Gå til innhold

Kan jeg bli ufør når jeg har formue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger an til å ikke kunne jobbe mer. Jeg har hittil ikke kontaktet noen andre enn privat helsevesen i forbindelse med plagene mine, har aldri vært i kontakt med nav tross redusert arbeidsevne.

Sikkert dumt spørsmål, men: Kan en person som har en formue bli erklært ufør? Eller må jeg bare greie meg selv? 

Anonymkode: e9d05...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Størrelsen på formuen din har ingen betydning for om du kan få uføretrygd eller ikke.

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig kan du bli ufør, formue har da ingenting å si, men det vil jo ta utrolig lang tid å bli avklart.

Anonymkode: 0c34e...540

• Liker 3
Skrevet

Ok,så bra. Føler meg så usikker når jeg ikke har fastlege, såføler ikke jeg får noen veiledning der...

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok,så bra. Føler meg så usikker når jeg ikke har fastlege, såføler ikke jeg får noen veiledning der...

ts

Hva med å skaffe fastlege? 

Anonymkode: fbd12...bc0

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ligger an til å ikke kunne jobbe mer. Jeg har hittil ikke kontaktet noen andre enn privat helsevesen i forbindelse med plagene mine, har aldri vært i kontakt med nav tross redusert arbeidsevne.

Sikkert dumt spørsmål, men: Kan en person som har en formue bli erklært ufør? Eller må jeg bare greie meg selv? 

Selvfølgelig.

Anonymkode: e0d09...146

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du uføretrygd? Å havne i et uføre er noe annet.  

Trygderettigheter er knyttet til botid i Norge, medlemskap i folketrygden og at en fyller lovens krav til helseutfordringer. Om du har en krone eller en millard i banken/madrassen spiller ingen rolle når helsen din til å jobbe svikter. 

Snakk med lege og Nav. Eller begynn med å lese på Nav sine sider.

Anonymkode: 21495...efd

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Du er ikke nødt til å ha fastlege, du kan bruke en privatpraktiserende lege. Uansett må legen din skrive en utfyllende legeerklæring som du legger ved når du søker AAP. Er du i dag sykememeldt eller står du utenfor arbeidslivet?

Anonymkode: a9b14...41d

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å skaffe fastlege? 

Anonymkode: fbd12...bc0

Ja, kan jo det, eller jeg har kanskje det allerede? Har bare aldri vært der...

ts

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du uføretrygd? Å havne i et uføre er noe annet.  

Trygderettigheter er knyttet til botid i Norge, medlemskap i folketrygden og at en fyller lovens krav til helseutfordringer. Om du har en krone eller en millard i banken/madrassen spiller ingen rolle når helsen din til å jobbe svikter. 

Snakk med lege og Nav. Eller begynn med å lese på Nav sine sider.

Anonymkode: 21495...efd

Takk for utfyllende svar.

ts

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke nødt til å ha fastlege, du kan bruke en privatpraktiserende lege. Uansett må legen din skrive en utfyllende legeerklæring som du legger ved når du søker AAP. Er du i dag sykememeldt eller står du utenfor arbeidslivet?

Anonymkode: a9b14...41d

Jeg er sykemeldt ja. Trives veldig godt med min nåværende lege, og ser jo helst at jeg slipper åbytte...

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...