Gjest Virvar Skrevet 6. februar 2005 #1 Skrevet 6. februar 2005 Nå går det for langt! narkosmugling er i og for seg ille nok, men når de begynner å skjære opp små valper - putte inn poser med narkotika- sy igjen, og så sette de på flyet , da er det så ille at jeg finner ikke ord en gang ! Les denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/05/422547.html Hva får mennesker til å gjøre slikt? De må da ha en eller annene innebygget sperre som sier at det er galt? At de svelger posene selv og reiser er farlig, men det er noe de gjør selv og bestemmer selv. Men når man begynner å skjære i valper, dyr, og påfører disse smerte og død- burde det ikke da være en mekanisme i de som sa at det er feil?? At slikt gjør man ikke? Hva blir det neste. Narkosmugling i babyer? Jeg er sjokkert! Og sinna! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Fy faen, hvordan er det mulig å være så grusom!?!
CheapChampagne Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 At søte, små, forsvarsløse valper blir utsatt for dette gjør meg så sinna!! Finner ikke ord!
Gjest TomKrus Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Så du mener denne mekanismen ikke burde ha slått inn tidligere, for eksempel på grunn av alle overdosedødsfall slik heroin medfører (eller andre drap)? Eller er disse søte nusselige valpene mer verdt enn skitne og ekle narkomane..? Og du skal ikke se bortfra at narkotikasmugling med babyer skjer. Det er snakk om penger, og slike narkotikasmuglere er ikke akkurat kjent for å være så fryktelig sympatiske. Hva er en liten valp kontra en million? Jeg sier ikke at det ikke er galt å smugle inn heroin på denne måten, jeg sier bare at det ikke er det verste ved slik heroinsmugling.
Gjest Lompa Skrevet 7. februar 2005 #5 Skrevet 7. februar 2005 Synd at jeg så denne tråden..... Mannen min hadde lest det i avisa i går og skjulte avisa for meg. Med god grunn. Èn ting er voksne mennesker som vet hva de driver med, og som faktisk tar valget selv.Noe annet er å bruke barn og dyr. Har til og med hørt om skrekkeksempler der folk er blitt stoppet med barnelik de har skjult narkotika i.... Hvor kald er du egentlig da????Folk sjokkerer meg stadig.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Bruk av dyr til dette formålet er gammelt nytt. Behovet for denne smuglingsformen oppsto da noen smuglere dessverre svelget heroinkondomer som ikke var RFSU-sertifisert. Minst ett kondom sprakk inni magen, noe som medførte omtrent 1000 overdoser på den stakkars, dårlig seksualopplyste smugleren. Game over. Ellers har TomKrus rett. Denne gangen.
Gjest Virvar Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 Så lenge mennesker gjør dette med seg selv så synes jeg ikke synd på de. Vi er alle utstyrt med en hjerne, alle vet at narkotika er farlig. Når de lar dette gå ut over dyr som overhodet ikke har noe med det å gjøre, da blir jeg sinna ! :evil: For dette er grusomt! De har slett iikke valgt å få magen skåret opp, og sydd sammen igjen. Stakkarene. Vondt får de !
Gjest manic Skrevet 7. februar 2005 #8 Skrevet 7. februar 2005 Jeg er kanskje hjerterå, men dette treffer meg ikke hjerterota :-? Det er jo forferdelig, men de faktiske mennesklige skjebnene som er resultat av denne handelen de lammer meg fullstendig! Det er jo DER vi finner lidelser av stort omfang, og disse lidelsene gjør meg sint, får meg på gråten osv.
Gjest manic Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 "Vondt får de" "Vi har hjerne" Blabla. Tror du ikke det gjør vondt å havne på skråplanet? Å miste jobb og hjem? Å vokse opp blant voksne som slår eller ruser seg? Tror du ikke de narkomane har det vondt og har opplevd mye vondt?
Brunhilde Skrevet 7. februar 2005 #10 Skrevet 7. februar 2005 Så lenge mennesker gjør dette med seg selv så synes jeg ikke synd på de. Vi er alle utstyrt med en hjerne' date=' alle vet at narkotika er farlig. Når de lar dette gå ut over dyr som overhodet ikke har noe med det å gjøre, da blir jeg sinna ! :evil: For dette er grusomt! De har slett iikke valgt å få magen skåret opp, og sydd sammen igjen. Stakkarene. Vondt får de ![/quote'] Nå er det vel strengt tatt ofte mennesker som ikke selv er avhengig av stoffet som driver med smugling i stor stil. De som organiserer smuglingen er vel, om mulig, enda mindre avhengig av stoffet. Det som driver disse menneskene er penger. Å hyle opp om valper som blir blir skåret i og i samme åndedrag dømme narkomane nord og ned ved å hevde at har en hjerne og at de kan velge blir for meg veldig dobbeltmoralsk. Og som en annen her sa: vondt får sannelig de stoffavhengige også!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 Èn ting er voksne mennesker som vet hva de driver med, og som faktisk tar valget selv.Noe annet er å bruke barn og dyr. De fleste narkomane begynte med stoff som barn.
Gjest Virvar Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Uansett, bruker man stoff så vet man veldig godt hva man gjør. Dette har vi hørt på skolene. Ingen skal komme og si at "jeg visste ikke at narkotika var farlig". Skal de smugle, så får de gjøre det på andre måter, ikke la det gå ut over dyr. Det er ingen unskyldning at det er synd på de som bruker det. Jeg synes smugling i hvalpemager er grotesk! :evil: Og også all annen smugling der man bruker dyr slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå