AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er veldig glad i stekt fisk og stekte grønnsaker til middag, men har i det siste vært svært lite kreativ. Begynner å bli relativt lei av bare brokkoli, blomkål og gulrot. Hvilke grønnsaker syns du er gode til stekt fisk (spesifiser gjerne hvilken type fisk)? Anonymkode: c2386...4cc
Violetta Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Tomat, agurk(ikke stekt), squash, paprika, løk, purre, vårløk.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, Violetta skrev: Tomat, agurk(ikke stekt), squash, paprika, løk, purre, vårløk. Men den typen grønnsaker bruker man vel helst i salater heller og lignende. Jeg syns i alle fall ikke de metter like mye som brokkoli, blomkål og agurk i det hele tatt. Anonymkode: c2386...4cc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Asparges, sukkerterter (belgene), brekkbønner og alle andre slags friske bønner du finner i asiabutikker Paprika, vannkastanjer, masse flotte bladgrønnsaker. Anonymkode: 2b39e...f06
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Jeg pleier å lage strimler (ca 1 cm tykke) av søtpotet, strø de på et stekebrett og krydre med chillipulver. Koker grønnsaker ved siden av. Steker fisken i ildfast form med sitronpepper. Ca 20 min i ovn på 200 C. Ellers kan man jo lage ris og hollandaise saus. Wok med fisk Anonymkode: c5165...53a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å lage strimler (ca 1 cm tykke) av søtpotet, strø de på et stekebrett og krydre med chillipulver. Koker grønnsaker ved siden av. Steker fisken i ildfast form med sitronpepper. Ca 20 min i ovn på 200 C. Ellers kan man jo lage ris og hollandaise saus. Wok med fisk Anonymkode: c5165...53a Glemte å si at jeg bruker for det meste laks Anonymkode: c5165...53a
Violetta Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men den typen grønnsaker bruker man vel helst i salater heller og lignende. Jeg syns i alle fall ikke de metter like mye som brokkoli, blomkål og agurk i det hele tatt. Anonymkode: c2386...4cc Hvis det var mettende grønnsaker du var ute etter ville jeg ha skrevet det. Jeg synes disse smaker godt med fisk, derfor skrev jeg dette. Og både løk, purre, vårløk, squash, paprika og tomat kan man jo fint spise varmt? 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 2 minutter siden, Violetta skrev: Hvis det var mettende grønnsaker du var ute etter ville jeg ha skrevet det. Jeg synes disse smaker godt med fisk, derfor skrev jeg dette. Og både løk, purre, vårløk, squash, paprika og tomat kan man jo fint spise varmt? Jeg trodde det kom frem at jeg liksom skal bytte ut de nevnt ovenfor, men uansett. Jeg mener altså grønnsaker som metter. Skjønt? Anonymkode: c2386...4cc
Gjest Citronella Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det kom frem at jeg liksom skal bytte ut de nevnt ovenfor, men uansett. Jeg mener altså grønnsaker som metter. Skjønt? Anonymkode: c2386...4cc Folk vil gjerne hjelpe deg, men du må ikke ta en slik tone! Det er ingenting i åpningsinnlegget ditt som tilsier at du ville ha mettende grønnsaker. Jeg hadde tenkt å foreslå kålrot, rødbeter, neper og jordskokk, men ser nå at du spiser bare laks, og da passer ikke ovnsbakte rotgrønnsaker. Så om du blir grinete når du ikke får de svar du vil ha, må du konkretisere mer spesifikt hva du er på jakt etter.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er veldig glad i stekt asparges og stekte rosenkål ved siden av min laks. Og stekt brokkoli Anonymkode: ed3c2...a9c 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Citronella skrev: Folk vil gjerne hjelpe deg, men du må ikke ta en slik tone! Det er ingenting i åpningsinnlegget ditt som tilsier at du ville ha mettende grønnsaker. Jeg hadde tenkt å foreslå kålrot, rødbeter, neper og jordskokk, men ser nå at du spiser bare laks, og da passer ikke ovnsbakte rotgrønnsaker. Så om du blir grinete når du ikke får de svar du vil ha, må du konkretisere mer spesifikt hva du er på jakt etter. Hva slags tone? Jeg kommer bare med tilleggsinfo som jeg glemte å skrive i åpningsinnlegget. Er ikke det lov? Spiser jeg bare laks? Anonymkode: c2386...4cc
Gjest Citronella Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags tone? Jeg kommer bare med tilleggsinfo som jeg glemte å skrive i åpningsinnlegget. Er ikke det lov? Spiser jeg bare laks? Anonymkode: c2386...4cc Beklager. Jeg så ikke godt nok på AB-kodene og trodde du var AB som spiste laks her over. Men da fikk du jo noen tips fra meg du kan bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå