Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du sjekke hva målerstanden din sto på ved de 3 siste avlesningene? Dette finner du på Din side hos strømselskapet ditt. Slik informasjon står også på fakturaene som ligger i nettbanken din (hvis du ikke har de på papir da).

Hvor ofte får du strømregning?

Anonymkode: 1f53e...d41

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall bruker du svært mye strøm. Det blir som å ha på en varmeovn som trekker 1000 watt i 2000 timer i løpet av en måned!

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker mellom 1900 og 2000 kWh (Kilo Watt Hour/ Kilowatt-timer) pr mnd?

Forstår ingenting av disse bildene jeg leggerved, kun at jeg får sykt mye regning for noe jeg mener er lite forbruk av strøm. For jeg har 2 lyskroner i soverom og stue og en taklampe i badet, gangen og på kjøkkenet. Har en oljeovn på rommet, en milli-panelovn i kjøkkenet og en panelovn som stod her før jeg flyttet inn i stua. Klesvask bruker jeg en gang om dagen/annen hver dag. Bruker ovn eller platetopp en gang om dagen. Har ikke gulvvarme, eller varmekabler i bad.

kan legge til mannen var bortreist en måned, og jeg spiste ute med venner hver kveld den måneden. Av strøm var det kun tv jeg tittet på om kveldene. Dette var i marsmåned, så da stod heller ikke alt av varme på. Fikk da en regning på 1200 kroner....

2F204560-BE41-4ACE-A8BB-3C20853EA941.png

746330B9-6009-463E-BE0D-03630EB359EC.png

9189EF0E-7F00-4CA2-9592-9657F8B2E374.png

Anonymkode: 7125c...e10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du selv sendt inn måleravlesningene de siste månedene? Har du ikke da notert deg målerstandene og også sett hva som har stått på fakturaene?

Skal tydligvis skje automatisk... siden i oktober.

Skrevet

Dette er nok i forbindelse med endring til Smartmåler som har skjedd i alle hjem, ikke på simultant tidspunkt.
Jeg fikk også regning på 3000 kr og fikk helt sjokk, men når jeg ringte kom det frem at dette gjaldt for resterende sum for en haug med måneder i fortiden, som den nye smartmåleren hadde funnet ut av, siden jeg ikke hadde målt av leseren og sendt inn korrekt strømforbruk på leseren selv hver måned.

Anonymkode: 272f2...1d3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ingenting av disse bildene jeg leggerved, kun at jeg får sykt mye regning for noe jeg mener er lite forbruk av strøm. For jeg har 2 lyskroner i soverom og stue og en taklampe i badet, gangen og på kjøkkenet. Har A) en oljeovn på rommet, en milli-panelovn i kjøkkenet og en panelovn som stod her før jeg flyttet inn i stua. Klesvask bruker jeg en gang om dagen/annen hver dag. Bruker ovn eller platetopp en gang om dagen. Har ikke gulvvarme, eller varmekabler i bad.

B) kan legge til mannen var bortreist en måned, og jeg spiste ute med venner hver kveld den måneden. Av strøm var det kun tv jeg tittet på om kveldene. Dette var i marsmåned, så da stod heller ikke alt av varme på. Fikk da en regning på 1200 kroner....

A) Ca hvor mange timer pr døgn har disse ovnene stått på i perioden 1. desember-31. desember? Hvor mange watt har de stått på når de har vært på?

B) Av det du forteller her + i punkt A), så virker det sannsynlig at du har brukt mye mer strøm i desember enn i mars.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok i forbindelse med endring til Smartmåler som har skjedd i alle hjem, ikke på simultant tidspunkt.
Jeg fikk også regning på 3000 kr og fikk helt sjokk, men når jeg ringte kom det frem at dette gjaldt for resterende sum for en haug med måneder i fortiden, som den nye smartmåleren hadde funnet ut av, siden jeg ikke hadde målt av leseren og sendt inn korrekt strømforbruk på leseren selv hver måned.

Anonymkode: 272f2...1d3

Stemmer dessverre ikke. Får 1000 kr i sommerhalvår. Når ingenting står på. Utennom lamper ca.

• Liker 1
Skrevet

Strømmen er som regel mye billigere pr kWh om sommeren enn på vinteren.

Skrevet

A) Ca hvor mange timer pr døgn har disse ovnene stått på i perioden 1. desember-31. desember? Hvor mange watt har de stått på når de har vært på?

B) Av det du forteller her + i punkt A), så virker det sannsynlig at du har brukt mye mer strøm i desember enn i mars.

I mars så var jeg nesten ikke hjemme. Hadde på nyll varme siden jeg aå og sinaldri var hjemme. Men bodde hos mor, siden vi begge var alene.

Skrevet

Strømmen er som regel mye billigere pr kWh om sommeren enn på vinteren.

Nettopp, ergo er 1000 kr mye for sommerhalvår.

• Liker 1
Skrevet

Forrige måned var mitt forbruk ca 800 kw/h. Altså under halvparten av ditt forbruk... 

En person, rekkehus på 3 etasjer, drøyt 100 kvm. Varmepumpe og vedovn (primært litt kosefyring i kalde helger) i oppholdsrom, enkel varmeovn på bad. 

Dine varmeovner trekker nok endel, og du kan også se på bruk av varmtvann. Jeg dusjer ca daglig, men relativt korte og effektive dusjer. Ta en gjennomgang og se om det er noe du kan gjøre. Sommerstid har jeg hatt forbruk ned mot 350 kw/h, og regninger deretter. 

Anonymkode: b6fad...4d7

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp, ergo er 1000 kr mye for sommerhalvår.

Det har du rett i. Jeg har hørt at Gudbransdal energi er billigst på strøm, og jeg vurderer selv å bytte til de.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes folk bruker helt sykt med strøm, men så har jeg fjernvarme også da. Mine regninger er på ca 300 kroner for en 49 kvm leilighet.

Anonymkode: 09c05...42f

Skrevet

Sjekk strømforbruket på dine ovner trådstarter, og tenk  også over hvor mye strøm du bruker på dusjing (oppvarming av vann).

1 kWh koster ca 1 krone. Du har brukt ca 1000 kWh mer i desember enn i mars.

Du bruker varmeovner nå på vinteren som ikke brukes på sommeren. Der er jo forskjellen. La oss si at disse 1000 kWh som er mer i forbruk pr mnd på vinteren enn på sommeren, er varmeovnene: 1000 kWh delt på 30 dager= 33 kWh pr døgn. Det vil si at du f.eks har en ovn som trekker 1000 watt stående på i 10 timer pr døgn (det blir 10 kWh pr døgn) og enda en ovn som trekker 1000 watt som står på i 10 timer pr døgn (det blir 10 kWh pr døgn), og enda en ovn som trekker 1000 watt som står på 13 timer pr døgn (det blir 13 kWh pr døgn). 10 kWh + 10 kWh + 13 kWh = 33 kWh.

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter. Har du fått sett på hvor mange kW ovnene dine trekker, og hvor mange timer pr døgn de står på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...