AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er ganske ung, men utifra hvordan jeg har hatt det så langt i arbeidslivet, så har jeg konkludert med at jeg heller vil skyte meg selv i ansiktet enn å jobbe 100% i 50 år. Alle godene som kommer med det å være i jobb (kollegaer, lønn, respekt++) kan aldri veie opp for hvor mye jeg hater livet på jobb. Jeg har fått påvist alvorlige psykiske problemer hvis noen lurer. Er det noen andre her i samme situasjon ? som ennå er ung og har et langt liv foran seg uten arbeid, hvordan lever dere livet deres? Anonymkode: 1d009...d16 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tenker at folk som ikke vil jobbe. Er noen forferdelige snyltere som jobber imot alle oss andre som prøver å tilføye samfunnet noe positivt. Skjerp deg! Anonymkode: 53528...780 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Kommer an på. Om alternativet er å jobbe som slave for mennesker som driter i dem forstår jeg det godt. Om de er i stand til å komme seg innenfor områder de ville likt og gjort det bra i hadde jeg tenkt de hadde lav selvtillit og/ eller depresjon I Norge er det ingen som takker deg for å gjøre en ekstra innsats. De fleste ser heller på deg som en idiot om du har et lavtlønned/status yrke Anonymkode: 69e48...fb9 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Hva tenker jeg om folk som ikke VIL jobbe. Ikke positive tanker. Det som er det viktigeste av alt i en jobb er å finne et arbeidssted du trives, hørres ut som du ikke har klar det enda og har hatt noen dårlige opplevelser. Nei i bunn og grunn er det vel ingen som ønsker å tilbringe de beste årene sine på srbeid, men hadde alle tenkt slik, hadde ikke Norge rått rundt. Har selv en jobb hvor det må være folk 24/7. Anonymkode: 6159d...081 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tenker at det finnes viktigere argumenter i verden enn hva jeg har lyst til eller ikke lyst til, og at jeg må få betalt regningene mine. Ellers gidder jeg ikke fundere så mye over det. Anonymkode: 40d92...0b7 2
tirben Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Hvordan tenker dere som ikke har lyst til jobbe at dere skal forsørge dere? Synes dere at det er rimelig at vi andre skal jobbe i 40 år for å forsørge snyltere? 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tenker at det ligger psykisk lidelse bak faktisk. Å jobbe/tjene penger (til livets opphold) anser jeg som et grunnleggende behov hos mennesker og tenker at de som ikke ønsker å bidra til samfunnet eller får noe igjen for å bidra til noe større må ha en psykisk lidelse. Jeg vet om flere som kunne latt være å jobbe fordi de har svært god økonomi, men de velger fortsatt å jobbe fordi det gir dem glede. Jeg tror også at samtlige mennesker kan finne en jobb de trives med, men alle gjør ikke det. Anonymkode: 10db6...514 5
BerntHulken Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 (endret) - Endret 24. april 2018 av æøå* 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Så lenge de klarer seg selv (arv eller lever på mannen eller hva faen) er det helt i orden for meg. Får de penger av NAV derimot, av den enkle grunn at de ikke gidder å jobbe - da blir jeg oppriktig forbanna. Det er snylting på staten og misbruk av fellesgoder. Men som sagt, klarer du deg selv så kjør på. Anonymkode: ca263...39f 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det ligger psykisk lidelse bak faktisk. Å jobbe/tjene penger (til livets opphold) anser jeg som et grunnleggende behov hos mennesker og tenker at de som ikke ønsker å bidra til samfunnet eller får noe igjen for å bidra til noe større må ha en psykisk lidelse. Jeg vet om flere som kunne latt være å jobbe fordi de har svært god økonomi, men de velger fortsatt å jobbe fordi det gir dem glede. Jeg tror også at samtlige mennesker kan finne en jobb de trives med, men alle gjør ikke det. Anonymkode: 10db6...514 Hva om noen stiller spørsmål om hva de ønsker ved livet. Stiller spørsmålet om hva som er verdt noe? Om det egentlig er meningsfylt å jobbe i en drittjobb de ikke liker for å kjøpe dritt de ikke vil ha? Anonymkode: 69e48...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 Du sier 'hater livet på jobb'. Da kan det være arbeidet du utfører, kollegaene, sjefen, arbeidsmiljøet eller andre ting som gjør det. Finn ut hvor det stikker for din del, og gjør noe med det. Er det kollegaene dine du hater, ja da får du deg en annen jobb. Er arbeidsoppgavene ræva, da trenger du å finne annet. Kanskje en annen utdannelse til og med. Det er mye du selv kan gjøre. Kanskje deltid er det som er rett for deg og din situasjon. Å gå hjemme på fulltid er enda mer ræva enn å jobbe! Håper du får hjelp for dine psykiske problemer. Anonymkode: 086a4...ca2 4
ViljaH Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tror at de får et magert liv. Sultne blir de vel ikke gående, men de får bare litt til å dekke livsopphold fra fellesskapet. Egeninnsats må til for å komme noe sted. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Synes det er helt OK. Nå mangler det jo mange titalls tusen jobber, så det vil alltid var mange utenfor arbeidslivet om de vil eller ikke. Da synes jeg det er bedre de jobbene faktisk går til de som ønsker å jobbe 😊 Anonymkode: 0c6ab...60e 4
Gjest Chloe87 Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på. Om alternativet er å jobbe som slave for mennesker som driter i dem forstår jeg det godt. Om de er i stand til å komme seg innenfor områder de ville likt og gjort det bra i hadde jeg tenkt de hadde lav selvtillit og/ eller depresjon I Norge er det ingen som takker deg for å gjøre en ekstra innsats. De fleste ser heller på deg som en idiot om du har et lavtlønned/status yrke Anonymkode: 69e48...fb9 Enig i dette.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 At vi bør gi lavere ytelser til tilstrømmende på samme måte som Danmark har gjort. Så får vi førre av dem. Anonymkode: a15c6...6bc 2
Gjest Chloe87 Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At vi bør gi lavere ytelser til tilstrømmende på samme måte som Danmark har gjort. Så får vi førre av dem. Anonymkode: a15c6...6bc Eller øke lønningene i noen yrker? Er helt ræva hva man får betalt i enkelte yrker, spesielt ufaglærte. Når jeg sier det siste så vet jeg mange sier «da må dem ta utdanning da». Det er ikke alle som klarer å ta utdanning, av diverse grunner og da må ta til takke med de ufaglærte jobbene. Jobber hvor man sliter ræva av seg for en luselønn.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Vi bør sette maksgrense på 60% i alle typer jobb. Forby 100% stilling. Da blir det iallefall mange nye jobber til folk 👍 Anonymkode: 0c6ab...60e 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: At vi bør gi lavere ytelser til tilstrømmende på samme måte som Danmark har gjort. Så får vi førre av dem. Anonymkode: a15c6...6bc ?? wtf Anonymkode: 69e48...fb9 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 Jeg forstår meg ikke på mennesker som ikke vil jobbe. For meg er jobb utrolig givende, utviklende, det er sosialt, jeg får brukt meg og kunnskapen min, det er energigivende, det er penger inn i kassa og selv om jeg også kan bli sliten og lei ville jeg aldri frivillig valgt å slutte å jobbe. Anonymkode: be146...ff0 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske ung, men utifra hvordan jeg har hatt det så langt i arbeidslivet, så har jeg konkludert med at jeg heller vil skyte meg selv i ansiktet enn å jobbe 100% i 50 år. Alle godene som kommer med det å være i jobb (kollegaer, lønn, respekt++) kan aldri veie opp for hvor mye jeg hater livet på jobb. Jeg har fått påvist alvorlige psykiske problemer hvis noen lurer. Er det noen andre her i samme situasjon ? som ennå er ung og har et langt liv foran seg uten arbeid, hvordan lever dere livet deres? Anonymkode: 1d009...d16 Hvordan skal du klare deg som pensjonist? Anonymkode: 5f170...883 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå