AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Jeg ligger an til å ikke kunne jobbe mer. Jeg har hittil ikke kontaktet noen andre enn privat helsevesen i forbindelse med plagene mine, har aldri vært i kontakt med nav tross redusert arbeidsevne. Sikkert dumt spørsmål, men: Kan en person som har en formue bli erklært ufør? Eller må jeg bare greie meg selv? Anonymkode: e9d05...195
i så fall Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Størrelsen på formuen din har ingen betydning for om du kan få uføretrygd eller ikke. 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Selvfølgelig kan du bli ufør, formue har da ingenting å si, men det vil jo ta utrolig lang tid å bli avklart. Anonymkode: 0c34e...540 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Ok,så bra. Føler meg så usikker når jeg ikke har fastlege, såføler ikke jeg får noen veiledning der... ts Anonymkode: e9d05...195
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok,så bra. Føler meg så usikker når jeg ikke har fastlege, såføler ikke jeg får noen veiledning der... ts Anonymkode: e9d05...195 Hva med å skaffe fastlege? Anonymkode: fbd12...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ligger an til å ikke kunne jobbe mer. Jeg har hittil ikke kontaktet noen andre enn privat helsevesen i forbindelse med plagene mine, har aldri vært i kontakt med nav tross redusert arbeidsevne. Sikkert dumt spørsmål, men: Kan en person som har en formue bli erklært ufør? Eller må jeg bare greie meg selv? Anonymkode: e9d05...195 Selvfølgelig. Anonymkode: e0d09...146
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ligger an til å ikke kunne jobbe mer. Jeg har hittil ikke kontaktet noen andre enn privat helsevesen i forbindelse med plagene mine, har aldri vært i kontakt med nav tross redusert arbeidsevne. Sikkert dumt spørsmål, men: Kan en person som har en formue bli erklært ufør? Eller må jeg bare greie meg selv? Anonymkode: e9d05...195 Mener du uføretrygd? Å havne i et uføre er noe annet. Trygderettigheter er knyttet til botid i Norge, medlemskap i folketrygden og at en fyller lovens krav til helseutfordringer. Om du har en krone eller en millard i banken/madrassen spiller ingen rolle når helsen din til å jobbe svikter. Snakk med lege og Nav. Eller begynn med å lese på Nav sine sider. Anonymkode: 21495...efd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok,så bra. Føler meg så usikker når jeg ikke har fastlege, såføler ikke jeg får noen veiledning der... ts Anonymkode: e9d05...195 Du er ikke nødt til å ha fastlege, du kan bruke en privatpraktiserende lege. Uansett må legen din skrive en utfyllende legeerklæring som du legger ved når du søker AAP. Er du i dag sykememeldt eller står du utenfor arbeidslivet? Anonymkode: a9b14...41d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å skaffe fastlege? Anonymkode: fbd12...bc0 Ja, kan jo det, eller jeg har kanskje det allerede? Har bare aldri vært der... ts Anonymkode: e9d05...195
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du uføretrygd? Å havne i et uføre er noe annet. Trygderettigheter er knyttet til botid i Norge, medlemskap i folketrygden og at en fyller lovens krav til helseutfordringer. Om du har en krone eller en millard i banken/madrassen spiller ingen rolle når helsen din til å jobbe svikter. Snakk med lege og Nav. Eller begynn med å lese på Nav sine sider. Anonymkode: 21495...efd Takk for utfyllende svar. ts Anonymkode: e9d05...195
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke nødt til å ha fastlege, du kan bruke en privatpraktiserende lege. Uansett må legen din skrive en utfyllende legeerklæring som du legger ved når du søker AAP. Er du i dag sykememeldt eller står du utenfor arbeidslivet? Anonymkode: a9b14...41d Jeg er sykemeldt ja. Trives veldig godt med min nåværende lege, og ser jo helst at jeg slipper åbytte... ts Anonymkode: e9d05...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå