jentepeder Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Hei, jeg har nettopp blitt kritisert på bussen for å ikke vite hvordan en 3D-printer fungerer. Noen av dere som vet? Veldig flaut! Kunne gjerne fått litt historie om 3D-printeren. Føler meg nesten seksuelt trakassert.
Isambard Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Det er mange typer som fungerer etter totalt ulike prinsipp, men det vanligste i dag er at den bygger opp modellen lag for lag med smeltet plast. Printehodet mates med en plast-tråd fra en kveil. Det finnes også printere som herder flytende plast i et bad, eller printer i gipspulver med lim (vanskelig å forklare kort). Jeg har brukt alle disse typene. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Ikke føl deg seksuelt trakassert over det, i hvert fall. Ola Nordmann forstår heller ikke hvordan en 3D printer fungerer. Anonymkode: d1187...d9e
jentepeder Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2018 tusen takk isambard, jeg tar gjerne den lange forklaringen om du har tid:D
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 En printer ut en digital 3d modell til en fysisk 3d modell med en 3d-printer som bygger strukturen i plast vanligvis. F.eks kan en arkitekt tegne et bygg i plan og snitt, bruke det videre til en digital 3-modell og til slutt printe ut en plast-modell av bygget i ønsket skala, i stedet for å sette seg ned å bygge modellen selv. Begge måtene å produsere modeller har fordeler og ulemper der en mellomløsning gjerne gir best resultat. Anonymkode: 26447...eb6
T-Rex Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 11 minutter siden, jentepeder said: Hva er ulempene? Det er vanskelig å printe ut en jobbsøknad på den. Ikke for det, for noen jobber kunne det kanskje sikre deg et jobbtilbud.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 Du føler deg seksuelt trakassert fordi noen syntes det var rart at du ikke visste hva en 3D printer er?? Anonymkode: 05b50...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå