AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Her sitter stebarnet fra hun kommer hjem (14:30) til hun legger seg (23-23:30).. innimellom her spiser hun middag og noen dager drar hun på trening i en times tid. Hun vil helst at faren skal hjelpe henne hele tiden, noe han prøver å gjøre så godt han kan.. er dette normalt? Noen ganger tenker jeg at kanskje oppmerksomheten hun får under lekselesingen er grunnen til at hun sitter så lenge med de.. da er det jo bedre at de finner på noe annet sammen.. 🤔🤔 Anonymkode: afeb5...817
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Helt normalt å sitte 9 timer i steekk hver dag med lekser ja. Anonymkode: a791b...c61
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Selvsagt ikke! Ta kontakt med kontaktlærer. Hilsen lærer Anonymkode: ac23a...acd 3
oslojente1980 Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Det var veldig lenge🤔 Stesønnen min fikk mindre lekser etter at han begynte på ungdomsskolen. For på ungdomsskolen, så går de gjøre lekser også på skolen. De har en slik arbeidsplan. Jeg synes det er supert at lekser blir gjort på skolen jeg.
Herandjetzt Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Jeg brukte også mye tid på lekser, spesielt på ungdomsskolen. Hun vil få igjen for det senere. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Alt fra 15 minutter til 4-5 timer pr dag. Leksene er som regel oppgaver de har begynt på men ikke blitt ferdige med på skolen, så det kan variere mye. Jeg hjelper hvis de spør, men sitter ikke sammen med dem hele tida (far hjelper ikke, han har dysleksi og har ikke fullført grunnskolen (i «gamle dager» kunne gutter dra til sjøs den dagen de fylte 16). Anonymkode: e0c14...deb
Wit Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Min datter går nå i 9. klasse, men etter at hun begynte på ungdomsskolen sitter hun kortere med lekser i gjennomsnitt pr dag. Noen dager sitter hun veldig lenge fordi de har prøver eller innleveringer, men like ofte eller oftere har hun ingen lekser fordi alt er gjort på skolen. Så dette går veldig i perioder.
palamina Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Datteren min har jobbet veldig mye mer med lekser etter at hun begynte på ungdomsskolen, på barneskolen rakk hun som regel å gjøre alt på skolen. Men leksene er en ting, de har jo så mange prøver. Hun har sikkert 4 prøver i uka, alt fra gloseprøver til prøver over en time eller to. Og nå hadde de nettop tentamener, både før og etter jul. Da blir det mye jobbing hjemme, hvis eleven er interessert i å gjøre det bra på skolen i hvert fall.
Nuttery Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 Min datter pleide å stå opp grytidlig hver mandag og bruke et par timer på lekser, rett før de skulle leveres..
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 Hvordan type lekser er det snakk om? Bruker hun tiden effektivt, eller sitter hun med mobil og data og lignende i tillegg slik at hun kommuniserer med venner samtidig som hun holder på ? Anonymkode: 5052e...3a6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan type lekser er det snakk om? Bruker hun tiden effektivt, eller sitter hun med mobil og data og lignende i tillegg slik at hun kommuniserer med venner samtidig som hun holder på ? Anonymkode: 5052e...3a6 Alle typer lekser.. pc, prøvelesing, skriving.. Hun ser på telefonen innimellom, men det tar ikke mye av tiden. Anonymkode: afeb5...817
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 1-2timer for dagen er rikelig for alle lekser på ungdomsskolen såfremt det ikke er et større prosjekt på gang eller at datteren din har en form for lærevansker. Anonymkode: ae0b6...7f8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 Sønnen min har også mye mindre lekser nå enn i 7. Er det ikke prøver eller innlevering bruker han 15-45 min. på leksene. Anonymkode: b4d04...0c5
Ellam Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 Maks 1 time her. Oftest mye mindre. De får gjøre en god del av leksene på skolen samt at både de og vi foreldre er fornøyde med 4ere på prøver. De får 5ere og en gang imellom også 6. Er nok heldige som følger godt med i timene og at det de lærer der «setter seg».
Angelheart2 Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 Min 9.klassing bruker også mye mindre tid på lekser nå enn han gjorde på barneskolen, men jeg vet han gjør alt han skal og han får gode karakterer. De får en arbeidsplan hver 14.dag der det står hva de skal ha gjort i løpet av perioden. Om dette gjøres på skolen eller som lekse er ikke viktig. De gjør veldig mye på skolen, så leksene de gjør hjemme er kun de de eventuelt ikke rakk. Det hender han sitter 2 timer om dagen, men da er det som regel større innleveringer eller prosjektarbeid. Det vanlige er at han sitter 45-60 minutter om dagen tirsdag, onsdag og torsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå