Gå til innhold

Erstatning for fiskebuljong

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oppdaget at jeg selvfølgelig hadde glemt å kjøpe det, skal lage en fiskerett med karri.

Har ikke noen andre buljonger heller.

Kan jeg bruke samme væskemengde og tilsette ekstra salt og pepper? Noe annet? Eller må jeg bare kjøre på butikken igjen.

Noen med tips? 😊

Anonymkode: 7152b...971

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Dra ut noen gamle grønnsaksrester fra kjøleskapet, kutt de opp, tilsett krydder og kok kraft i et par timer. Selv pleier jeg uansett alltid å erstatte fiskebuljong med noe annet, fordi jeg synes at annen kraft alltid smaker best, også i fiskeretter. 

Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Dra ut noen gamle grønnsaksrester fra kjøleskapet, kutt de opp, tilsett krydder og kok kraft i et par timer. Selv pleier jeg uansett alltid å erstatte fiskebuljong med noe annet, fordi jeg synes at annen kraft alltid smaker best, også i fiskeretter. 

Det ville jeg også gjort. Alle sorter løk, gulrot, purre/vårløk, kålrot osv.

Normalt ville jeg også hatt i litt hvitvin, men ikke i en karrirett.

Skrevet

Tusen takk!! Det skal jeg gjøre 😊👍🏻

Skrevet
20 minutter siden, cleangal skrev:

Det ville jeg også gjort. Alle sorter løk, gulrot, purre/vårløk, kålrot osv.

Normalt ville jeg også hatt i litt hvitvin, men ikke i en karrirett.

Ikke kålrot!!! Det passer ikke i kraft i det hele tatt. Selleri derimot, gir nydelig kraft.

Anonymkode: 68af1...758

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kålrot!!! Det passer ikke i kraft i det hele tatt. Selleri derimot, gir nydelig kraft.

Bruker det jeg har, og jeg har garantert ikke selleri. Det er en av de to grønnsakene jeg ikke liker.

Skrevet
25 minutter siden, cleangal skrev:

Bruker det jeg har, og jeg har garantert ikke selleri. Det er en av de to grønnsakene jeg ikke liker.

Neppe så relevant for TS hva du liker og ikke liker, men det er et faktum at kålgrønnsaker av alle slag ikke skal brukes i kraft - spør en hvilken som helst kokk. 

Skrevet

Nå hadde jeg verken kålrot eller selleri, så da ble det ikke noe problem.

Jeg hadde rød og vanlig løk, vårløk og gulrot, salt, pepper og vann.. så får jeg håpe det blir til noe brukendes 😬

Skrevet

Du trenger ikke buljong hvis du lager karrisaus. Bruk litt kraft av vannet du har trekt fisken i.

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

5 hours ago, AnonymBruker said:

Neppe så relevant for TS hva du liker og ikke liker, men det er et faktum at kålgrønnsaker av alle slag ikke skal brukes i kraft - spør en hvilken som helst kokk. 

Gode gud, et par blader av hvitkål har vel aldri ødelagt en kraft.

Endret av Overrasket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...