AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Inspirert av en annen tråd leste jeg om noen som hadde panikk fordi man kjøle ned en "donaldkul" i panna på et barn. Dette kan få kulen til å vende seg innover og gi hjerneskade. (myte, nedkjøling er bra). Vet du om andre slike myter som er usanne og feilaktige? To av dem som irriterer meg litt er at man ikke kan bade etter å ha spist, og at tyggegummi blir liggende i tarmen for evig (noen sier 7 år). Anonymkode: 97bf0...e00 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Stort sett alle myter som går på å finne ut kjønnet på et foster. Alt fra absurde som å dingle gifteringen over navlen, til dem som prøver å høres medisinske ut, som at det er forskjell i puls på gutte- og jentefostre. At vaksiner er farlige. I skrivende stund er det en hel haug gravide inne på gravidforumet som ikke tar anbefalt influensavaksine fordi det er "Kjemikalier" i den... Anonymkode: b9eea...fd0 17
linsejesus Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Blir oppgitt når folk snakker om at Pepsi Max er tilsatt "sånn avhengighetsstoff" og lignende. Ellers er det mange som tror at barn blir hypre av sukker, men det er ikke så farlig om folk tror det. Eller synes jeg det er trist med mange av mytene rundt rus og rusbrukere, som de berømte historiene om hippiene som tok LSD og stirret på sola til de ble blinde og/eller hoppet ut av et vindu. 14
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, linsejesus said: Blir oppgitt når folk snakker om at Pepsi Max er tilsatt "sånn avhengighetsstoff" og lignende. Ellers er det mange som tror at barn blir hypre av sukker, men det er ikke så farlig om folk tror det. Eller synes jeg det er trist med mange av mytene rundt rus og rusbrukere, som de berømte historiene om hippiene som tok LSD og stirret på sola til de ble blinde og/eller hoppet ut av et vindu. Den der irriterer meg alt for mye, kjenner jeg. Også godt voksne mennesker sverger de blir helt hypre og nesten høye av sukker. Og når man prøver å forklare at det faktisk ikke er tilfelle, så blir det helt ignorert, mens de fortsetter å sverge på at sukker er noe de blir hyper av. Anonymkode: a6482...df0 4
Trolltunge Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 At noen mennesker tror at kvinner har en hinne som har religiøs og moralsk betydning, og at kvinners ære ligger i den "hinnen". 29
Thyra Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 At man skal holde hodet bakover når man blør neseblod. Utrolig ekkelt når blodet renner nedover halsen. 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 At feminister flest hater menn flest. At å gå ned i vekt kun handler om å telle kalorier, ikke hormoner/fettforbrenning/andel proteiner og fett/etc. At kvinner som har mange sexpartnere har dårligere moral. At mamma er en viktigere omsorgsperson enn pappa. Anonymkode: 2edfa...3e8 25
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Kvinner er alltid uskyldige ofre. Anonymkode: 96ea2...596 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 At (den gravide) mors stress i forbindelse med røykeslutt skader barnet mer enn 2-4 sigaretter om dagen. Anonymkode: 97bf0...e00 26
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 Du kan få kreft av å bruke BH.Bakgrunnen til denne myten ligger i boken «Dressed to Kill» av Sydney Ross Singer og Soma Grismaijer fra 1995. Her blir det hevdet at BH-en blokkerer lymfestrømmer, noe som altså ikke er sant
Gjest Overrasket Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: At (den gravide) mors stress i forbindelse med røykeslutt skader barnet mer enn 2-4 sigaretter om dagen. Anonymkode: 97bf0...e00 Min er nok at "ingen i hele verden bør spise gluten og at alle får det såååå mye bedre om de ikke spiser gluten".
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 At jøder ikke er mennesker. Anonymkode: 5c6e5...ea1 1
Trolltunge Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: At jøder ikke er mennesker. Anonymkode: 5c6e5...ea1 ? Er du ikke noen tiår for sent ute? Endret 11. januar 2018 av Trolltunge 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: At jøder ikke er mennesker. Anonymkode: 5c6e5...ea1 3 minutter siden, Trolltunge skrev: ? Er du ikke noen tiår for sent ute? Nei det er fremdels de som mener dette. Men det er nok mer normalt å omtale muslimer slikt i dag. Anonymkode: 96ea2...596 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 At norge er likestilt Anonymkode: b1b09...079 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Stort sett alle myter som går på å finne ut kjønnet på et foster. Alt fra absurde som å dingle gifteringen over navlen, til dem som prøver å høres medisinske ut, som at det er forskjell i puls på gutte- og jentefostre. At vaksiner er farlige. I skrivende stund er det en hel haug gravide inne på gravidforumet som ikke tar anbefalt influensavaksine fordi det er "Kjemikalier" i den... Anonymkode: b9eea...fd0 Det er ingen myte. Alle legemidler har bivirkninger, også vaksiner, dette er et faktum. Før ble man frarådet å ta den vaksinen når man var gravid, men nå er det plutselig trygt. Ikke så rart mange unngår den. Anonymkode: bf2d4...e49 6
moho Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 Folk som sier de har influensa når de helt åpenbart er forkjølet. Irriterende. 35
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 Enig i mye her, særlig den med at man skal holde hodet bakover når man blør neseblod. Magesekken er ikke glad i blod og man risikerer å kaste opp istedenfor. Anonymkode: 269e7...8a6 2
Trolltunge Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er fremdels de som mener dette. Men det er nok mer normalt å omtale muslimer slikt i dag. Anonymkode: 96ea2...596 Har jeg aldri hørt, og vil vel anta at det er muslimer som tillegges et slikt syn også. Eller??? (Selv om jeg aldri har møtt verken muslimer eller andre som påstår at jøder ikke er mennesker, om de er aldri så uenig i politikken.) Er kun muslimer jeg har hørt omtalt som rotter, avskum og kakerlakker. Av jøder ikke minst (orker ikke lenger se dokumentarer om hvordan palestinerne blir behandlet av jødene), men oftest av nordiske gretne gubber og guttunger som bare må rette hatet sitt et sted. (For ellers ville de vel forgå av selvhat.)
Hedy Lamarr Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: At vaksiner er farlige. I skrivende stund er det en hel haug gravide inne på gravidforumet som ikke tar anbefalt influensavaksine fordi det er "Kjemikalier" i den... Anonymkode: b9eea...fd0 Ja! I det hele tatt, folk som er redde for "kjemikalier" uansett sammenheng. (Absolutt alt i verden er "kjemikalier", inkludert folk.) For øvrig enig i det meste som er skrevet i tråden. Kan legge til "homeopati (eller annen alternativ medisin) virker, for det virket for meg". Og at vi bare bruker ti prosent av hjernen. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå