Gå til innhold

Vond lukt hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært hjemme siden i sommer, bor i et anneks. Kjenner når jeg sitter i stuen at det lukter litt vondt her inne.. Klarer ikke helt å forklare lukten, litt søppellukt men uten den matlukten.. Klarer ikke å finne hvor lukten kommer fra, det ligger liksom i luften. Ikke så sterk lukt og kjenner den ikke hele tiden, men det er jo ubehagelig og ikke sånn det skal være.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få den vekk?

Anonymkode: 3111e...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter det mugg? Mitt beste forslag er å lufte godt og vaske grundig. 

Skrevet
5 minutter siden, Meadow skrev:

Lukter det mugg? Mitt beste forslag er å lufte godt og vaske grundig. 

Hvordan kan jeg finne ut om det er mugg og hvor det befinner seg? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg finne ut om det er mugg og hvor det befinner seg? 

Du ser etter fukt langs yttervegger og tak, inni kjøkkeskap og der hvor det går rør. Mugglukt kan vær litt som lukten av gamle poteter. Ellers får du lufte, vaske og sette opp varmen. 

Anonymkode: 290bc...ea0

Skrevet

Gammel stekos antakelig, på tide med grønnsåpe + salmiakk på vegger, tak og gulv, samt alle flater i forbindelse med kjøkkenet.

Anonymkode: 06b41...ce4

Skrevet

Å vaske området og beholdere for søppel med en eddikblanding gjør også underverker.

Anonymkode: 06b41...ce4

Skrevet

Det trenger ikke være noe galt selv om en bolig lukter litt etter å ikke ha blitt brukt på en stund. Ville latt det renne litt i alle sluker, siden det kan komme litt lukt fra vannlåser/sluk når det står og tatt en husvask.

Anonymkode: 9dd3d...a13

• Liker 5
Skrevet

Det er nok vann-låsene som har gått tørre og kloakklukt som siver inn i boligen. Hell vann i alle slukene og luft godt :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...