AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Hei, fikk nettopp en faktura på 2100 kr. Bor i en 64kvm leilighet og bruker minimalt med strøm. Har norges enegi. Har ikke varmekabler og fikk meg først oppvaskmaskin nå. Har siste 1-2 åra betalt 1500kr i gjennomsnitt. Rett under 1000kr i sommerhalvår. Hva skjer? Ringer jeg noegesenergi sier de at jeg har et normalt strømforbruk. Hva fader skal jeg gjøre? Naboene i blokka får halvparten av mine regninger har banket på å spurt.... Anonymkode: 7125c...e10
penny_ Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Hvor mange kw bruker du og hvor mye bruker naboen? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 leier eller eier? Anonymkode: 703f2...c94
tdm900 Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Du har vel en dyr strømavtale tipper jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, fikk nettopp en faktura på 2100 kr. Bor i en 64kvm leilighet og bruker minimalt med strøm. Har norges enegi. Har ikke varmekabler og fikk meg først oppvaskmaskin nå. Har siste 1-2 åra betalt 1500kr i gjennomsnitt. Rett under 1000kr i sommerhalvår. Hva skjer? Ringer jeg noegesenergi sier de at jeg har et normalt strømforbruk. Hva fader skal jeg gjøre? Naboene i blokka får halvparten av mine regninger har banket på å spurt.... Anonymkode: 7125c...e10 Du må lese den spesifiserte delen av fakturaen din. Mye av det kan være gebyr. Er dette for 1 mnd? Jeg bor i blokk på 85 kvadrat og betaler 800 kr pr mnd, har ikke oppvaskmaskin eller tørketrommel. Leser du av selv, sjekk om av lesningen stemmer. Dette skal stå på fakturaen. Anonymkode: 6997a...e42
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, fikk nettopp en faktura på 2100 kr. Bor i en 64kvm leilighet og bruker minimalt med strøm. Har norges enegi. Har ikke varmekabler og fikk meg først oppvaskmaskin nå. Har siste 1-2 åra betalt 1500kr i gjennomsnitt. Rett under 1000kr i sommerhalvår. Hva skjer? Ringer jeg noegesenergi sier de at jeg har et normalt strømforbruk. Hva fader skal jeg gjøre? Naboene i blokka får halvparten av mine regninger har banket på å spurt.... Anonymkode: 7125c...e10 Hvor mye dusjer du og hvor mye varme står på? Hvor mye lader du ulike apparater og hvor mye står på i ventemodus? Trekker du ut ladekabelen når du ikke lader? Vaskemaskiner trekker veldig lite strøm. Rundt 200 kroner i året ved normal bruk. Anonymkode: df0bb...63b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Er dette pr. måned? Jeg bor med 2 tenåringer i bolig som er dårlig isolert på 120 m2, og får strømregninger på 2000 kr i måneden på vinteren. På sommeren er de på ca 800 kr. Anonymkode: ede5a...816 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Husk og på at nettleien økes betraktelig fra nyttår. Anonymkode: df0bb...63b 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye dusjer du og hvor mye varme står på? Hvor mye lader du ulike apparater og hvor mye står på i ventemodus? Trekker du ut ladekabelen når du ikke lader? Vaskemaskiner trekker veldig lite strøm. Rundt 200 kroner i året ved normal bruk. Anonymkode: df0bb...63b ladekabler trekker bare noen få kroner i året, det er oppvarming som koster. Har du på mye varme ts? Hvor mye har du på? og dusjer du mye? hvor mange kwh har du brukt? og hvilken etasje er boligen i? Anonymkode: 15843...c16 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 Spørsmålet er HVOR MYE AV DeTTE ER NEtTØeie!? Kan ikke bare skrive strøm, d E stor forskjell på kun strøm og strøm+nettleie Anonymkode: aa0e5...944 3
Tilma Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 Her bor jeg i leilghet på 5kvm. Varmekabler på badet dom står på døgnerundt.. en liten ovn som står på 20grader til enhvertid og vaskemaskin.. jeg fikk strømregning nå på 480kr.. dette er den dyreste jeg har hatt siden mars. 1
Million Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Jeg bor i en blokkleilighet jeg også, 68 kvm, og min strømregning har de siste par gangene vært på ca 400 kr i mnd. Det er inkl nettleie. Vi er to personer i boligen. Jeg har ikke vaskemaskin i leiligheten, men oppvaskmaskin har jeg. Ikke varmekabler i noe gulv heller, og radiatorer med fjernvarme til oppvarming (altså går det ikke noe strøm til oppvarming eller varmtvann). Synes det høres sykt mye ut med over 2000 kr i strømregning for EN måned? Har du hatt avlesning i det siste, som har korrigert opp tidligere feil eller noe? Er det installert automatiske målere/avlesere i blokken din i det siste? Jeg har lest at enkelte har fått mye større strømregninger siden det. Er du også sikker på at regningen er for kun 1 måned? De har ikke endret det nylig, til å f.eks. dekke to-tre måneder? (liten sjans, men verdt å undersøke....) Les fakturaen nøye. Endret 10. januar 2018 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 Nettleien er dyr ja. Ikke bare er den veldig dyr. Den er urettferdig også. Jeg var tidligere irritert på de dyre strømregningene jeg fikk der jeg bodde da. Over 2000 på vinteren. Ble sint, og ringte for å spørre. Det hadde seg sånn at mesteparten av regningen var nettleie. Og den ble bestemt ut ifra hvor mye strømnettet ble belastet av alle kundene, og nettleien fordelt på alle. Så det å spare strøm, nyttet ikke. Så i praksis ble de sånn, at de som brukte minst, betalte mest. Nettleie burde heller fjernes helt, eller reduseres kraftig til et fast og mye lavere beløp enn i dag. Så kan heller de som bruker mye, betale mye, og de som vil spare, få lov til det. De som jobber i disse bransjene, trenger heller ikke årsbonuser i tillegg til lønn. «Vet om en som får det». Et år 30 000 i bonus den mnd det gjaldt, kun pga overskudd. Anonymkode: fa779...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Skrevet 10. januar 2018 Er du sikker på at du har strømavtale? Jeg bodde i ca like stor leilighet som deg, brukte minimalt med strøm og fikk nesten like stor strømregning som deg. Viste seg at det hadde skjedd en misforståelse, og at jeg ikke hadde strømavtale likevel. Fikk ordnet egen strømavtale, og prisen sank betraktelig Anonymkode: cb574...3ff
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Tilma skrev: Her bor jeg i leilghet på 5kvm. Varmekabler på badet dom står på døgnerundt.. en liten ovn som står på 20grader til enhvertid og vaskemaskin.. jeg fikk strømregning nå på 480kr.. dette er den dyreste jeg har hatt siden mars. Den var liten du. Anonymkode: 1f53e...d41 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, fikk nettopp en faktura på 2100 kr. Bor i en 64kvm leilighet og bruker minimalt med strøm. Har norges enegi. Har ikke varmekabler og fikk meg først oppvaskmaskin nå. Har siste 1-2 åra betalt 1500kr i gjennomsnitt. Rett under 1000kr i sommerhalvår. Hva skjer? Ringer jeg noegesenergi sier de at jeg har et normalt strømforbruk. Hva fader skal jeg gjøre? Naboene i blokka får halvparten av mine regninger har banket på å spurt.... Anonymkode: 7125c...e10 Har du spotprisavtale eller en annen strømavtale? Anonymkode: 1f53e...d41 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Bor du i kjeller eller nære bakken ? Dårlig isolert ? Anonymkode: ff7c1...820 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, fikk nettopp en faktura på 2100 kr. Bor i en 64kvm leilighet og bruker minimalt med strøm. Har norges enegi. Har ikke varmekabler og fikk meg først oppvaskmaskin nå. Har siste 1-2 åra betalt 1500kr i gjennomsnitt. Rett under 1000kr i sommerhalvår. Hva skjer? Ringer jeg noegesenergi sier de at jeg har et normalt strømforbruk. Hva fader skal jeg gjøre? Naboene i blokka får halvparten av mine regninger har banket på å spurt.... Anonymkode: 7125c...e10 Nå har jeg undersøkt vår strømregning. Den er pålydende knappe kr. 590. Med forbrukeravgift og nettleie. Da har vi vært bortreist noen døgn, men hatt varmekabler på på badet. Bruker vaskemaskinene daglig og har lys på der vi er. Fem mennesker i en større bolig. Varmt tappevann og oppvarming kommer utenom. Anonymkode: df0bb...63b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 Har du nylig fått installert smart strømmåler? Anonymkode: f7c09...c9e 2
Sportsidioten Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 (endret) Det er SÅ mange ting som spiller inn på om en strømregning blir dyr eller ei. Er det kaldt går prisene opp, er det dårlig isolert bruker du mer for å holde temperaturen oppe, har du elektronisk måler vil det også bli dyrere (den er mer nøyaktig enn da man leser av selv), og nettleia er jo også bevegelig. Pluss at det kan være hundre andre ting. Jeg og ektemannen bor i et hus på 175 kvadrat som har STORE vinduer og ergo er det nokså dårlig isolert rundt disse. Regningen var på 3000 for desember måned. (Edit: ca 1200 av dette var strømforbruk, resten var nettleia) Endret 10. januar 2018 av Sportsidioten 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå