AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Skal man ikke godkjenne noe nå på den nye aktivitetsplanen`? Der man kan legge inn aktiviteter selv? Min gamle går ut i februar og lurer på hva som skjer videre? Jeg og saksbehandler har skrevet i en digital en på nettet, men jeg har ikke godkjent noe? Det gjorde jeg jo sist. Er dette noe nytt? Noen som kan noe om dette? Får ikke kontakt med saksbehandler nå Anonymkode: f21b0...76b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Ingen som kan svare? Anonymkode: f21b0...76b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som kan svare? Anonymkode: f21b0...76b Jeg holder på med akkurat det samme Du skal legge inn din egen målsetning, som er tilgjengelig for deg og saksbehandler. Og deretter søker du jobber som du dokumenterer inne i aktivitetsplanen. Var litt rart å sette seg inn i dette i starten, men etter noen runder forsto jeg ting lettere. Anonymkode: 89059...46a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Jeg fikk min aktivitetsplan i min innboks på nav siden. Leste gjennom den og skrev tilbake med bekreftelse. Kan det er det du må gjøre. Anonymkode: a372e...e66
runi Skrevet 14. januar 2018 #5 Skrevet 14. januar 2018 På min aktivitets plan står der oppfølging/behandling og merket med blått felt nederst i venstre hjørnet « avtalt med nav»
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #6 Skrevet 14. januar 2018 Står ikke noe blått på noe av det som står i min? Før var det slik at jeg måtte godkjenne på innboks, men fra nyttår er dette blitt nytt, en digital aktivitetsplan. Vil AAP automatisk forlenge uten at man godtar noe? Skjønner ikke bæra. Og jeg har ikke noe som står at det er avtalt med nav Anonymkode: f21b0...76b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #7 Skrevet 14. januar 2018 Sjekker nav disse? Er arb.løs så legger inn alle jobber jeg søker på. Anonymkode: 3b887...91e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 På 14.1.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev: Sjekker nav disse? Er arb.løs så legger inn alle jobber jeg søker på. Anonymkode: 3b887...91e Går du på AAP? Ser ut so at det er ingen som forstår den, får heller ikke kontakt med min saksbehandler som jeg flere ganger har skrevet til nå! Vil jo ikke mite AAP pga sommel fra saksbehandler som ikke kan svare på spm mitt! Anonymkode: f21b0...76b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 Du må i teorien ikke godkjenne aktivitetsplanen, men det er jo en fordel å holde seg oppdatert, gjerne legge inn noen aktiviteter og ditt mål. Det er ikke lenger slik at du må skrive under på noe, man går nå ut ifra at du har godkjent planen dersom du ikke skriver noe og korrigerer det som står der. Dersom du skriver noe inne i de enkelte aktivitetene går beskjeden direkte til din saksbehandler på lokalkontoret. Beskjeden må altså ikke gjennom hele NAV-systemet når du skriver noe i aktivitetsplanen. Aktivitetene i planen er gyldige dersom de er merket "avtalt med NAV", og de står under "Gjennomfører". Du skal selv kunne flytte aktivitetene, men kun NAV kan merke dem som "avtalt med NAV". Angående om NAV sjekker aktivitetsplanen så er det fortsatt litt uklart om og hvordan systemet gir beskjed til saksbehandler om at det er skjedd endringer i planen. Foreløpig kan saksbehandlerne måtte gå innom aktivitetsplanen til alle de jobber med, huske hva som var der før, og prøve å se om det har skjedd noe nytt. Dette vil ikke ha konsekvenser i forhold til AAP, men er selvsagt en tungvint måte å gjøre det på. Det kommer stadig oppdateringer, så slike ting vil nok bli løst - om de ikke allerede har blitt det. Anonymkode: f332b...c4b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #10 Skrevet 17. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må i teorien ikke godkjenne aktivitetsplanen, men det er jo en fordel å holde seg oppdatert, gjerne legge inn noen aktiviteter og ditt mål. Det er ikke lenger slik at du må skrive under på noe, man går nå ut ifra at du har godkjent planen dersom du ikke skriver noe og korrigerer det som står der. Dersom du skriver noe inne i de enkelte aktivitetene går beskjeden direkte til din saksbehandler på lokalkontoret. Beskjeden må altså ikke gjennom hele NAV-systemet når du skriver noe i aktivitetsplanen. Aktivitetene i planen er gyldige dersom de er merket "avtalt med NAV", og de står under "Gjennomfører". Du skal selv kunne flytte aktivitetene, men kun NAV kan merke dem som "avtalt med NAV". Angående om NAV sjekker aktivitetsplanen så er det fortsatt litt uklart om og hvordan systemet gir beskjed til saksbehandler om at det er skjedd endringer i planen. Foreløpig kan saksbehandlerne måtte gå innom aktivitetsplanen til alle de jobber med, huske hva som var der før, og prøve å se om det har skjedd noe nytt. Dette vil ikke ha konsekvenser i forhold til AAP, men er selvsagt en tungvint måte å gjøre det på. Det kommer stadig oppdateringer, så slike ting vil nok bli løst - om de ikke allerede har blitt det. Anonymkode: f332b...c4b Men poenget er jo at det står ikke på noen ting at det er avtalt med NAV hos meg? Og da er den vel ikke godkjent da? Selv om saksbehandler selv har skrevet noe der også . Har ikke noe i blått som står avtalt med NAV. Vil jeg miste AAP når den gamle går ut da? Jeg får ikke kontakt med min saksbehandler for å spørre om det Anonymkode: f21b0...76b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #11 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men poenget er jo at det står ikke på noen ting at det er avtalt med NAV hos meg? Og da er den vel ikke godkjent da? Selv om saksbehandler selv har skrevet noe der også . Har ikke noe i blått som står avtalt med NAV. Vil jeg miste AAP når den gamle går ut da? Jeg får ikke kontakt med min saksbehandler for å spørre om det Anonymkode: f21b0...76b Du er langt fra den eneste som ikke har noe "Avtalt med NAV", og din saksbehandler er langt fra den eneste saksbehandleren som ikke er informert om at aktiviteter må merkes slik. Saksbehandleren din vil nok snart oppdage dette da du kommer opp på en liste for personer som ikke er i aktivitet - sammen med alle andre han eller hun ikke har trykket "Avtalt med NAV" på. Det er kun noen saksbehandlere i hvert kontor som har fått opplæring i den nye aktivitetsplanen - det er ikke mulig å organisere opplæring for alle de tusener ansatte. Derfor vil det nok ta litt tid før slike ting oppdages. Har du sendt melding gjennom aktivitetene til saksbehandleren din, vil disse også komme opp på kontorets liste, slik at kolleger og sjefen til saksbehandleren din kan se det. Det vil nok ta lenger tid ved store kontor enn små å oppdage alt dette, og holde kontroll på det man ikke får varsler om. Siden aktivitetsplanen kom 4. desember og nye regler for AAP kom 1. januar, kan jeg ikke si om det vil ha noe å si når ditt vedtak om AAP går ut. Vedtakene ble tidligere automatisk forlenget dersom du ikke hadde brukt opp de fire (nå tre) årene. Dette skjedde selv om aktivitetene og aktivitetsplanen var gått ut på dato. Om ikke vedtaket ditt går ut en av de første dagene ville jeg ikke tenkt noe videre over det. Sjekk igjen om en uke, så har kanskje saksbehandleren din jobbet seg nedover listen og kommet til din aktivitetsplan. Anonymkode: f332b...c4b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #12 Skrevet 17. januar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er langt fra den eneste som ikke har noe "Avtalt med NAV", og din saksbehandler er langt fra den eneste saksbehandleren som ikke er informert om at aktiviteter må merkes slik. Saksbehandleren din vil nok snart oppdage dette da du kommer opp på en liste for personer som ikke er i aktivitet - sammen med alle andre han eller hun ikke har trykket "Avtalt med NAV" på. Det er kun noen saksbehandlere i hvert kontor som har fått opplæring i den nye aktivitetsplanen - det er ikke mulig å organisere opplæring for alle de tusener ansatte. Derfor vil det nok ta litt tid før slike ting oppdages. Har du sendt melding gjennom aktivitetene til saksbehandleren din, vil disse også komme opp på kontorets liste, slik at kolleger og sjefen til saksbehandleren din kan se det. Det vil nok ta lenger tid ved store kontor enn små å oppdage alt dette, og holde kontroll på det man ikke får varsler om. Siden aktivitetsplanen kom 4. desember og nye regler for AAP kom 1. januar, kan jeg ikke si om det vil ha noe å si når ditt vedtak om AAP går ut. Vedtakene ble tidligere automatisk forlenget dersom du ikke hadde brukt opp de fire (nå tre) årene. Dette skjedde selv om aktivitetene og aktivitetsplanen var gått ut på dato. Om ikke vedtaket ditt går ut en av de første dagene ville jeg ikke tenkt noe videre over det. Sjekk igjen om en uke, så har kanskje saksbehandleren din jobbet seg nedover listen og kommet til din aktivitetsplan. Anonymkode: f332b...c4b Håper du har rett. Takk for svar Anonymkode: f21b0...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå