AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Kjenner jeg blir irritert! Stedatteren skulle til sin mor etter skolen i dag.. Hun er 13 år og skulle hjem til sin mor og være alene hjemme der til klokken fire.. da skulle moren komme hjem.. Men dette var tydeligvis ikke vits i ifølge samboeren min, og han skrev at hun kunne komme hjem til oss, spise middag sammen og bli hentet her i stedet.. Mor benyttet seg anledningen og spurte da om det var greit at hun kom litt senere og klokken blir da 20.00.. For det første.. Så hadde jeg ikke planlagt middag.. jeg skulle bare gjøre det enkelt siden det ble (trodde jeg) kun oss og baby siden jeg får besøk av venninner på kvelden. (Stedatteren er alltid veldig opptatt av middag, og ble glad når far sa at hun kunne bli til middag)... Hadde planlagt en tur til min mor, og kanskje få ryddet litt hjemme.. (jeg er typen som lar ting ligge når stebarnet er hos oss. i stedet for å mase hele tiden så tar jeg skippertaket når hun drar til sin mor.) For det andre. så kommer det opp at samboer skal i møte, og ikke er hjemme før 21.00.. Så hva er vitsen? Dette blir mitt fulle ansvar, mens samboer ikke skal være hjemme en gang.. Og dette har HAN bestemt.. Dagens utblåsing fra en stemor... Anonymkode: 5cdaf...9a1 1
Gjest Chloe87 Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Ikke for å være nedlatende, men dette er dessverre slikt man må regne med når man blir stemor. Regn med å oppleve mye lignende opp igjennom årene. Det er en grunn til at jeg skyr unna menn som allerede har barn.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Jeg hadde blitt sur sjøl. Han skal ikke være hjemme så han ødelegger alle dine planer. Det er faktisk ikke greit, ungen klarer da å være hjemme alene litt til mor kommer hjem. Fortell han at han må spørre om det er greit dersom det er du som må stå for ansvaret, da du tross alt kan ha laget planer. Det er jo ikke for å være slem, det er vanlig at voksne mennesker har planer, å da må man faktisk spørre om feks slike ting er greit. Spiller ingen rolle om det så hadde vært biologisk unge, men er nødt til å kommunisere! Det kommer sikkert en shitstorm fra folk her snart, steforeldre er hatet her av en eller annen grunn, sikkert fordi det var de som «stjal» kjæresten til den som er sur. Anonymkode: 15f6b...f74 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 7 minutter siden, Chloe87 skrev: Ikke for å være nedlatende, men dette er dessverre slikt man må regne med når man blir stemor. Regn med å oppleve mye lignende opp igjennom årene. Det er en grunn til at jeg skyr unna menn som allerede har barn. Jeg er klar over det.. Jeg er glad jeg har stebarna jeg.. elsker de.... men det er lov å bli irritert også.. Dette var unødvendig av samboer, da det var han som gikk ut fra planen vi allerede hadde med mor.. Og så ender det opp med at han ikke skal være hjemme en gang Anonymkode: 5cdaf...9a1 4
Tatja Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Ikke la dette gå utover stedatter. Ta imot henne idag og alt som ingenting. Men gjør det klart for samboer at dette gjør han ALDRI igjen. Og vær konkret på det. 5
Gjest Chloe87 Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over det.. Jeg er glad jeg har stebarna jeg.. elsker de.... men det er lov å bli irritert også.. Dette var unødvendig av samboer, da det var han som gikk ut fra planen vi allerede hadde med mor.. Og så ender det opp med at han ikke skal være hjemme en gang Anonymkode: 5cdaf...9a1 At han ikke skal være hjemme selv en gang er helt uhørt, da har han jo gjort en avtale på dine vegne uten å spørre deg først. Gjør det klinkende klart at dette ikke skal skje igjen!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, Tatja skrev: Ikke la dette gå utover stedatter. Ta imot henne idag og alt som ingenting. Men gjør det klart for samboer at dette gjør han ALDRI igjen. Og vær konkret på det. Selvfølgelig.. Jeg har bestilt mat, så jeg sipper å tenke på det.. Anonymkode: 5cdaf...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig.. Jeg har bestilt mat, så jeg sipper å tenke på det.. Anonymkode: 5cdaf...9a1 Det burde samboeren din i det minste betale. Anonymkode: 92753...292 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 Jeg hadde ikke overkomplisert det, hadde sagt til ham at siden han annonserer dette NÅ og skal være borte selv, så blir det gjort veldig enkelt og du kan ikke være parat til alt. Det du skal gjøre på dagtid kan du vel fortsatt gjøre, ettersom hun er på skolen. Har du planer etter hun er kommet og før middag, kan du vel også gjøre det - en 13-åring kan jo være alene hjemme. Du har bestilt mat, dere spiser og ser på noe koselig på TV, og så er det vel ikke så lenge før dine venninner kommer, og hun skal tross alt hentes kl. 20. Anonymkode: abf10...2ad 1
DonaldDuck Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner jeg blir irritert! Stedatteren skulle til sin mor etter skolen i dag.. Hun er 13 år og skulle hjem til sin mor og være alene hjemme der til klokken fire.. da skulle moren komme hjem.. Men dette var tydeligvis ikke vits i ifølge samboeren min, og han skrev at hun kunne komme hjem til oss, spise middag sammen og bli hentet her i stedet.. Mor benyttet seg anledningen og spurte da om det var greit at hun kom litt senere og klokken blir da 20.00.. For det første.. Så hadde jeg ikke planlagt middag.. jeg skulle bare gjøre det enkelt siden det ble (trodde jeg) kun oss og baby siden jeg får besøk av venninner på kvelden. (Stedatteren er alltid veldig opptatt av middag, og ble glad når far sa at hun kunne bli til middag)... Hadde planlagt en tur til min mor, og kanskje få ryddet litt hjemme.. (jeg er typen som lar ting ligge når stebarnet er hos oss. i stedet for å mase hele tiden så tar jeg skippertaket når hun drar til sin mor.) For det andre. så kommer det opp at samboer skal i møte, og ikke er hjemme før 21.00.. Så hva er vitsen? Dette blir mitt fulle ansvar, mens samboer ikke skal være hjemme en gang.. Og dette har HAN bestemt.. Dagens utblåsing fra en stemor... Anonymkode: 5cdaf...9a1 Fleksibilitet og toleranse er stikkord her. Jeg har selv vært samboer med en kvinne som ikke "klarte" å være stemor. Dette gikk veldig ut over datteren min, og det førte til at hun ikke ble skikkelig inkludert i vårt familieliv. Blir man sammen med en som har barn, er det lurt å ta til seg bonusbarna omtrent som sine egne. Da går nok ting mye bedre. Dette er hva jeg tenker. Jeg har en kjæreste som har en datter. Vi er ikke samboere, men når den tid kommer, ville det være utenkelig at jeg ikke kan være fleksibel når det kommer til hennes barn, på lik linje med mine egne. Jeg tror det er nødvendig for at den "nye familien" skal fungere. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 30 minutter siden, xinnia skrev: Må du være hjemme da? Jeg føler ikke for å bare dra ifra henne når hun kommer til oss fordi faren ba henne om det slik at hun slapp å være alene hjemme hos mor.. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke overkomplisert det, hadde sagt til ham at siden han annonserer dette NÅ og skal være borte selv, så blir det gjort veldig enkelt og du kan ikke være parat til alt. Det du skal gjøre på dagtid kan du vel fortsatt gjøre, ettersom hun er på skolen. Har du planer etter hun er kommet og før middag, kan du vel også gjøre det - en 13-åring kan jo være alene hjemme. Du har bestilt mat, dere spiser og ser på noe koselig på TV, og så er det vel ikke så lenge før dine venninner kommer, og hun skal tross alt hentes kl. 20. Anonymkode: abf10...2ad jeg gjorde det enkelt og bestilte mat.. mine venninner kommer i sjutiden, men det får bare være.. Får håpe mor er presis 3 minutter siden, DonaldDuck skrev: Fleksibilitet og toleranse er stikkord her. Jeg har selv vært samboer med en kvinne som ikke "klarte" å være stemor. Dette gikk veldig ut over datteren min, og det førte til at hun ikke ble skikkelig inkludert i vårt familieliv. Blir man sammen med en som har barn, er det lurt å ta til seg bonusbarna omtrent som sine egne. Da går nok ting mye bedre. Dette er hva jeg tenker. Jeg har en kjæreste som har en datter. Vi er ikke samboere, men når den tid kommer, ville det være utenkelig at jeg ikke kan være fleksibel når det kommer til hennes barn, på lik linje med mine egne. Jeg tror det er nødvendig for at den "nye familien" skal fungere. Jojo, og stort sett så har vi det slik.. Men sett at du har skaffet barnevakt, men din samboer avlyser barnevakten og drar bort selv, slik at du må være hjemme?? Du ser vell at den er drøy? Anonymkode: 5cdaf...9a1 3
DonaldDuck Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jojo, og stort sett så har vi det slik.. Men sett at du har skaffet barnevakt, men din samboer avlyser barnevakten og drar bort selv, slik at du må være hjemme?? Du ser vell at den er drøy? Anonymkode: 5cdaf...9a1 Jo, ser at den er kjip. Men her virker det som det er ekstra irriterende fordi det er din stedatter. Mulig jeg tar feil? Du hadde kanskje reagert på samme måte om det var ditt barn? 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jojo, og stort sett så har vi det slik.. Men sett at du har skaffet barnevakt, men din samboer avlyser barnevakten og drar bort selv, slik at du må være hjemme?? Du ser vell at den er drøy? Hva ville vært vitsen med å avlyse en barnevakt som er der for å passe ungen så begge kan dra ut? Leser jeg feil her? Eller tenker du på at samboer hadde gjort det bare for å være utrolig idiot? Anonymkode: 72fec...7f1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 18 minutter siden, DonaldDuck skrev: Jo, ser at den er kjip. Men her virker det som det er ekstra irriterende fordi det er din stedatter. Mulig jeg tar feil? Du hadde kanskje reagert på samme måte om det var ditt barn? KLART jeg hadde det.. Dersom barnet vårt etter planen skulle vert hos min mor for eksempel, og samboer bare avlyste det, mens han samtidig skulle være borte selv så hadde jeg blitt irritert da også.. Det hadde kanskje vert hakket verre.. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ville vært vitsen med å avlyse en barnevakt som er der for å passe ungen så begge kan dra ut? Leser jeg feil her? Eller tenker du på at samboer hadde gjort det bare for å være utrolig idiot? Anonymkode: 72fec...7f1 Jeg prøvde bare å få frem poenget mitt.. dersom du leser alle svarene så skjønner du det (kanskje) Anonymkode: 5cdaf...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 Jeg hadde sagt at det ikke passet fordi jeg har planer. Det burde han respektere. Men skjønner det er for sejnt nå da du har sagt det er ok. Men til neste gang.... så får vi håpe det ikke blir flere gamger. Dårlig gjort at du skal må legge om dagen din pga at han har tatt avgjørelsen for deg og tar deg så for gitt. Og ungen er 13 år. Hun greier seg veldig fint alene noen timer. Herlighet. Må da være måte på dulling. Stakkars barn. Kommer aldri til å bli selvstensig. Anonymkode: 98bf2...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 Skjønner deg veldig godt! Samværsavtaler bør holdes. Og veldig rart han bestemmer dette når han ikke skal være hjemme en gang! Anonymkode: 2ccca...24b 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 2 timer siden, Chloe87 skrev: Ikke for å være nedlatende, men dette er dessverre slikt man må regne med når man blir stemor. Regn med å oppleve mye lignende opp igjennom årene. Det er en grunn til at jeg skyr unna menn som allerede har barn. Nei, man må ikke regne med sånt! Jeg er stemor og mor selv. Den uken mine barn er hos pappan så er de der. Hvorfor holde på med å sjonglere med det? Anonymkode: 2ccca...24b 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over det.. Jeg er glad jeg har stebarna jeg.. elsker de.... men det er lov å bli irritert også.. Dette var unødvendig av samboer, da det var han som gikk ut fra planen vi allerede hadde med mor.. Og så ender det opp med at han ikke skal være hjemme en gang Anonymkode: 5cdaf...9a1 Vi har klare regler der. Innebærer endring av avtaler at den ene må være hjemme/lage middag/kjøre e.l., så skal det snakkes om først for å sjekke om det passer. Dvs, min mann måtte ringt meg og spurt, eller kommer hjem, holdt seg hjemme og laget middag selv. Jeg kan gjerne svare ja til sånne ting, men jeg skal spørres Og her har vi slapp middag både titt og ofte, med tre barn i alderen 1-14. Ingen lider noen nød av en dag med speilegg eller ostesmørbrød. Anonymkode: a1cd7...0d9 3
Hactar Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 Jeg tenkte alt dette var i orden og at du bare fikk jobbe «rundt» det at barnet var der, helt til jeg leste at faren ikke skulle være hjemme. Man beslaglegger ikke andres fritid på den måten uten å avtale det først. Det gjør ikke mannen og jeg heller, selv om vi har bare felles barn. Det handler om respekt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå