AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Anbefal et sete besteforeldrene kan ha. Setet må være bakovervendt, ikke for dyrt, lett å montere inn og ut og ikke isofix. Anonymkode: fbeda...cae
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Britax max way Anonymkode: 9e541...da1 1
atropos Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Britax max way Anonymkode: 9e541...da1 👆
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Britax max way Anonymkode: 9e541...da1 8 minutter siden, atropos skrev: 👆 Koster rndt 2500 da. Det er jo rimelig standardpris for sete, ikke billig akkurat. Er den veldig lett å montere inn og ut? ts Anonymkode: fbeda...cae
Gjest Sisti Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Britax two-way? Eller Axkid wolmax? Rimelige stoler.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koster rndt 2500 da. Det er jo rimelig standardpris for sete, ikke billig akkurat. Er den veldig lett å montere inn og ut? ts Anonymkode: fbeda...cae Max way er veldig ofte på kampanje. Jeg har to stk og har betalt hhv 1600 og 1900 for de. Jeg syns det er enkelt å montere nå som jeg har gjort det noen ganger Evt kan axkid woolmax være et alternativ. Muligens også britax two way. Anonymkode: 9e541...da1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Vi har Max Way hos besteforeldre som bor i flyavstand, tilbud 1900 da vi kjøpte. Gode testresultater og greit i bruk. Anonymkode: ab281...a0d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefal et sete besteforeldrene kan ha. Setet må være bakovervendt, ikke for dyrt, lett å montere inn og ut og ikke isofix. Anonymkode: fbeda...cae Besteforeldre og alle andre med barn i bil skal ha det sikreste barnesetet tilpasset barnet og bilen. Ingen barn skal kjøre rundt i billige og usikre barneseter med risiko for varige skader eller død som resultat fordi de voksne skal spare noen kroner på sete og sikkerheten, fordi det er så skjeldent i bruk. Trafikkulykker kommer når de kommer uten planlegging. Er barnet eller barnebarnet ditt så lite verdt at du er villig til å spare noen kroner på sikkerheten? Det dummeste jeg ser er folk som skal ha et billig sete i bil nummer to. Bil nummer to er gjerne i tillegg en mindre og dårligere bil enn bil nummer en i en familie. Skal setet da være billigere og mindre sikkert i den minste bilen enn i den større bilen med høyere sikkerhet ved en påkjørsel eller en utforkjørsel? Hvor er logikken? Eldre bilførere er og oftere nå innblandet i trafikkulykker enn yngre. Skal da besteforeldrene ha den mindre sikre og billigere bilstolen enn den barnet til daglig bruker i foreldrenes bil? Dette er ting som gjør meg trist, og sint på andres vegne. Hvordan tror du det er å sitte tilbake med et skadet og eller et dødt barn i etterpåklokskapens navn dersom det skjer noe akkurat når det mindre sikre setet blir brukt? Da skal jeg love deg at du angrer på de få hundrelappene du sparte på sikkerheten i bilen for å kunne bruke på noe egentlig mindre viktig. Anonymkode: 47cf9...e17 7
Gjest Sisti Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Besteforeldre og alle andre med barn i bil skal ha det sikreste barnesetet tilpasset barnet og bilen. Ingen barn skal kjøre rundt i billige og usikre barneseter med risiko for varige skader eller død som resultat fordi de voksne skal spare noen kroner på sete og sikkerheten, fordi det er så skjeldent i bruk. Trafikkulykker kommer når de kommer uten planlegging. Er barnet eller barnebarnet ditt så lite verdt at du er villig til å spare noen kroner på sikkerheten? Det dummeste jeg ser er folk som skal ha et billig sete i bil nummer to. Bil nummer to er gjerne i tillegg en mindre og dårligere bil enn bil nummer en i en familie. Skal setet da være billigere og mindre sikkert i den minste bilen enn i den større bilen med høyere sikkerhet ved en påkjørsel eller en utforkjørsel? Hvor er logikken? Eldre bilførere er og oftere nå innblandet i trafikkulykker enn yngre. Skal da besteforeldrene ha den mindre sikre og billigere bilstolen enn den barnet til daglig bruker i foreldrenes bil? Dette er ting som gjør meg trist, og sint på andres vegne. Hvordan tror du det er å sitte tilbake med et skadet og eller et dødt barn i etterpåklokskapens navn dersom det skjer noe akkurat når det mindre sikre setet blir brukt? Da skal jeg love deg at du angrer på de få hundrelappene du sparte på sikkerheten i bilen for å kunne bruke på noe egentlig mindre viktig. Anonymkode: 47cf9...e17 Men nå er de billige stolene anbefalt her både sikre og gode. Det er ikke slik at billigere=mindre sikkert. Velger man et anerkjent merke som Britax, Axkid, besafe, cybex, recaro mm er man trygg. Unngå europris, biltema etc.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Besteforeldre og alle andre med barn i bil skal ha det sikreste barnesetet tilpasset barnet og bilen. Ingen barn skal kjøre rundt i billige og usikre barneseter med risiko for varige skader eller død som resultat fordi de voksne skal spare noen kroner på sete og sikkerheten, fordi det er så skjeldent i bruk. Trafikkulykker kommer når de kommer uten planlegging. Er barnet eller barnebarnet ditt så lite verdt at du er villig til å spare noen kroner på sikkerheten? Det dummeste jeg ser er folk som skal ha et billig sete i bil nummer to. Bil nummer to er gjerne i tillegg en mindre og dårligere bil enn bil nummer en i en familie. Skal setet da være billigere og mindre sikkert i den minste bilen enn i den større bilen med høyere sikkerhet ved en påkjørsel eller en utforkjørsel? Hvor er logikken? Eldre bilførere er og oftere nå innblandet i trafikkulykker enn yngre. Skal da besteforeldrene ha den mindre sikre og billigere bilstolen enn den barnet til daglig bruker i foreldrenes bil? Dette er ting som gjør meg trist, og sint på andres vegne. Hvordan tror du det er å sitte tilbake med et skadet og eller et dødt barn i etterpåklokskapens navn dersom det skjer noe akkurat når det mindre sikre setet blir brukt? Da skal jeg love deg at du angrer på de få hundrelappene du sparte på sikkerheten i bilen for å kunne bruke på noe egentlig mindre viktig. Anonymkode: 47cf9...e17 Det at setet man sitter i har så mye å si er noe produsenter av bilseter har klart å selge inn til på et marked som drives av frykt. Det er først og fremst bilens oppbygning, karosseri og fysikk som vil ha noe å si ved en kollisjon. Kost heller på deg en tryggere bil enn et tryggere sete, eller unngå bilkjøring i det hele tatt for å unngå statistikken helt. Anonymkode: 27623...b40 1
Sushi Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 Her har besteforeldrene Britax Two way elite (men vi bruker det kun bakovervendt). Det er ganske likt Max way, men litt kjappere å montere. Siden det ikke har støttebein må det stå inntil setet foran.
Minlillelykke Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 Her har besteforeldrene på min side besafe izi kombi og på mannen sin side britax multi tech. Jeg liker besafe setet best. Vi kjøpte det brukt og byttet isopor på det. Britax multi tech synes jeg er alt for rett i ryggen. Hadde aldri valgt å kjøpr dette selv.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Besteforeldre og alle andre med barn i bil skal ha det sikreste barnesetet tilpasset barnet og bilen. Ingen barn skal kjøre rundt i billige og usikre barneseter med risiko for varige skader eller død som resultat fordi de voksne skal spare noen kroner på sete og sikkerheten, fordi det er så skjeldent i bruk. Trafikkulykker kommer når de kommer uten planlegging. Er barnet eller barnebarnet ditt så lite verdt at du er villig til å spare noen kroner på sikkerheten? Det dummeste jeg ser er folk som skal ha et billig sete i bil nummer to. Bil nummer to er gjerne i tillegg en mindre og dårligere bil enn bil nummer en i en familie. Skal setet da være billigere og mindre sikkert i den minste bilen enn i den større bilen med høyere sikkerhet ved en påkjørsel eller en utforkjørsel? Hvor er logikken? Eldre bilførere er og oftere nå innblandet i trafikkulykker enn yngre. Skal da besteforeldrene ha den mindre sikre og billigere bilstolen enn den barnet til daglig bruker i foreldrenes bil? Dette er ting som gjør meg trist, og sint på andres vegne. Hvordan tror du det er å sitte tilbake med et skadet og eller et dødt barn i etterpåklokskapens navn dersom det skjer noe akkurat når det mindre sikre setet blir brukt? Da skal jeg love deg at du angrer på de få hundrelappene du sparte på sikkerheten i bilen for å kunne bruke på noe egentlig mindre viktig. Anonymkode: 47cf9...e17 Enig. Jeg jobber i en billigkjede og skulle ønske vi droppet setene. Mange kunder blir også sure når jeg legger til info om hvorfor de skal velge ett tryggere sete. Er en lettelse hver gang vi er tomme for setene de ønsker. Ofte er det den som har fempunkt sele og er fremovervendt. Galskap Anonymkode: da50b...a1f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 Typisk er besteforeldre som skal handle og nevner at før i tiden satt de uten sele i det hele tatt. Seneste i går. Da spurte jeg: prøvde dere hvordan det var å kræsje uten også da?? Anonymkode: da50b...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Britax max way Anonymkode: 9e541...da1 Er det stor forskjell på dette sete og Britax multtech 2 Anonymkode: 7e4f6...b4d
Ulven Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 Vi har kjøpt Britax two way til våre barnebarn. Enkelt å montere og ungene er veldig glad i setet pga at de ser ut av vinduet.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det stor forskjell på dette sete og Britax multtech 2 Anonymkode: 7e4f6...b4d Max way har lenger rygg og bedre benplass(kan monteres ut fra setet). Og har generelt bede komfort. Multi tech er et stort og tungt sete, Max way veier nesten ingenting i forhold. Anonymkode: 9e541...da1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 Hadde aldri brukt briatax multi tech fremovervendt. Da vi måtte snu barnet kastet vi setet. 5 punktseler fremovervendt.. No way Anonymkode: da50b...a1f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri brukt briatax multi tech fremovervendt. Da vi måtte snu barnet kastet vi setet. 5 punktseler fremovervendt.. No way Anonymkode: da50b...a1f https://www.familieverden.no/Helse/Sikkerhet-og-forstehjelp/Foreldre-sikrer-barna-for-darlig-i-bil/ Anonymkode: da50b...a1f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri brukt briatax multi tech fremovervendt. Da vi måtte snu barnet kastet vi setet. 5 punktseler fremovervendt.. No way Anonymkode: da50b...a1f Hvem i denne tråden har tenkt å bruke Multi tech fremovervendt? Anonymkode: 9e541...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå