Gå til innhold

Tidenes verste norske film

Anbefalte innlegg

Gjest Tom Bäcker
Skrevet
På 11.1.2018 den 13.39, Herandjetzt skrev:

Har aldri sett Dis og tviler ikke med tanke på hvem som har laget den. Fins den på nettet et sted?

Tviler. Folk gikk og så den bare for å ha det gøy, og Sand sørget ganske fort for at den ble tatt av plakaten. Hvis han ikke hadde gjort det, kunne den ha blitt en av de mest sette filmene det året. I mange miljøer ble den til en kultfilm,

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet
På 11.1.2018 den 10.31, Lord Friendzone skrev:

Helt enig i at norsk film for det meste er triste greier...

De to filmene som troner øverst på min versting-liste, er ikke bare ufattelig dårlige - de er også Super-Kalkuner i mine øyne. Jeg mener altså at de er dårlige på en underholdende / fascinerende måte - spesielt nummer to.

1. "Dis" av Aune Sand. Rett og slett et makkverk fra ende til annen, men med en god porsjon ufrivillig humor. Ufattelig banal forteller-monolog, som har liten sammenheng med hva som vises på skjermen... :grine:

2. "Himmel og Helvete" - fantastisk urealistisk skrekkpropaganda mot rusmidler - fra 1969. Det må jo bare bli en episk kræsjlanding av noe sånt... Elendig innhold, tragisk skuespill - rett og slett hylende dritelendig på de fleste måter... :bond:

" Himmel og Helvete " kom jeg over da jeg søkte etter gamle norske filmer  ( syns det er litt koselig å se noen av dem ) , og da denne dukket opp og jeg begynte å se , så ble jeg helt fascinert av ..ja , alt , igrunnen . Den appellerte til min sans for humor . Snakk om dramatisering :hoho:

Skrevet
På 11.1.2018 den 16.42, Calandria skrev:

Så den også på skolen, må være noe av det kjedeligste jeg har sett, følte den aldri tok slutt...:raven:

Samme her. Vi måtte dele det opp, siden filmen var så jævlig lang. Varer den ikke i 4 timer?!

Skrevet (endret)

Dis skal jo liksom være svaret her, men den kom akkurat i ironigenerasjonsens stohetsstid. Det kan ha påvirket anmeldelsene... eller kanskje ikke. Jeg har ikke sett den.

Endret av fotosyntesen
Skrevet

Frida. Det var så dårlig at jeg faktisk fortsatt husker tittelen.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg vet at dette høres helt sykt ut, men jeg også så den filmen om Kristin Lavransdatter i 9. klasse, og må innrømme at jeg likte den. Jeg har en svært god følelse av at jeg i dag ikke hadde giddet å se halvparten engang, men på den tiden (som ikke er så alt for lenge siden), så likte jeg den altså:fnise:

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, NotNaomi said:

" Himmel og Helvete " kom jeg over da jeg søkte etter gamle norske filmer  ( syns det er litt koselig å se noen av dem ) , og da denne dukket opp og jeg begynte å se , så ble jeg helt fascinert av ..ja , alt , igrunnen . Den appellerte til min sans for humor . Snakk om dramatisering :hoho:

Ja, det er nok å ta av... De havner jo heeeelt på kjøret etter særdeles kort tid, og alt er bare usigelig forvrengt og usannsynlig.

Arne bare sender Eva ut på gata for å selge kroppen sin - først til protest - men så blir hun plutselig kjempeglad når han har skaffet syre, og alt er bare lykken. "Men det er deg jeg vil ha barn med". "Selvfølgelig!"

Zatek oppsøkes av to personer som spør etter hasj, noe som resulterer i et knivdrap i trappeoppgangen til en bygård i Oslo, attpåtil midt på formiddagen.

Virkelig en realistisk fremstilling av Oslos narkotikamiljø i 1969........ :laugh:

• Liker 5
  • 10 måneder senere...
Skrevet
På 12.1.2018 den 22.27, Nasse Nøff ❤ skrev:

Reprise tror jeg den heter. Aldri sett den ferdig. Forlot kinosalen en halvtime inni filmen. 
Er også to andre, men husker ikke navnet på dem. Så dårlige er de, ikke verdt et gram av en tanke en gang. 

Hva i alle dager slags smak har du i film? Reprise er blant tidenes beste norske filmer, og Joachim Trier er blant landets få virkelige store regissører - både blant levende og døde!

Anonymkode: 94a21...5b5

• Liker 4
Skrevet

Her er de som jeg mener er tidenes verste blant de norske.

Himmel og Helvete
Oss
Kosmetikkrevolusjonen
Den Grønne Heisen
Hotel St. Pauli
Måker
Dis
Weekend

Skrevet

Ikke utsett dere for norsk film, de suger alle sammen. Jeg hadde vurdert å se dis hvis jeg kunne finne den et sted, bare for å se hvor stort makkverk den egentlig er.

• Liker 1
Skrevet

Hud og alt av Wam&Vennerød.

Anonymkode: 442d6...faf

• Liker 3
Skrevet
På 11.1.2018 den 8.11, Herandjetzt skrev:

Hvilken film fortjener tittelen "Tidenes verste norske film"?  Her er det mye å velge i. Norsk film skuffer ofte.  :fnise:

Lønsj mener jeg en heter. Snåleste jeg har sett på kino noen sinne.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hud og alt av Wam&Vennerød.

Wam og Vennerød har laget mye søppel, men likte du verken Adjø Solidaritet eller Svartere enn Natten?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wam og Vennerød har laget mye søppel, men likte du verken Adjø Solidaritet eller Svartere enn Natten?

Nei. Like søppel som alle de andre.

• Liker 1
Skrevet

Orions Belte.  Mest fordi jeg ikke takler S.A. Ousdal. Etter min mening blant de absolutt verste norske "skuespillere".  Og Helge Jordal er ikke mye bedre.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Handler game of thrones om kristin lavrandsdatter??

Nei

Skrevet

Børning. Grøss.

Anonymkode: bbff5...232

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...