AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Har sjekket at alt er i orden med meg fysisk og er jo frisk som en fisk, så det er jo ingenting galt med meg, men allikvel så må jeg sove etter hver eneste vakt. Jeg blir så trøtt og utslitt. Er 26 år og jobber som renholder. Er ferdig 16:00, da drar jeg hjem, spiser og sover, sover da til ca 19:30 for å bli menneske igjen og holder meg våken til 23:00, da sover jeg igjen. Er det flere som også må sove etter jobb? Jeg er helt kake når jeg kommer hjem og må ha noen timer på å hente meg inn igjen. Har gjort dette siden jeg startet i jobben for fire år siden. Anonymkode: caafd...e73
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Er sykepleier, samme alder, og må definitivt sove etter jobb. Sover ikke like lenge som deg da, sover fra 15-16.30 før jeg starter middagslaging osv. Kanskje 23 er for sent å legge seg, for deg? Når er du oppe? Anonymkode: a3848...086
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sykepleier, samme alder, og må definitivt sove etter jobb. Sover ikke like lenge som deg da, sover fra 15-16.30 før jeg starter middagslaging osv. Kanskje 23 er for sent å legge seg, for deg? Når er du oppe? Anonymkode: a3848...086 Jeg står opp 07:00, så tenker jo at jeg burde få nok søvn? Ts Anonymkode: caafd...e73
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Skulle gjerne gjort det men har små barn så det går ikke. Slitsomt å ha det sånn. Anonymkode: 41631...38b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Spiser du pasta eller lignende etter jobb? Jeg kræsjer skikkelig etter karboinntak og må holde meg unna det hvis ikke det er rett før trening eller rett før leggetid. Anonymkode: 77438...3fc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Jeg har et stort behov for å sove eller iallfall hvile etter jobb. Jeg jobber som barnehagelærer. Men jeg har små barn og kan sjelden sove etter jobb. Før jeg fikk barn sov jeg ofte etter jobb. Anonymkode: 92239...d2d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Den naturlige døgnrytmen gjør de fleste søvnige på ettermiddagen, og før i tiden var det ganske vanlig å sove middagshvil. Du har nok bare litt sterkere trang til det enn folk flest. Anonymkode: d0834...b37
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Jeg må også sove hvis jeg bare drar hjem etter jobb og setter meg ned i sofaen, men holder meg fint gående om jeg heller går meg en tur, besøker en venninne, drar på trening eller noe slikt. Anonymkode: 0385f...e04 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Ja!! Hver gang jeg har tidligvakt så drar jeg rett hjem å legger meg etter jobben. Sovner som en stein og våkner ikke av at tlf ringer eller noenting før det har gått 2-3 timer. Men jeg klarer ikke å komme over hvor deilig det er. Det er nesten verdt å gå glipp av resten av dagen for å få middagshvilen. Er så deilig å sovne så tungt på et blunk. Om jeg hopper over søvnen så sover jeg ikke like bra om natten uansett. Anonymkode: 9de47...dc0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 Jeg sover som regel etter (høg)skolen. Står opp 6:30, kommer hjem ca. 13 og sover en time før jeg skriver på innleveringsoppgave eller leser til en eksamen (kvinne, 33). Samboeren (mann, 36) pleier ofte å sovne ganske hardt når han komme tilbake fra jobb. Han sover opp til 2 timer, men så legger han seg sent. Det er en ond sirkel. Anonymkode: 540bc...9ea
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 Nei. Tvert imot blir jeg ødelagt hvis jeg sover på ettermiddagen. Så hvis jeg er skikkelig trøtt en dag på grunn av lite søvn på natten er det viktig at jeg holder meg våken til kvelden. Når jeg først har kommet meg gjennom den første halvtimen-timen er jeg gjerne helt våken til 1-2 på natten og jeg er i balanse igjen. Søsteren min er helt motsatt og tar som regel en powernap i løpet av dagen. Tidligere var det jo faktisk vanlig med ettermiddagslurer. Jeg ville ikke ha lagt så mye vekt på at det må være noe galt så fremt det ikke går utover dine hverdagslige gjøremål og familieliv/vennskap. Anonymkode: 89bd2...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Jeg hadde en periode på VGS hvor jeg tok en liten lur hver dag mellom skole og middag. Tror kroppen blir vant med det sånn at jeg ble kjeeeempesøvnig på det tidspunktet hver dag. Til gjengjeld var jeg våken ganske langt utpå natta og slet med å få sove da. Vente meg av med det med litt innsats, og fikk da mer normal døgnrytme hvor jeg fikk sove tidligere på kvelden. Nå er ikke VGS like fysisk slitsomt som å være renholder da, og det er vel heller ikke et problem når du lett får sove igjen kl 23. Nå til dags så hender det jeg sover litt etter jobb en sjelden gang om jeg har hatt underskudd på søvn eller noe, men igjen så ender det da med at jeg sliter med å sove på natta så jeg prøver å unngå det med mindre det er helg. Holder jeg ut trøttheten litt så bikker jeg som oftest over til å føle meg våken igjen. På fredagen kan jeg prøve å ta en "partynap" om jeg er veldig sliten og skal ut på en helaften, men ikke alltid jeg får det til selv om jeg er skikkelig trøtt. Anonymkode: e20bd...31d 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Jeg kan finne på å sovne på jobb om et er lite å gjøre, og jeg er ikke grei å ha med å gjøre om jeg ikke får ettermiddagshvilen min, Er ferdig rundt 16 og sover gjerne 1-2.5 time, Har prøvd å legge meg tidligere uten å sove middag, da våkner jeg i 2-3 tiden og ligger og vrir meg noen timer før jeg sovner igjen et par timer før alarmen går. Jeg står opp i 6-7 tiden, alt ettersom hva jeg skal den dagen. Anonymkode: 56265...8ef
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er 41, og på dagtid jobber jeg innen kontor. Blir sliten av å jobbe foran pc hele tiden, så er avhengig av å sove 2-3 timer etter jobb. På den annen side jobber jeg også hjemmefra som selvstendig næringsdrivende, og jeg jobber stort sett 3-4 timer hver kveld hele uka, så føler jeg er nødt til å sove mellom jobbene for å ha overskudd til å klare begge jobbene. Tar max 1-2 frikvelder i måneden for å være sosial, og ellers er jeg sosial med venner og familie i helger. Anonymkode: d8b8b...3b9
Sillyline Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 Det kan jo hende at du har en fysisk eller psykisk anstrengende jobb, og da er det helt naturlig at du trenger hvile etter jobb. Dersom dette ikke er tilfelle, og du har alt du trenger av vitaminer og mineraler, kan det kanskje være kostholdet..? Hvordan kroppen fungerer igjennom dagen, har jo mye å si på hva slags drivstoff den får.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 Jeg klarer ikke våkne etter bare en times powernap, må ha minst 3 timer. Slik jeg gjør det nå er at jeg sovner rundt 18 og sover til 03. Derfra holder jeg meg våken til jeg skal på jobb. Ikke optimalt, men det fungerer. Anonymkode: 047bb...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå