Gå til innhold

Sex hver dag eller annen hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefales? Tenkte at sex hver dag da er man sikret .., men at ved annenhver dag kan msn være uheldig å ikke treffe på el ... men så leser jeg både det ene og det andre og blir ikke klok.... 

Anonymkode: 526bd...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sæd lever jo i flere dager så det er ikke nødvendig å ha sex hver dag. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke større sjanse ved sex hver dag enn annenhver. Det er annenhver dag som anbefales, og spesielt om sædkvaliteten til mannen er litt dårlig. 

Sædcellene ser ut til å hjelpe hverandre med svømmingen. Om det er for lite sædceller, svømmer alle dårligere. Har man sex for ofte, vil det være færre sædceller i utløsningene, og man risikerer altså at de som er der ikke svømmer optimalt. Det er derfor man anbefales annenhver dag i stedet for hver dag. 

Sæd lever minst i et par dager, og kan leve helt opp til 5 dager under optimale forhold (selv om 2-3 er det vanligste). Så med sex annenhver dag treffer du uansett på el. 

Anonymkode: a6048...4ec

Skrevet

Vi hadde sex annenhver dag begge gangene vi prøvde å bli gravide og det gikk på første forsøk begge gangene. Gjorde ingenting annet enn å ha sex annenhver dag, da vi la oss for kvelden. 

Anonymkode: d8945...ad8

Skrevet

Som sagt i andre tråder. Jeg fikk påvist gode eggløsninger, fikk bekreftet at eggledere og livmor så bra ut. Min slimhinne var hver syklus "perfekt", Og mannen har fått beskjed om god sædkvalitet. Vi hadde sex hver dag - likevel ble vi på 5 mnd aldri gravid. 

Den måneden vi tok gyns råd og hadde sex annenhver dag, så klaffet det. 

Jeg hadde el 16.12. Vi hadde sex 15&17, så d traff ikke engang på dagen. Gyn sa at ved hyppige utløsninger gjerne kommer mest ut sædveske, som krongler til mer enn den hjelper. 

Lykke til. 

Skrevet

Har blitt gravid to ganger i første prøvemåned ved å ha sex hver dag. Så bare gode erfaringer med det her.

Anonymkode: c0ff5...f67

Skrevet

Det som sies er at det holder å ha sex hver 2-3 dag og man øker ikke sjansen ved å ha oftere. Det er  heller ingenting som tyder på at det skal være ugunstig å ha sex hver dag, i så fall skulle jeg gjerne ha sett den studien! Ha sex så ofte dere har lyst og ikke stress for mye er vel en god regel? :) 

• Liker 1
Skrevet

Å ha sex hver dag kan fort bli slitsomt hvis man ikke er vant med det. Blir fort pliktsex. Sex annenhver holder i massevis. Sperm lever i 2-3 dager hvertfall, og da får mannen bygd seg opp et "lager" til neste gang.

Anonymkode: 8def1...f4a

Skrevet

Her klaffet det den måneden jeg testet etter eggløsning. Da testen viste positivt hadde vi sex samme kveld og neste kveld. 

Ellers holder det med å ha sex annen hver dag, men jeg syntes det var vel så greit å bare finne ut av hvilke dager jeg faktisk var mest fruktbar :) 

Anonymkode: 01768...5be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...