AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Poden fylte 1 år i jula og har begynt i barnehage nå i januar. Jeg tenkte på dette med vintersko, hva er det beste å bruke på en så liten pjokk? Barnehagen anbefaler oss på det sterkeste å kjøpe Dock Boots, men jeg synest det virker så klompete på en som akkurat har lært å gå. Jeg ser for meg at for eksempel Superfit Groovy må være bedre for foten? Ala disse: https://www.jollyroom.no/barnesko/vintersko-boots/585587nb-no-superfit-groovy-vintersko-ocean-combi-20 Barnehagen vil ikke ha sko som er vanskelige å få på eller har knyting. De skal kle på 16 unger og jeg forstår at det må gå kjapt og effektivt. Men jeg er redd for at de er mer opptatt av hva som er lettvint for dem, og ikke hva som er best på foten. Eller har de rett i at Dock Boots er best, selv på et så lite barn? Erfaringer noen? Anonymkode: 7ff48...c6d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Fra dag 1 frem til nå (12 år) har vi alltid kjøpt Viking gore tex støvler. Vanntett, vindtett og holder føtene god og varm og er utrolig slitesterk. De er verdt pengene! Anonymkode: 5010a...f91
Biloba Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Vår som er litt eldre første barnehagevinter har en annen Superfitmodell, med knyting, tynn og lett. Trenger ekstra ullsokk i veldig kaldt vær. Knytingen går kjemperaskt, og barnehagen har ikke klaget på det selv om de nok tipset om borrelåsfester et halvt år før. Har også Dockboots i barnehagen, men de er veldig lite i bruk. Slike støvler er klumpete og tunge, og slipper lettere av de små føttene når barnet kryper/klatrer over lekeapparater og andre hindre. Endret 10. januar 2018 av Biloba
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Har et par vintersko fra ecco med borrelås. De er lette på foten og enkle å ta av og på. Anonymkode: a5b80...0e8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 5010a...f91 Har hatt de der til mine unger, veldig gode sko Men ville også hatt dockboots eller annen vintergummistøvel til de kalde, våte dagene. Dra innom en skobutikk og spør! Anonymkode: ae81b...33f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 De fleste sko til en 1 åring har borrelås eller de som er vist over. Har nesten aldri sett vinterstøvler i så små størrelse som må knyttes. Anonymkode: 5010a...f91
Outlander Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Dockboots til 700kr er helt unødvendig hvis ikke du vil bruke så mye penge. Holder med Cherrox som er halvparten så dyre. Endret 10. januar 2018 av Outlander
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 7 minutter siden, Outlander skrev: Dockboots til 700kr er helt unødvendig hvis ikke du vil bruke så mye penge. Holder med Cherrox som er halvparten så dyre. 700kr? Selges på coop obs f.eks til rundt 300kr. Men støtter at det ikke absolutt må være dockboots, har hatt flere andre vinterstøvler og de gjør alle samme nytten. Anonymkode: ae81b...33f
Minlillelykke Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Vår har hstt dock boots og kavat støvler. Personlig synes jeg ikke dock bootsa er varme nok på vinteren, så her vlir de mest bruk vår og høst. Det viktigste er uansett at skoene blir prøvd og at de passer foten. Vår kan feks ikke ha annet enn kavat og ponny. Viking og superfit blir alt for smale over vrista. Så ta barnet med når skoene skal kjøpes. Men her holder ihvertfall ikke dock boots som fullverdig vinterstøvel. Endret 10. januar 2018 av Minlillelykke Mer informasjon
Fanteria Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 Dock Boots går «bare» ned til -15. Ville kjøpt vinterstøvler med borrelås i første omgang. Vi har vært fornøyde med ecco og viking til vår. Dock bootsene er fine når det blir mer slush og poden har fått trening med å gå ute.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Fanteria skrev: Dock Boots går «bare» ned til -15. Ville kjøpt vinterstøvler med borrelås i første omgang. Vi har vært fornøyde med ecco og viking til vår. Dock bootsene er fine når det blir mer slush og poden har fått trening med å gå ute. - 15 er ikke komforttemperatur for barnet, det er temp hvor materialet ikke lenger vil fungere godt (fleksibilitet). Anonymkode: f6e18...060 1
oslojente1980 Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 Superfit og viking er best synes jeg. De sitter godt på foten og er vanntette. Stive ved ankel er best for god støtte. Og at de ikke er så tunge.
Ulrikke Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 Viking goretex! De har som regel en eller to borrelåser på leggen, tar ikke lang tid å ta på i det hele tatt (og jeg har jobbet på småbarnsavdeling i mange år!) Sverget til disse til datteren vår, da hun ble gammel nok til å si sin mening var det de hun valgte også. Når det er sagt, så kan det være kjekt å ha en type støvler med fôr til slapsedager (kommer jo litt an på hvor i landet man bor hvor mye det brukes, men...)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 TS her. Takk for mange svar. Men om det er Dock Boots, Viking eller andre merker, så anbefaler dere høye vintersko til 1-åring? Ikke lave forede borrelåssko som disse?Anonymkode: 7ff48...c6d
Minlillelykke Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for mange svar. Men om det er Dock Boots, Viking eller andre merker, så anbefaler dere høye vintersko til 1-åring? Ikke lave forede borrelåssko som disse? Anonymkode: 7ff48...c6d I forhold til at de ofte sitter og kan finne på å krabbe er høye lurt synes jeg da. Da havner ikke snø og skit så lett nedi støvelen. Den du linker til ville jeg brukt som en overgangssko.
Sanvitalia Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 Vi hadde en Superfitmodell, som de selger på XXL, i fjor da jenta vår var halvannet år. De var vi så fornøyde med at det ble et nytt par av samme modell i år. Lette, lette å ta av og på og god passform. Har ikke merket at hun har frosset med dem på, men vi har ikke veldig kald vinter.
Gjest N-Nøff Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 Jeg har en toåring, men vi hadde Superfit. En av de dårligste vinterskoene vi har prøvd i hvert fall... iskald på føttene. Jeg er mest fornøyd med Viking!!
Gjest N-Nøff Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, Sanvitalia skrev: Vi hadde en Superfitmodell, som de selger på XXL, i fjor da jenta vår var halvannet år. De var vi så fornøyde med at det ble et nytt par av samme modell i år. Lette, lette å ta av og på og god passform. Har ikke merket at hun har frosset med dem på, men vi har ikke veldig kald vinter. Jeg kjøpte også på xxl, elendige sko. Men sikkert en annen modell
Gjest N-Nøff Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for mange svar. Men om det er Dock Boots, Viking eller andre merker, så anbefaler dere høye vintersko til 1-åring? Ikke lave forede borrelåssko som disse? Anonymkode: 7ff48...c6d De er ikke lave. Dressen går jo utenpå og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå