94

Ikke i nærhet samme verdi. Barna mine er voksne ja, men en billett koster ikke stort mer for en på 23 som en på 8. 23 åringen er student og kunne mer enn gjerne tenke seg en gratis ferietur.

Endret av Kvalitet
Skrevet
6 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Det er de da også.

Verste jeg ser er folk som sutrer over gaver, du skal være glad du får noe i det hele tatt.

Hvorfor det?  Ikke trenger jeg pengegaven og ikke har jeg bedt om den.

Skrevet
Akkurat nå, GiftMann38 skrev:

Det er de da også.

Det er vel ikke selve gaven hun sutrer over, men forskjellsbehandlingen. Skrev hun ikke at det ikke var første gang ?     

Selv synes jeg det er kjipt når foreldre gjør merkbar forskjell på barna. Det være seg gaver eller andre ting.

• Liker 1
Skrevet

Enten tar man med alle barn og barnebarn uansett alder, eller så tar man med hvert barn og barnebarn på separate turer. Høres rart ut å utelukke voksne barn. 

Anonymkode: 99665...a05

• Liker 2
Skrevet

Hvis dine foreldre sponser dine søsken med _partner og barn_ så burde de kunne sponse deg og dine barn også. Jeg skjønner godt du blir skuffet over å få en normal pengegave i stedet for en tur til mange tusen. 

Når de først skal sponse en tur så burde det vært for alle på et tidspunkt som passer alle. 

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet
15 minutter siden, Kvalitet said:

Hvorfor det?  Ikke trenger jeg pengegaven og ikke har jeg bedt om den.

Nei, kanskje dine langt yngre søsken trenger den mer.

Gjest GiftMann38
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enten tar man med alle barn og barnebarn uansett alder, eller så tar man med hvert barn og barnebarn på separate turer. Høres rart ut å utelukke voksne barn. 

Anonymkode: 99665...a05

Helt uenig.

Skrevet

I vår familie er det hvertfall helt normalt at voksne barnebarn får færre og mindre gaver enn yngre barnebarn. Alle får uansett 18 år med flotte gaver. Du skriver at dine barn ikke kan reise pga studier og eksamen, da antar jeg at turen er lagt til mai. På denne tiden er turene vesentlig billigere, samtidig som været er fint i sydligere strøk. 

Det er ikke riktig at voksne og barn koster nesten det samme. Tok et raskt søk nå og det stemmer rett og slett ikke. 

Er dette et gjennomgående problem med forskjellsbehandling? I så fall kan jeg forstå deg. Kun basert på dette tilfelle? Da syns jeg du lager mye styr for ingenting. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes det burde være alle eller ingen, eller gjøre likt.

Om noen har 2-åringer som er billige og noen har 23-åringer så kunne disse besteforeldrene invitert alle sine barn og partnere, også gitt alle (uavhengig av barn og alder på barna) en pengegave som kan hjelpe å sponse tur for deres barn om de ønsker. Også gjort det klart at de ønsket at så mange som mulig og helst alle kunne delta, men at det blir for mange å betale alt for alle til. 

Da kunne ene 23-åringen blitt hjemme, de med helt små hadde kanskje nesten fått dekket turen for sine... 

...og alle hadde gått lik gave og vært like velkomne på tur. 

Edit; ikke at det løser tidspunkt eller reisemål, men... Jeg forstår deg, TS. 

Endret av Zoey
Skrevet

Jeg blir helt sjokkert! Du klager og furter fordi de drar til et barnevennlig sted med barnebarna? 

Jeg synes ikke det er urettferdig at de VOKSNE barnebarna ikke er invitert med. Det at besteforeldrene vil reise med barnebarn mens de er BARN og tilpasse ferien til dem er vel ikke så rart.

Og for en enorm gave!! Av mine foreldre fikk jeg to mummikopper og en bok, syntes nesten det var for mye jeg...

Hvis du ikke vil bli med, så takk pent nei. Ikke lag noe drama med å gi tilbake penger og gi uttrykk for din misnøye! Å være sjalu på dine søsken og små tantebarn er særdeles lite sjarmerende.

Herregud, hva feiler folk?

Anonymkode: 5695b...abf

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt sjokkert! Du klager og furter fordi de drar til et barnevennlig sted med barnebarna? 

Jeg synes ikke det er urettferdig at de VOKSNE barnebarna ikke er invitert med. Det at besteforeldrene vil reise med barnebarn mens de er BARN og tilpasse ferien til dem er vel ikke så rart.

Og for en enorm gave!! Av mine foreldre fikk jeg to mummikopper og en bok, syntes nesten det var for mye jeg...

Hvis du ikke vil bli med, så takk pent nei. Ikke lag noe drama med å gi tilbake penger og gi uttrykk for din misnøye! Å være sjalu på dine søsken og små tantebarn er særdeles lite sjarmerende.

Herregud, hva feiler folk?

Anonymkode: 5695b...abf

Enig i dette. 

Anonymkode: 82313...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...