Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en dag tok jeg en hudanalyse på en hudpleiesalong. Det var gratis. Det skulle jeg aldri ha gjort, jeg trodde jeg skulle få beskjed om jeg hadde tørr hud, solskadet hud, tips om produkter osv. Jeg fikk fine resultater på alt utenom at denne teite hydananslysen fortalte meg også at jeg hadde veldig mye rynker for alderen og at min "hudalder" er ti år eldre enn jeg er. 

Jeg fikk sjokk!! Har aldri tenkt at jeg har spesielt mye rynker, litt linjer i panna, men det er normalt for alderen min. 

Har faktisk fått dårlig selvtillit etter dette og ser fryktelig godt rynkene mine nå. Hudpleieren sa jeg hadde veldig tørr hud da, så det kunne gi litt ekstra utslag på rynker på den maskinen. 

Etter meg var det en 15-åring som tok analyse.. Hun fikk et resultat som sa at huden hennes var 20 år. 

For det første: Bør de ikke opplyse kunder om at man får vite dette? Jeg hadde ikke bestilt time til analyse, gikk tilfeldigvis forbi, så at det var gratis og mye folk, tenkte det kunne være gøy. 

For det andre: Opplyse en 15-åring om at huden hennes er 5 år eldre enn henne? Hva kan ikke det gjøre med selvtilliten til en så ung jente når jeg fikk dårlig selvtillit av det, jeg er i 30-årene. Noen andre som har tatt slik analyse? 

Anonymkode: 16e05...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ikke noe hyggelig ut. Jeg har også vært til en slik, men det ble heldigvis ikke noe snakk om sånt, bare at jeg burde bruke høy SPF og at jeg godt kunne starte med produkter for å forebygge rynker. Jeg er 30, og ser at jeg er på vei til å få rynker, og at huden er (litt?) solskader. Ikke noe voldsomt. Analysen var altså helt grei. Hvor var du? Jeg synes du burde klage.

Skrevet

Enig klag...

Anonymkode: a83bf...e39

Skrevet

Jeg tror at folk bruker generelt for mye sminke nå til dags, og hun på 15 bruker kanskje heller ikke kvalitetsminke, noe som igjen kan eldre huden. Ikke at jenta hadde rynker i en alder av 15 år. Men tror mengden sminke ofte har et negativ utfall på huden over tid, da huden ikke får puste, blir ofte vasket og kanskje ikke tilstrekkelig smurt etterpå, i ung alder. Hud er jo også genetisk, så mye som spiller inn. Dra å hør hvordan de gjør analysen, om de mener det kan reverseres og om det var en analyse for huden din der og da. Jeg tenker at dette fort kan være et salgstriks for å få opp salget på produktene også, men mye mulig jeg er kynisk nå, og at det er en lov som ikke tillater det :P

Skrevet

Hvis du selv synes huden din er fin så drit i hva en sånn hudmaskin sier. Hvis det er et mindre seriøst selskap så er jeg 100% sikker på at de la til 10 år sånn at du skulle få lyst til å kjøpe hudpleieproduktene deres. Om du tar analyse hos en mer seriøs klinikk tipper jeg du får et annet resultat. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...