AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 1. Jeg har lært hundene mine "sitt" og "bli" og deretter sier jeg "vær så god" før de får mat. Jeg sier det ikke på en streng måte. De lyer som oftest. I begynnelsen gikk dette fint, det gjør det for så vidt enda, men tispen har begynt å se "kuet" ut når hun skal spise. Bøyer seg litt mer ned og bøyer hodet (slik hunder kan se ut dersom de får kjeft, noe de ikke får av meg). Også pleier hun å "hoppe" rundt matskålen akkurat som hun skal beskytte den for den andre hunden (har hendt han prøver å stjele hennes da han blir raskere ferdig). Hvordan kan jeg tolke denne oppførselen? 2. Går på tur med en og en av og til bare for å venne de til å være helt alene noen ganger. Han prøver å følge meg ut hele tiden (har vindu som går til gulvet). Hun setter seg ned midt på gulvet og stirrer i luften. Har banket på ruten, men hun kommer ikke bort og bare sitter og ser rundt seg. Hva betyr dette? Har skikket på de gjennom vinduet. Er redd hun ikke trives med å være alene da. Anonymkode: d410b...74a
Tabris Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 1. Det kan være oppførselen hennes skyldes den andre hunden og at hun ikke føler seg trygg for a han ikke skal ta maten hennes. Prøv å gi dem mat i separate rom og se om hun slapper mer av da. 2. Det er vanskelig å svare på fra nettet. Har du trent på at hun skal være hjemme alene? Det er også forskjell på å være hjemme alene med den andre hunden og det å være hjemme alene mens du tar den andre hunden med deg. Jeg ville filmet henne når hun var helt alene hjemme og sett om hun roet seg etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå