Gå til innhold

Tror samboer misliker sønnen vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 10 år låg stille å gråt i sin seng, når jeg kom inn for å si god natt.

Jeg satte meg ned å spurte hva som var galt. Han fortalte at han hadde slått hodet sitt i nattbordet, når han la seg ned i senga. En tydelig kul hadde begynt å lure seg frem, så jeg gikk å fant is i fryseren, for å fryse det ned. Etter trøst og gode ord, så jeg god natt, men lot døren stå åpen. Samboer kom rett etter å spurte hva han holdt på med? Sønnen vår fortalte til han hva som hadde hendt, så å fikk til svar, -Der ser du når du er så tykk i huet å ikke følger med!

Så gikk han. Jeg tok det raskt opp med samboer, at dette er ikke en bra måte å behandle gutten sin på, men han hisser seg å sier: vår sønn burde vite bedre!

Vår gutt er hverken klønette eller slår seg ofte, men de få gangene han er uheldig, så svarer samboer på denne måten.  Faller han på sykkel, så må han lære seg å sykle, eller så er han for liten til å ha sykkel. Osv.. 

Føler samboer er ute etter han med bemerkninger hele tiden, men sambo mener selv at han er en av verdens beste fedre. Gang på gang har jeg tatt det opp med han at dette er feil, men han snur det å mener at eg overdriver og er alt for snill.

Vår datter får en helt annen behandling av samboer, hun ser det til og med selv, men hun sier til meg at hun synes faren er urettferdig og dum, når han er slik mot lillebroren.

Samboer har også sagt i beruset tilstand at han irriterer seg over vår sønn til de grader at han liker han ikke.

Jeg begynner å vurdere å flytte fra Samboer.

Det er det også andre grunner til, men jeg tenker mest på vår sønn.

Anonymkode: 057f6...8b3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Hadde aldri tolerert det. Hadde mannen behandlet vår sønn sånn hadde jeg dumpet han på flekken!

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutten vår på 10 år låg stille å gråt i sin seng, når jeg kom inn for å si god natt.

Jeg satte meg ned å spurte hva som var galt. Han fortalte at han hadde slått hodet sitt i nattbordet, når han la seg ned i senga. En tydelig kul hadde begynt å lure seg frem, så jeg gikk å fant is i fryseren, for å fryse det ned. Etter trøst og gode ord, så jeg god natt, men lot døren stå åpen. Samboer kom rett etter å spurte hva han holdt på med? Sønnen vår fortalte til han hva som hadde hendt, så å fikk til svar, -Der ser du når du er så tykk i huet å ikke følger med!

Så gikk han. Jeg tok det raskt opp med samboer, at dette er ikke en bra måte å behandle gutten sin på, men han hisser seg å sier: vår sønn burde vite bedre!

Vår gutt er hverken klønette eller slår seg ofte, men de få gangene han er uheldig, så svarer samboer på denne måten.  Faller han på sykkel, så må han lære seg å sykle, eller så er han for liten til å ha sykkel. Osv.. 

Føler samboer er ute etter han med bemerkninger hele tiden, men sambo mener selv at han er en av verdens beste fedre. Gang på gang har jeg tatt det opp med han at dette er feil, men han snur det å mener at eg overdriver og er alt for snill.

Vår datter får en helt annen behandling av samboer, hun ser det til og med selv, men hun sier til meg at hun synes faren er urettferdig og dum, når han er slik mot lillebroren.

Samboer har også sagt i beruset tilstand at han irriterer seg over vår sønn til de grader at han liker han ikke.

Jeg begynner å vurdere å flytte fra Samboer.

Det er det også andre grunner til, men jeg tenker mest på vår sønn.

Anonymkode: 057f6...8b3

Familieterapi på deg og samboeren din. 

Anonymkode: e8306...870

• Liker 13
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å vurdere å flytte? Du skulle flyttet for lenge siden, han driver med psykisk mishandling. Dette gjorde vondt og lese, stakkar gutt!!!

Anonymkode: ca963...d4a

Flytting fjerner mor fra far, men ikke sønnen.

Ts, familievernkontor eller tilsvarende. Dere trenger en tredjepart for å nøste opp i hva dette er, og om han evner å forstå sin rolle og bygge opp gutten sin med riktig hjelp.

• Liker 48
Skrevet

Hvorfor skal du flytte? Da må jo sønnen være helt alene med far?

• Liker 5
Skrevet

Eksen min ble behandlet slik av faren i barndommen, han favoriserte søsteren mens min eks var aldri god nok, uansett hva han gjorde og ikke gjorde. Gutten prøvde alt for å gjøre faren stolt, men klarte det aldri. Sånt setter arr i sjelen. Han har slitt med dårlig selvtillit og aldri føler seg god nok pr dags dato. Dette har gjort til at han utviklet sosial angst, flørtet med rusmidler og har enda ikke klart å få seg en utdannelse eller holde på en jobb. Anbefaler deg ts på det sterkeste og ta skikkelig tak i dette nå, så ikke gutten blir helt ødelagt,

Anonymkode: ca963...d4a

• Liker 14
Skrevet

Prøv familievernet først, han må få det inn i hodet sitt at dette absolutt ikke er grei oppførsel mot et barn! Jeg sier ikke at du må holde sammen med samboeren din, men med mindre dette er ulevelig for deg kan det være greit å få prøvd dette først, så får du i alle fall se om det har noen virkning på han eller ikke. Det er jo lettere å se og få med seg når dere fremdeles bor sammen. Skaff hjelp med en gang for sønnen din! Stakkars gutt!

Anonymkode: 14bb2...27b

• Liker 7
Skrevet

Litt OT med kuler i hodet skal ALDRI fryses! Det er kjempefarlig da de kan  ikke innover istedet og gi hjerneskade!!!

Anonymkode: e8dce...b14

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble behandlet sånn i min oppvekst. Det sliter på meg den dag i dag. Jeg er ekstremt usikker på mine egne avgjørelser og er fryktelig utrygg når det kommer til å prøve nye ting fordi jeg skjelver av frykt bare av tanken på at noen skal erte meg eller «kjefte» på grunn av feil jeg gjør. 

Familievernkontor med en gang!! Jeg kjenner jeg hater den der, man behandler ikke barna sine sånn! Det får varige men! 

Anonymkode: b118b...62d

• Liker 14
Skrevet

Mannen din mobber sønnen deres, enkelt og greit. Sønnen din kommer til å bli ødelagt. Menn som vokser opp i slike hjem som du beskriver ender som regel opp med å droppe ut av vgs, ende opp isolert og bor hjemme til de er 40. Godt mulig han aldri vil få et normalt liv, og du blir tvunget til å går esten av livet ditt og se på at sønnen din vokser opp isolert og uten venner i kjelleren din. 

Anonymkode: 3fac5...15a

• Liker 13
Skrevet

Familievernkontoret. Med en gang. 

Det kan hende han møter seg selv i døra med sønnen og stiller større krav til "en liten seg selv" og tror han gjør det beste. 

Røsk opp i det, bli kloke på det. 

Å gå fra ham og la han få 50% tid alene med gutten uten å beskytte ham er neppe en gullkantet løsning. 

Anonymkode: f6e8f...4a9

• Liker 7
Skrevet

Nei, fy faen, dette går ikke an. Din mann har issues. Familievernet, og så må din mann ta et oppgjør med seg selv. At ikke faren ser at det er han selv som har problemer, og ikke gutten, er uholdbart når man skal være forelder. En ting er å ødelegge for seg selv, en annen ting er å ødelegge for andre, og spesielt sine barn. Du kan banne på at hvis dette fortsetter så får denne gutten store problemer senere i livet. Har mannen din selv blitt behandlet på denne måten i sin barndom? Slipper datteren mer unna fordi hun er jente, mens gutten deres blir straffet fordi han er gutt og skal ta seg sammen, ikke sutre etc? Din manns oppførsel stinker.

• Liker 5
Skrevet

Dere svikter gutten begge to. Slutt med pjattingen og foreta deg noe.

Anonymkode: 5963f...3f4

• Liker 13
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT med kuler i hodet skal ALDRI fryses! Det er kjempefarlig da de kan  ikke innover istedet og gi hjerneskade!!!

Det er faktisk helt feil, en myte. 

1) ”Du må ikke kjøle ned en kul i pannen, fordi du kan presse kulen innover i  hjernen.”

Virker det i det hele tatt sannsynlig? Kraniet er hardt, og en kul er en ansamling av blod og væske på utsiden av skallen. Derimot er det flott å kjøle den ned, fordi årene trekker seg litt sammen, kulen blir ikke så stor og vond. Men, legg ikke isposer rett mot huden, fordi den kan bli – 18 grader kald.

Dette er tatt fra akuttgruppen.no som jobber med akuttmedisin. 

Men TS: Du må få hjelp på fmv, for dette er jo bare grusomt for sønnen din. Han blir faktisk mobbet av sin egen far. 

• Liker 15
Skrevet

Å flytte fra far løser ikke dette, da far vil ha rett på samvær med sønnen/sønnen rett på samvær med far, og far vil fortsette på samme måte. Far trenger hjelp og du kan prøve å få han med på Familievernkontoret, men høyst sannsynlig vil han ikke det. Vanskelig situasjon...

Anonymkode: 2008f...294

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri godtatt en slik oppførsel. Hos meg hadde det vært på hodet og ræven ut av døren for han

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du en kul går gjennom skallebeinet? Dette er gammel overtro, legg gjerne kaldt på hevelser for å begrense denne - også på hodet.

Anonymkode: 9b9b1...8b5

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, JuliaKepler skrev:

Hvorfor skal du flytte? Da må jo sønnen være helt alene med far?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å flytte fra far løser ikke dette, da far vil ha rett på samvær med sønnen/sønnen rett på samvær med far, og far vil fortsette på samme måte. Far trenger hjelp og du kan prøve å få han med på Familievernkontoret, men høyst sannsynlig vil han ikke det. Vanskelig situasjon...

Anonymkode: 2008f...294

En tiåring vil vel ikke dra særlig på samvær til far om han oppfører seg slik. 

Min eksmann var også slik, mot meg. Jeg har en sykdom med nedsatt koordinasjon og kroppskontroll, som gjør meg ekstremt klønete. Jeg fikk kjeft og ble latterliggjort for hver ting, og det har satt dype spor. Og jeg var voksen når det skjedde...! 

Kanskje du kan vise far denne tråden, så han får se hvordan andre folk reagerer på dette?

Anonymkode: 1e107...707

• Liker 6
Skrevet

Har sønnen arvet noen personlighetstrekk fra faren?

Det snek seg inn en tanke her om at faren egentlig ikke liker seg selv... og dermed tar det ut på sønnen, for noe med sønnen minner han kanskje om det han ikke liker ved seg selv....? Det bør han i så fall ta tak i fremfor å ta det ut på sønnen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...