Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal begynne på rettsvitenskap ved UiB august 2019. I og med at jeg kun jobber, lurer jeg på hva som kan være lurt å forberede seg på? Jeg er klar over at det ikke er nødvendig å forberede seg på noe, da mange starter rett ette VGS. Men jeg har lyst å forberede meg, så jeg leter etter tips om bøker og diverse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du finner en god bok kan det være lurt å lese seg opp på den juridiske metode, rettskilder og hvordan hele den prosessen fungerer. 

Ellers vil jeg anbefale å lese exphil dersom du ikke har det fra før av. For min del var det et irriterende fag som bare tok tid fra det jeg faktisk ville studere. 

Anonymkode: f5921...f49

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du finner en god bok kan det være lurt å lese seg opp på den juridiske metode, rettskilder og hvordan hele den prosessen fungerer. 

Ellers vil jeg anbefale å lese exphil dersom du ikke har det fra før av. For min del var det et irriterende fag som bare tok tid fra det jeg faktisk ville studere. 

Jeg har tatt exphil og exfac, så jeg trenger vel ikke ta noen av de. Men, vel og merke i noe annet enn jus. Så, jeg tenker kanskje exfac kan være lurt å ta. 

Har du noen bøker å anbefale? Eller noen fag som er ekstra vanskelig, som mange sliter med?

Skrevet
7 minutter siden, refinkow skrev:

Jeg har tatt exphil og exfac, så jeg trenger vel ikke ta noen av de. Men, vel og merke i noe annet enn jus. Så, jeg tenker kanskje exfac kan være lurt å ta. 

Har du noen bøker å anbefale? Eller noen fag som er ekstra vanskelig, som mange sliter med?

Da slipper du nok exphil, men jeg vil absolutt anbefale å ta exfac som, i alle fall her jeg går, stort sett handler om den juridiske metode. Som pensum hadde jeg boken "Fra lov til rett" av Mæhle og Aarli, som så vidt jeg vet jobber ved UiB. Jeg syns boken var grundig og god, til tross for at terminologien kan være litt forvirrende om man er vant med en annen, og det kan derfor være lurt å kjøpe et jusleksikon, særlig når du ikke har hatt noe jus før. 

Vanskelige fag kan jeg dessverre ikke svare deg på, da jeg bare går første avdeling og ikke i Bergen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...