Gå til innhold

Jeg er lei av krangel, men vil ikke unskylde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, her om dagen sa jeg til vennegjengen at jeg syntes at de hadde oppført seg utestengende ovenfor en annen vennine av oss (la oss kalle henne sara). Jeg hadde lagt merke til at sara hadde blitt utestengt så jeg følte at det eneste rette var å ta det opp slik at alt kunne forbedres.. Jeg sa noe sånnt: "dere er vennene mine så jeg vet at jeg kan si ting direkte og ærlig til dere. Jeg føler at dere har vært skikkelig utestrngende ovenfor sara i det siste." til dette fikk jeg en unskyldning for hvorfor det har vært sånn til svar, mens resten av gjengen bare så ned på mobilene sine. Da sa jeg til hun som svarte "dette går ikke på enkeltpersoner det er en kommentar til alle" også snudde jeg meg til alle som var på mobilene og sa "hvis jeg var dere ville jeg hatt skikkelig dårlig samvittighet" et par så opp og gav meg den samme unnskyldningen også sa jeg at jeg ikke prøvde å treffe enkeltpersoner, men at jeg helt ærlig syntes de burde hatt dårlig samvittighet, siden selv jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha sagt ifra til gjengen tidligere. Fra da av har jeg blitt helt utfryst og jeg har merket at de har snakket om meg når de har vært en gruppe fordi de har snudd seg på likt og sett stygt på meg. 

Poenget er at jeg ikke har no lyst til å bli uvenner med dem bare på grunn av dette, føler helt ærlig at det er barnslig. Så det jeg lurer på er: burde jeg si unskyld til dem selvom jeg helt ærlig ikke føler noen skyldfølelse for å ha sagt ifra? Og burde jeg kjenne skyld for dette, har jeg egentlig feil i denne situasjonen?

Takk for svar, er veldig redd for at det egentlig er jeg som har gjort noe galt.. 

Anonymkode: 0bb5a...9d1

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du skal be om unnskyldning for å stå opp for en felles venninne.

Skrevet

Det er ikke du som har oppført deg galt. Dette er nok umodne jenter som ikke evner å se seg selv. Det du kan gjøre er å ta det opp med dem på nytt, men mer i retning av at du er lei deg for at situasjonen har blitt som den har blitt, alt du vil er at alle skal være hyggelige mot hverandre. Si at du setter pris på at andre er ærlige mot deg og at du derfor tok opp denne saken om Sara. Hør så hva de tenker om saken. Jeg tenker at det er de som skal unnskylde, men du kan alltids invitere til å røyke fredspipe.

Anonymkode: e41ff...a2e

• Liker 5
Skrevet

Blir man aldri lei av dette "la oss kalle henne"-greiene...?

Anonymkode: bbee1...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...