AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Mer lei enn av Giske-saken. Greit at kvinner ikke burde bli utsatt for sextrakassering, og dette skjer dessverre, pga for mye enkle menn som ser på kvinner som sexobjekter. Men jeg klarer ikke å la være å tro at #metoo har blitt en trend. Nå har liksom alle kvinner blitt trakassert og de skal selvfølgelig spille på dette. Skal brutalt ærlig innrømme at jeg også synes enkelte kvinner ber om å få sexuelle kommentarer, når de poster fullt av bilder av seg selv på SoMe halvnakne. Hilsen kvinne Anonymkode: adb58...ecd 17
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Det er jo frivillig å klikke seg inn på artiklene og trådene. Selv synes jeg det er tristere å tenke på at det er mulig nesten alle kvinner har blitt trakassert enn at ukulturen nå blir rullet opp i media. Anonymkode: 7e3c4...48e 10
KittenOfDoom Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Dessverre ER det mange kvinner som er blitt utsatt for sextrakassering. Dette betyr selvfølgelig ikke at man skal utnytte MeToo for å få oppmerksomhet og sammenligne et smil på bussen med overgrep. Denne oppmerksomhetssøkende typen er noe jeg hører mange klage over, men ikke har sett spor av selv. Det er heller ingen jeg kjenner som har sett dette i SoMe. Kanskje enkelte trenger en revurdering av vennelista i år? 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Tenk på hvor privilegert du er som kan se på seksuell trakassering som et irritasjonsmoment - for andre er det noe som i verste fall ødelegger livet deres. I tillegg må de altså finne seg i at andre synes det blir for mye mas om saken og at de i tillegg ba om det. Og likevel undrer mange seg over at disse kvinnen ikke sa noe før, og at mange fortsatt ikke snakker ut om overgrep. Lurer på hvorfor... Anonymkode: 1154b...b90 16
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk på hvor privilegert du er som kan se på seksuell trakassering som et irritasjonsmoment - for andre er det noe som i verste fall ødelegger livet deres. I tillegg må de altså finne seg i at andre synes det blir for mye mas om saken og at de i tillegg ba om det. Og likevel undrer mange seg over at disse kvinnen ikke sa noe før, og at mange fortsatt ikke snakker ut om overgrep. Lurer på hvorfor... Anonymkode: 1154b...b90 Jeg har blitt voldtatt, men jeg fikk da ikke ødelagt livet av det. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan få livet ødelagt av det, men det er fordi jeg ikke fikk det selv. jeg har sikkert angst for ting folk ikke skjønner at det går an å ha angst for. Og fra hvor kommer egentlig det at kvinner skal være sexobjekt? Det er da noe som må stamme fra naturen??? Anonymkode: adb58...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Dakar mann får du ikke lov til å trakassere kvinner lenger. Anonymkode: b6b2e...e33 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Jeg skulle egentlig mest ønske at #metoo handlet mer om dagens situasjoner, i stedet for ø gå på heksejakt for ting som skjedde for 10 år siden. Ja, de fleste kvinner og en del menn har vært utsatt for seksuell trakkasering. Det er kjempesynd, og det bør stoppe. Men #metoo brukes av mange på helt feil måte etter min mening. Anonymkode: c778b...396 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Jeg er egentlig mer overrasket over at det fins kvinner som ikke har vært utsatt for seksuell trakassering eller verre, enn det motsatte. Så på den måten syns jeg metoo er litt masete. Men jeg skjønner jo at det er ganske trist at jeg ser seksuell trakassering som en selvfølge fordi jeg er kvinne.. Anonymkode: 69533...6f4 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 Menn blir også seksuelt trakassert! Men DET gjør visst ikke noe. Jeg skjønner greia med metoo, men det ekte budskapet med det blir gravd ned i «vi hadde drukket og han ville danse med meg» og «jeg hadde på meg bikini på stranden og en eldre mann stirret på meg». Mvh KVINNE 25 år Anonymkode: fce0e...256 9
KittenOfDoom Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker said: Menn blir også seksuelt trakassert! Men DET gjør visst ikke noe. Jeg skjønner greia med metoo, men det ekte budskapet med det blir gravd ned i «vi hadde drukket og han ville danse med meg» og «jeg hadde på meg bikini på stranden og en eldre mann stirret på meg». Mvh KVINNE 25 år Anonymkode: fce0e...256 Det virker unødvendig å rope ut "MEN HVA MED MENN??1!!" hver gang fokuset er på kvinner. Ingen har sagt at menn ikke opplever trakassering. MeToo handler selvfølgelig ikke kun om kvinner. Men det er ikke greit å bruke "hva med menn/menn opplever også trakassering" som tilsvar til kvinner som har delt sine historier, og dette har jeg desverre sett mye av i SoMe den siste tiden. Endret 11. januar 2018 av KittenOfDoom Gikk litt kjapt i svingene ;) 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk på hvor privilegert du er som kan se på seksuell trakassering som et irritasjonsmoment - for andre er det noe som i verste fall ødelegger livet deres. Anonymkode: 1154b...b90 Tenk så priviligert du er som tenker at om noen prøver å kysse deg eller stryker deg på låret så er det det værste som kan skje deg i livet. Stakkars lille skjøre snøflak... Anonymkode: 985a2...b05 2
emilie123 Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 Det er da forskjell på gi oppmerksomhet og trakassering. Om det er trakassering eller seksuell trakassering så vet de fleste forskjellen. Godt at metoo kampanjen kom, det var på tide. Selv om jeg synes at noen drar det litt langt. Vi må ikke bli redd for å gi oppmerksomhet til hverandre, men respektere et nei, uansett hva det gjelder. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har blitt voldtatt, men jeg fikk da ikke ødelagt livet av det. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan få livet ødelagt av det, men det er fordi jeg ikke fikk det selv. jeg har sikkert angst for ting folk ikke skjønner at det går an å ha angst for. Anonymkode: adb58...ecd Heldig, du da. Jeg ble voldtatt av en kollega når jeg var atten, og har vært mer eller mindre sengeliggende siden. Jeg ble mobbet ut av arbeidsplassen av han som voldtok meg og de øvrige kollegene, som kalte meg hore og tøs frem til jeg sluttet (tok ikke mange ukene). Fungerer ikke sosialt med andre enn nære familiemedlemmer. Er redd for å gå ut av huset. Det er nå ti år siden, og han som voldtok meg er lykkelig gift med barn. Jeg har ikke bidratt til noen #meToo, vet ikke hva jeg skulle sagt. Men er glad for at sterkere kvinner enn meg tør å stå opp for seg selv og sette søkelys på problemet. Og samtidig usigelig trist over at du med mange andre ønsker å bagatellisere seksuell trakassering/overgrep som en ikke-sak, bare siden du selv ikke har varige men... Anonymkode: 2caf2...fae 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 6 minutter siden, KittenOfDoom said: Det er altså så unødvendig å rope ut "MEN HVA MED MENN??1!!" hver gang fokuset er på kvinner. Ingen har sagt at menn ikke opplever trakassering. Akkurat denne gangen handler det om kvinners opplevelser. Nå får du gi deg. Denne kampanjen skal ikke handle om kvinner. Den skal handle om seksuell trakkasering. Kevin Spacey anyone? Jeg synes det er ubegripelig at noen har et behov for at dette bare skal handle om kvinner. Det er ganske forkastelig holdning. Anonymkode: c778b...396 2
JuliaKepler Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 Alle vet med seg selv når de går over en grense. Og det er ikke ved å gi en venn en klem eller invitere en dame på date. Metoo har kommet for å bli, too bad for tydeligvis mange. 2
Junenissen Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Menn blir også seksuelt trakassert! Men DET gjør visst ikke noe. Jeg skjønner greia med metoo, men det ekte budskapet med det blir gravd ned i «vi hadde drukket og han ville danse med meg» og «jeg hadde på meg bikini på stranden og en eldre mann stirret på meg». Mvh KVINNE 25 år Anonymkode: fce0e...256 Du synes historiene om Kevin Spacey, Trond GIske, Weinstein,osv ikke har fått nok oppmerksomhet fordi media har fokusert på "hun som ble spurt om hun ville danse"? 2
JuliaKepler Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får du gi deg. Denne kampanjen skal ikke handle om kvinner. Den skal handle om seksuell trakkasering. Kevin Spacey anyone? Jeg synes det er ubegripelig at noen har et behov for at dette bare skal handle om kvinner. Det er ganske forkastelig holdning. Anonymkode: c778b...396 Den handler om MENN som trakasserer. Og som oftest er det KVINNER som blir trakassert. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 Nå er det nok! Hver og en av dere er hedersmennesker!!! Anonymkode: f154f...e3e 1
KittenOfDoom Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nå får du gi deg. Denne kampanjen skal ikke handle om kvinner. Den skal handle om seksuell trakkasering. Kevin Spacey anyone? Jeg synes det er ubegripelig at noen har et behov for at dette bare skal handle om kvinner. Det er ganske forkastelig holdning. Anonymkode: c778b...396 Beklager, jeg har formulert meg dårlig. MeToo kampanjen er ikke eksklusiv til kvinner, nei. Jeg sikter til dem som roper "hva med menn?!" som tilsvar til kvinner som har delt sine historier. 3
Junenissen Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Heldig, du da. Jeg ble voldtatt av en kollega når jeg var atten, og har vært mer eller mindre sengeliggende siden. Jeg ble mobbet ut av arbeidsplassen av han som voldtok meg og de øvrige kollegene, som kalte meg hore og tøs frem til jeg sluttet (tok ikke mange ukene). Fungerer ikke sosialt med andre enn nære familiemedlemmer. Er redd for å gå ut av huset. Det er nå ti år siden, og han som voldtok meg er lykkelig gift med barn. Jeg har ikke bidratt til noen #meToo, vet ikke hva jeg skulle sagt. Men er glad for at sterkere kvinner enn meg tør å stå opp for seg selv og sette søkelys på problemet. Og samtidig usigelig trist over at du med mange andre ønsker å bagatellisere seksuell trakassering/overgrep som en ikke-sak, bare siden du selv ikke har varige men... Anonymkode: 2caf2...fae Og historien du forteller er slettes ikke ukjent. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå