Gå til innhold

Lønnsforhandlinger før jeg skal spørre om redusert stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er for tiden hjemme i ulønnet permisjon med datteren min på 9 måneder. Eller det vil si jeg jobber 20% hjemmefra og skal gjøre det frem til jobbstart til høsten. Jeg har 100% stilling. Jeg har derimot begynt å tenke mer og mer på at jeg ønsker å jobbe litt redusert det første året hennes i bhg. Feks 80%.

Så til det store spørsmålet. Bør jeg vente til etter lønnsforhandlingene i mai med å lufte muligheten for redusert stilling? Eller bør jeg ta det opp samtidig? Opp i lønn, ned i stilling liksom..

På forhånd takk for alle svar:-)

Anonymkode: 0a3d4...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke helt at det skal ha noe å si om du tar opp saken før eller etter lønnsforhandlingene. Lønnsøkningen vil være uavhengig av stillingensprosenten, dersom du går ned i stilling får du fortsatt x% mer av feks 80 stilling enn i fjor. 

Det er to utelater saker. 

Skrevet

Uff, disse lønnsforhandlingene føles ofte som litt spill for galleriet: lite å hente, det er ihvertfall mer å hente hvis du gjør en god jobb osv (og kan legge frem det, sjefen må 'ha noe igjen for pengene han øker med', så kaldt er det ofte). Har selv hatt 80% stilling i perioder. Kjør på, anbefales!! Det er lettere å gå opp til 100% igjen enn å få godkjent 80%. Det er nå ungen/familien trenger det!! Husk at det blir færre feriedager med 80% stilling, og om det er hver mandag du har fri eller bare kortere dag (er det da helligdag på mandag så 'mister du' den permdagen). Grunntankene dine er veldig gode, lykke til!!☺☺

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er for tiden hjemme i ulønnet permisjon med datteren min på 9 måneder. Eller det vil si jeg jobber 20% hjemmefra og skal gjøre det frem til jobbstart til høsten. Jeg har 100% stilling. Jeg har derimot begynt å tenke mer og mer på at jeg ønsker å jobbe litt redusert det første året hennes i bhg. Feks 80%.

Så til det store spørsmålet. Bør jeg vente til etter lønnsforhandlingene i mai med å lufte muligheten for redusert stilling? Eller bør jeg ta det opp samtidig? Opp i lønn, ned i stilling liksom..

På forhånd takk for alle svar:-)

Anonymkode: 0a3d4...bbb

Spiller neppe noen rolle. 

Du har uansett bare to mulige utfall her: 

1. Du er ikke uunnværlig. Du får det absolutt minste standardtillegget bedriften har. I fjor var det kr 0. 

2. Du er uunnværlig. Du kan gjøre som du vil.

Lønnsforhandlinger handler om markedsverdi, ikke om strategi. 

Anonymkode: 9370c...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...