AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Er det vanlig å avtale tid og besøke barnehager i nærområdet med tanke på barnehagesøknad? Har ei venninne som nå driver desperat og avtaler tidspunkt med ulike barnehager for å dra rundt på omvisning, mens jeg tenkte mer å benytte meg av kjente som kjenner til de ulike barnehagene, samt barnehagetall.no når jeg velger prioriteringer? Men hva er vanlig? Vil jo ikke være den eneste mammaen som ikke kommer på besøk liksom, om det er det som er normen ... samtidig tenker jeg jo også at barnehagene har vel nok å gjøre med de barna som allerede er der (og hvertfall i disse tilvenningstider) om de ikke i tillegg skal drive å vise rundt en haug med andre foreldre? - Hilsen fersk førstegangsmor Anonymkode: e972c...ab6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Jeg hadde lest på ulike nettforum (bl.a. her) at det var vanlig, så jeg gjorde det også en gang, med mannen, avtalte med nærmeste barnehage å dra dit på besøk. Haha, det var helt tydelig at dette ikke var så vanlig, selv om vi fikk lov, men de hadde ikke noe rutine på å vise folk rundt eller fortelle, og vi følte oss litt til bry, så vi tenkte at vi holder oss til info på nettet fremover. Det er mer enn nok å gjøre for ansatte i barnehager om de ikke også må bruke ressurser på å ta seg av foreldre på barnehageshopping.... Mulig det er vanlig i andre deler av landet, altså. Vi bor i Trondheim, og jeg tror trøndere flest er av den rolige typen som rett og slett bare venter til det dumper ned et tilbud i postkassa. Anonymkode: cad7b...6ae
Wonders Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 (endret) Ja det er vanlig med visitter. Men i vår vennekrethars oppdaget de at en av barna var litt for hardhente, det hadde barnehagen tatt tak i tvert. Men foreldrene til dette barnet var komplett gale og gått av skaftet. Det endte med masseoverflyttning av barn til "vår" barnehage, i stedet for å fighte disse truende og gale menneskene ennå et barnehageår. Gutten var jo et produkt av sine foreldre. Bydelen og videre i systemet kunne bare stå å se på, for samme hva som ble iverksatt osv, så fortsatte det bare. Så gå på besøk, og vær våken. Spør gjene hvordan de løser ting som søvn, når det er var mat/middag osv. Og mye kan du lese deg til på kommunens hjemmesider for barnehagen. Endret 11. januar 2018 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Tenker at det blir helt umulig for barnehagene å gjennomføre jobben sin om alle skulle holde på slik. Da må de ansette en person som driver omvisning på heltid. Kommer til å snakke med folk vi kjenner i nærmiljøet osv Anonymkode: 65b61...c47
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Å dra rundt i flere barnehager høres litt voldsomt ut. Vi har besøkt en barnehage én gang og ble overveldet over hvor godt vi ble tatt imot. Sendte mail til styrer og spurte på en søndag, fikk svar samme dag om at vi var hjertelig velkommen dagen etter. Og hun tok imot oss og viste oss rundt personlig. Grunnen til at vi gjorde det i dette tilfellet var at vi ville bytte fra en barnehage som viste seg å være meget dårlig, hvor barnet vårt ikke trivdes i det hele tatt. Vi ville derfor være mest mulig sikre på at de tingene som var problematiske fungerte bedre i den nye barnehagen. Anonymkode: ccdd2...9be 1
Wonders Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Man ringer på forhånd å hører om det passer først, man bør ikke møte opp uanmeldt. De er plutselig på tur osv...
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Vi var på besøk i 3 barnehager før vi søkte. Hva som er vanlig vet jeg ikke men.. Men nå har vi ett barn med spesielle behov, og vi ville være så sikre som mulig på å velge den barnehagen som best kunne ivareta disse. Anonymkode: 5ca9b...c43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå