AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Hei. Jeg går nå på VG1, Studiespesialisering. Jeg trives på selve skolen, men det er et problem som plager meg litt.. Alle mine gamle venner går på andre skoler, altså alle mine ekte venner. På den skolen jeg går på nå; har jeg det hyggelig med folk, men likevel er det ingen som tar iniativ til å være med meg i friminuttene osv. Det er alltid jeg som må gå til noen, ingen som kommer til meg. Vet jeg høres litt cocky ut osv, men jeg har gått rundt å tenkt på det lenge. Er ganske mentalt sterk, og over gjennomsnittet når det kommer til sosiale ferdigheter.. Jeg elsker å snakke, ha det gøy og får alltid folk til å le, men likevel er det som at ingen kommer til meg liksom.. Har ikke møtt noen på skolen min, som jeg tenker virkelig er en EKTE venn, kun hyggelige folk "venner" liksom. På fritida er jeg også mye alene, men heldigvis har jeg en lidenskap, nemlig flyging. Jeg prøver bare å tenke at vgs er noe jeg må komme meg igjennom, uavhengig av om jeg har venner eller ikke.. Fordi jeg skal bli Pilot, uansett hva som skjer med meg. Det er ingen som plager meg eller noe, på sosiale medier er jeg en av de mest populære, men skulle bare ønske at jeg hadde møtt noen EKTE venner... Er ganske lei kjenner jeg av skole, og alt stresset med venner og friminuttene osv. Har som sagt kun gått et halv år på vgs, håper noe forandrer seg innen månedene/årene.. -Ønsker å være anonym, (Gutt 16). Anonymkode: 30ba1...29f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Husk at du trenger bare å få kontakt med en person før alt føles mye bedre for deg. Har du forsøkt å bli kjent med de andre da? Noen ganger må du bare ta noen sjanser og si hei og smile. Kanskje spørre om noe på studiet som du kan låne, en kulepenn eller noe slikt. Skal ikke så mye til før du plutselig har en ny bekjent. Anonymkode: ba894...0fc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Du er sikkert ein heilt flott fyr!:) gjer følgende: finn ein person som har ein interesse de begge brenn for. T.d gaming eller fotball. Så heng du med han/ho ein del på skulen og så invitere du han/ho heim ein dag eller ut på noko. Viss det er gildt å henga saman då, så vil det jo gjenta seg:D viss ikkje så prøve du ein annan person. Dette må da berre gå godt:) Anonymkode: bd642...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Hvordan er vennekretsen til de andre du går på skole med? Har de venner fra tidligere av? Jeg gikk på en videregående der nesten ingen kjente hverandre fra før av. Alle var derfor ute etter å bli kjent med nye mennesker. På andre videregående skoler er det litt annerledes der mange kjenner hverandre fra før og man gjerne holder seg til de vennene man har fra før. Det kan gjøre det vanskelig for en nykomling som ikke har noen gode venner på skolen fra før. Ellers er det som du sier bare et halvt år siden du startet. Det kan fort endre seg. Jeg synes at det er fint at du har et karrieremål og jeg er sikker på at du kommer deg gjennom videregående på grunn av dette, men man skal heller ikke undervurdere betydningen av gode venner på skolen. Ettersom du er så utadvendt som du er skal du ikke se bort ifra at du vil utvikle ett eller flere gode vennskap i løpet av din tid på VGS. Til høsten vil det jo i tillegg komme noen som ikke har gått på skolen før og som sikkert er ute etter venner. Anonymkode: 085dd...a26
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Dette høres kanskje ikke så veldig oppmuntrende ut for deg, meg jeg har hatt det sånn som deg siden jeg selv begynte på ungdomsskolen. Er nå 22 år, jente, og har ikke fått meg "nye venner" siden barneskolen. Jeg kjenner mange, kommer godt overens og snakker mye med mange, men jeg anser ikke så veldig mange som venner. Ingen kommer til meg, men det er alltid jeg som har initiativ til å finne på noe. Jeg har to bestevenner som jeg fikk før barneskolen som jeg har mest kontakt med. Pga studier bor vi tre på helt ulike steder i landet og møtes derfor kun jul og sommer. Føler jeg har hatt det slik gjennom hele vgs og høyere utdannelse, men er en veldig introvert person så for meg så har det gått helt fint til slutt. Det føles kanskje litt sårt innimellom, men det virker som du er sterkt opptatt av hobbyen din, og det er bra. Ta vare på de vennene du hat fra før, de er gull verdt. Kanskje du møter noen med samme hobby som deg der du holder på med flyving? Anonymkode: cf9c6...a74
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Min datter på 16 år går også samme linje som deg.Hun har også problemer med å få venner i klassen.Jeg sier ta tiden til hjelp si hei til folk Vær hyggelig å lytte å stille spørsmål til folk når dem snakker med deg.Alle liker å bli hørt og få en følelse at man skjønner dem.Men du blir tryggere etter Vært. Nok å ha en god venn der en ingen. Anonymkode: 57873...4cd
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Åå, flashback. Jeg har helt fortrengt 1.året på vgs, for da hadde jeg ingen å snakke med. Og det var håpløst miljø i klassen. Det ble bedre 3.året når vi var russ.. Stol på at det ikke er deg det er noe feil med. Mange folk er bare så umodne ennå på vgs, de vil helst bare snakke med dem de kjenner godt fra før. Og noen skoler/miljøer er verre enn andre. Jeg burde ha skiftet vgs, men 'holdt ut' i stedet. Anonymkode: 13dee...624
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Hvilken skole går du på? Jeg går 2. året på vgs, begynte rett i ny klasse pga "fri år", så kjente ingen der, og alle var venner med hverandre.. ble godt tatt imot, også gikk alle til hverandre som de hadde funnet året før. Vært der et halvt år og ingen venner i klassen. Har mange venner på fritiden, men man tilbringer jo endel tid på skolen, med klassen, så det er ikke noe koselig. Anonymkode: d4815...941
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Skrevet 12. januar 2018 Tusen takk for alle de fantastiske svarene! Setter stor pris på det! Ble faktisk invitert til en fest i kveld (for første gang). Er ganske glad og håper dere alle får en fantastisk helg. Tusen takk! -TS Anonymkode: 30ba1...29f 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #10 Skrevet 12. januar 2018 Skal kanskje skifte til Sola Vgs, ettersom det går mange Flynerder på den skolen har jeg hørt rykter om. Skal ikke gi opp på drømmen min. Alt går bra hvis man bare vil!😀 TS Anonymkode: 30ba1...29f 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Synes dette var litt leit å lese - at så mange ikke får venner på Vgs. Er selv lærer på Vgs og vet at trivsel på skolen og mellom elevene betyr mye ift om man gjennomfører skolen eller ikke. Det er dessverre ikke alltid lett for oss lærere å fange opp hvem som går alene. Håper du nevner dette med vennskap i klassen for din kontaktlærer på en konferansetime e.l. Lærere kan sette i gang "bli-kjent-aktiviteter" i klassen om de ser det som nødvendig. Det er veldig vanlig med noen slike aktiviteter i starten på Vg1. Anonymkode: e0f40...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå