Gå til innhold

Rettsak - barnefordeling - beviser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir helt stresset. Siste møte hos fvk er i februar. Møte med advokat er satt to uker før rettsaken. 

Det er så mye jeg lurer på, men advokaten har fullstappet timeplan. 

Er det meningen at jeg skal grave frem alle beviser og legge dette til advokat, hvor så hun sender dette til dommer rett før saken avsluttes i retten? 

Jeg har en hel bibel av situasjoner og skjønner ikke hvordan en skal klare å sile ut å fremheve det viktigste på så kort tid?? 

Erfaringer?? 

Anonymkode: 81c0b...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beviser  for hva? 

Hvordan kan dere ha fått dato for rettsak hvis dere ikke er ferdig hos fvk? 

Anonymkode: 91e33...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en hovedforhandling eller saksforberende møte dere skal i?

Anonymkode: 0080b...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir helt stresset. Siste møte hos fvk er i februar. Møte med advokat er satt to uker før rettsaken. 

Det er så mye jeg lurer på, men advokaten har fullstappet timeplan. 

Er det meningen at jeg skal grave frem alle beviser og legge dette til advokat, hvor så hun sender dette til dommer rett før saken avsluttes i retten? 

Jeg har en hel bibel av situasjoner og skjønner ikke hvordan en skal klare å sile ut å fremheve det viktigste på så kort tid?? 

Erfaringer?? 

Er det en straffesak du skal fremme eller en erstatningssak med tung bevisbyrde? 

Når du velger en travel advokat så blir gjerne jobben en hastverksjobb også i retten. 

For å forstå hvordan en advokat jobber så bør du ha hatt kontakt og vært igjennom en rettssak tidligere. Husk og på at i retten er alle tapere og ingen vinnere uansett utfall. 

Anonymkode: 93b54...ec5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selv legge fram beviser for advokaten. En advokat er ikke en privatetterforsker som har tid til denslags.

Anonymkode: cab1f...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Du må selv legge fram beviser for advokaten. En advokat er ikke en privatetterforsker som har tid til denslags.

Dokumentene legges selvsagt fram UNDER rettssaken, ikke etter. De sendes også til motparten før rettssaken, de har krav på å se det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beviser  for hva? 

Hvordan kan dere ha fått dato for rettsak hvis dere ikke er ferdig hos fvk? 

Anonymkode: 91e33...fb5

Ble pålagt møter hos fvk av sakkyndig mellom rettsforberedende Møre og hovedforhandling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en hovedforhandling eller saksforberende møte dere skal i?

Anonymkode: 0080b...3ac

Hoved. Har hatt to forberedende møter. Sakkyndig ønsker ikke ett tredje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en straffesak du skal fremme eller en erstatningssak med tung bevisbyrde? 

Når du velger en travel advokat så blir gjerne jobben en hastverksjobb også i retten. 

For å forstå hvordan en advokat jobber så bør du ha hatt kontakt og vært igjennom en rettssak tidligere. Husk og på at i retten er alle tapere og ingen vinnere uansett utfall. 

Anonymkode: 93b54...ec5

Legge frem sabotering, manipulering, motarbeid, treneren og valg som er i mot barnets beste osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentene legges selvsagt fram UNDER rettssaken, ikke etter. De sendes også til motparten før rettssaken, de har krav på å se det.

Da må jeg prøve å få ett møte til. Har sykt mye liggende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg jo. Vi har jo brukt en del av det allerede i brevene, men jeg synes det blir for knapt til å styre saken med ifht hvordan situasjonen er. Hvor stor den er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dokumentene som vil bri brukt som beviser er allerede lagt fremm av din advokat.

Om du lurer på om du trenger å ha bevisene kalre under DIN forklaring, da kan jeg si til deg ut av erfaring, du vil ikke bruke dem, men ha dem klare om det rengs.

Hna slags bevis snakker du om? Text meldinger, epost og lignende har retten ikke tid å gå gjennom om dde kommer under forklaringen. Disse har advokaten din muliughet å legge frem som bevis men bare om de følger sakkens beskrivelsen i deres søskmål eller tilsvar. Det må være en sammenheng.

Men hav slages beviser mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...