Gå til innhold

Pris på flyttelass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal flytte fra Vestlandet til Østlandet, har lite møbler så blir mest esker som skal med. Hvor mye er rimelig pris å betale? og betaler man tur-retur? Aldri gjort dette før så håper noen kan svare meg. Takk på forhånd :)

Anonymkode: bc7b7...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er heller hvordan du skal få med deg den vakre naturen. 

Anonymkode: 543e4...ba7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg skal flytte fra Vestlandet til Østlandet, har lite møbler så blir mest esker som skal med. Hvor mye er rimelig pris å betale? og betaler man tur-retur? Aldri gjort dette før så håper noen kan svare meg. Takk på forhånd :)

Don't do it!

Helsing Vestlending som angrar!

(Men eg følger denne tråden sidan eg skal ha flyttelasset mitt frå Oslo til Bergen ;) )

Anonymkode: 84e61...416

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere måter å gjøre dette på. Du kan legge det ut på anbud. Da kan et flyttefirma ta det med seg (sammen med andre lass). Du kan leie en bil. Du kan legge ut forespørsel på facebook.

Finn ut ca hvor mange kubikk det er (lengde*bredde*høyde), det vil hjelpe for å estimere prisen.

Anonymkode: ebff2...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har hørt mellom 20 000 - 40 000 dersom du bruker flyttebyrå. Men det har vært for et helt hus, så det blir sikkert myye mindre for deg dersom du ikke har møbler. 

Anonymkode: 84e61...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet fra Akershus til Oslo, en halvtimes kjøring en vei, for et par år siden. Det kostet 5500,- med flyttebil. Flyttekarene lastet inn og bar ut og opp alt sammen, jeg løftet ikke en finger.

Tipper det er en hel del dyrere for så lang avstand som du skisserer. Men prisen finner du jo bare ut ved å kontakte flyttebyråene og spørre om pris. Kan være lurt å hente inn pris fra flere, så du har noe å sammenligne med og velge den som virker best men likevel grei pris. Husk at billigst ikke alltid er best. Velg f.eks. et byrå som har forsikring på varene de transporterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har lappen .  Lei deg en varebil av noe slag, 2 seter, og pass på at du kan levere den inn I oslo en plass. 

Anonymkode: 2c7f8...a36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en annen ting; jeg mener flyttebyrået jeg brukte sa at de tok 800,- kr og noe i timen. Det samme sa et annet byrå jeg sjekket med først.

Da kan du jo regne ut hvor lang tid det tar å kjøre tur/retur vestlandet/østlandet, samt legge til tiden det tar for pålessing og lossing, og finne en omtrentlig pris.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...