AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Jeg kan et andrespråk flytende(morsmål) men har aldri følt at jeg har hatt noe nytte av det, den eneste jeg prater språket med er hjemme hos mamma. Jeg har tenkt på å jobbe som tolker, men hvordan er framtidsutsiktene der? Anonymkode: 588c5...e41
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Det er alltids bruk for tolk, f.eks i helsevesenet. Hvilket språk er ditt morsmål? Anonymkode: bbdeb...9d0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 https://www.tolkeportalen.no/ https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/tolk Anonymkode: f2528...ad3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Er tolk med ditt morsmål etterspurt i arbeidsmarkedet da? Anonymkode: 2321a...ff0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Morsmål er aldri bortkastet. Om det er morsmålet til moren din og du snakker med henne på det språket, er det kjempebra. Hun ville aldri kunne kommunisert følelser/tanker etc på samme måte via et andrespråk. Anonymkode: bd93e...385 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Jeg vil tro det avhenger mye av hvilket språk det er snakk om. Men fordelen for deg i forhold til feks meg som har norsk som morsmål og må lære meg et nytt språk, er jo at dette er morsmålet ditt og du har kjennskap til kulturen. Anonymkode: 8f3de...3df
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltids bruk for tolk, f.eks i helsevesenet. Hvilket språk er ditt morsmål? Anonymkode: bbdeb...9d0 Det er Vietnamesisk. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsmål er aldri bortkastet. Om det er morsmålet til moren din og du snakker med henne på det språket, er det kjempebra. Hun ville aldri kunne kommunisert følelser/tanker etc på samme måte via et andrespråk. Anonymkode: bd93e...385 Har aldri tenkt det på den måten, men det er jo sant. Hyggelig å vite 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro det avhenger mye av hvilket språk det er snakk om. Men fordelen for deg i forhold til feks meg som har norsk som morsmål og må lære meg et nytt språk, er jo at dette er morsmålet ditt og du har kjennskap til kulturen. Anonymkode: 8f3de...3df Nja, vet ganske lite om kulturen, men kan alltids lære meg det da hvis det skulle bli av interesse en vakker dag. TS Anonymkode: 588c5...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå