Gjest gjest Skrevet 8. august 2002 #1 Skrevet 8. august 2002 Jeg syns jeg spiser så lite, og legger liokevel på meg.. Hva spiser dere "slanke" hver dag ? Da mener jeg gjennom hele dagen, med mellom måltider + drikke.. Veldig nysgjerrig på det
bumblebee Skrevet 8. august 2002 #4 Skrevet 8. august 2002 Hvis man spiser for lite, innstiller kroppen seg på hungersnød, og forbrenningen går ned. Det er viktig å få i seg nok kalorier for at kroppen skal forbrenne. Man kan selvfølgelig få i seg for mye og, så det glelder å finne balansen.
Klips Skrevet 9. august 2002 #5 Skrevet 9. august 2002 Spiser det jeg vil jeg og, og det er: En brødskive til frokost, med ost, danskepølse eller annet, ikke-light pålegg, og juice Masse digg til lunsj, gjerne salat, varmmat, alt som måtte finnes. Nesten en liten middag. I tillegg trenger jeg en snack før og en etter lunsj for å komme gjennom arbeidsdagen, gjerne frukt eller yoghurt. Middag blir gjerne sen, i hvert fall ikke før syv, den er ofte hjemmelaget og sunn ca. halvparten av gangene? Spiser ca. like mye som mannen min! Drikker masse vann i løpet av dagen, liker ikke brus eller melk. Ikke liker jeg kaker eller godteri heller. Liker saltsnacks (popcorn, ostepop), prøver å holde det til en dag i uken, men det sklir ut oftere enn ikke. Og så drikker jeg nok vin og øl til at jeg burde legge på meg! (Ikke nå lenger, da, med nurket i magen.) Og så trener jeg tre ganger i uken også, har ikke bil så jeg går dit jeg skal, er mye utendørs.
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #6 Skrevet 9. august 2002 Jeg er ikke så veldig slank lenger, for jeg har trappet opp med maten. Frokost: Et eple Lunsj: En yoghurt med litt frokostblanding Middag: En hel liter vann + to tyggiser Kvelds: Fem tyggiser + to kopper vann Jeg spiser ganske lite, men det er fordi jeg ikke trener.. Men jeg begynner heldigvis til sommeren:)
Gjest Lea Skrevet 9. august 2002 #7 Skrevet 9. august 2002 Ice_White: Du vet jo allerede hva jeg mener om denne formen for "reklame"..
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2002 #8 Skrevet 9. august 2002 Jeg er ikke så veldig slank lenger, for jeg har trappet opp med maten. Frokost: Et eple Lunsj: En yoghurt med litt frokostblanding Middag: En hel liter vann + to tyggiser Kvelds: Fem tyggiser + to kopper vann Jeg spiser ganske lite, men det er fordi jeg ikke trener.. Men jeg begynner heldigvis til sommeren:) Ice_White........ nei, du er nok veldig veldig tykk med dine 39,5kg - de tomme kaloriene du propper i deg hver kveld etter kl 23....... hvor er de? Ser ikke de på listen din ovenfor....... hvordan jeg vet det, hm, du skrev følgende i et innlegg igår....... "Huff.. Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver. Jeg ble stilt et ultimatum: Legg på deg eller bli innlagt. Jeg har nå dessverre lagt på meg, veier 39,5 kg. De fleste sier jeg ser bedre ut, men hvorfor føler jeg meg ikke bedre selv? Jeg spiser ingenting før kl 23.00, men da sprekker jeg. Da blir det haugevis med tomme kalorier som jeg løper og spyr opp." Siden du ikke er så veldig tynn lenger, og ut i fra vekten din, så er du sånn ca 150cm høy?????? Spar oss for kommentarene dine please. 10na :D
Morlock Skrevet 9. august 2002 #9 Skrevet 9. august 2002 Frokost: En brødskive med leverpostei og et glass melk + en yogurth når jeg kommer på jobb. (to kopper kaffe for å våkne) Lunsh: 2 til 4 skiver med egg, reker, og annet pålegg + et glass melk. (Et skolebrød noen ganger) Mellommåltid: Mr Lee nudler eller en brødskive med pålegg. Litt brus eller melk. Middag: En porson med hva det måtte være + brus. Kvelds: En brødskive eller to hvis jeg er sulten.
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #10 Skrevet 9. august 2002 Til 10na. Jo, men det er ikke alltid de tomme kaloriene kommer.. Har klart å vike unna. Jeg er ikke 150 cm høy nei! Jeg er vel ikke så lita! :evil: Ja, kanskje jeg en dag blir lei av livet, da kan du få slippe mine kommentarer. Men inntil da snakker jeg så mye jeg vil. Jeg har bare ett liv, og jeg vil ikke kaste det bort på å holde kjeft!
Gjest Pussicat ikke innlogget Skrevet 9. august 2002 #11 Skrevet 9. august 2002 Jeg spiser ikke frokost de dagene jeg jobber fordi jeg står opp før kl. 0500 og da orker jeg bare ikke å spise noe. Lunch: Da kjøper jeg meg et påsmurt rundstykke i kantina og et glass vann. Et par timer etterpå spiser jeg ei skive brød med salami på. Middag: en porson med middag av det vi måtte ha. Jeg spier nesten like mye som min samboer. Kveldsmat spiser jeg ikke da jeg ikke er sulten på kvelden siden vi spiser middag rundt kl. 1800. Men det blir gjerne til at jeg drikker litt brus og spiser litt sjokolade etter middagen. Jeg er 150cm høy og veier 50kg!
Gjest care Skrevet 9. august 2002 #12 Skrevet 9. august 2002 Resultatet av å lese dette innlegget, ble at jeg sprang rett til skapet å hentet meg litt potetgull. Jada, jeg sitter klokken 1439 og spiser potetgull....
Gjest Turi Skrevet 9. august 2002 #13 Skrevet 9. august 2002 Ice_White: Jeg skjønner godt at du ikke vil holde kjeft, og ingen av oss ønsker deg bort fra foraet. Men du vet godt at du er syk, ihvertfall på overflaten, selv om du kanskje innerst inne ikke er ENIG i det. Dersom du tar litt selvkritikk, innser du sikkert at det ikke var dette svaret hun var ute etter, hun som spurte. Ditt "matinntak" ville de fleste av oss ikke fungere med i det hele tatt, og det er sykelig. Jeg er faktisk litt bekymret for deg. Jeg hadde fått inntrykk av at du er på bedringens vei, men det ser ikke slik ut nå. Håper du fremdeles er i kontakt med sykehus/lege, og at du har familie du kan stole på rundt deg. Over til temaet. Jeg er rimelig slank, og spiser hver dag: Frokost: En brødskive og en lettyoghurt med kli Lunsj: Salat og et rundstykke Middag: En porsjon av hva det måtte være (spiser ALDRI sauser og dressinger, mest fordi jeg ikke liker det). Mellommåltider er frukt. Jeg må innrømme at jeg er fæl til å spise is i varmen, og det legger jeg fort på meg av. Ellers drikker jeg kun vann utenom måltidene, da drikker jeg.... vann (og skummet melk til frokosten).
Gjest Tristessa Skrevet 9. august 2002 #14 Skrevet 9. august 2002 Ser på meg selv som rimelig slank jeg, og her er hva jeg spiser sånn til vanlig: Frokost: Spises sjelden til hverdags, liker ikke å spise rett etter at jeg har stått opp... Men i helgene blir det gjerne noen toast med godt kjøttpålegg, stekt eller kokt egg eller lignende digg. Drikker alltid te og/ eller espresso om morgenen, ellers klarer jeg ikke å våkne skikkelig... Lunsj: Frukt av et eller annet slag, men faller ofte for fristelsen til å spise skillingsboller hvis jeg er på skolen. (Rimi et minutt fra skolen..) Te, kaffe eller espresso hvis jeg er på kafè. Middag: En porsjon av det som måtte være, kanskje en halv til hvis det er noe ekstra godt! Spiser jeg hjemme drikker jeg lettøl, pils, vin eller vann til maten. Drikker nesten aldri brus hjemme. Som regel is fra boks til dessert. Kvelds: Frukt, te med kjeks eller lignende. Muffins eller kake hvis jeg har laget eller kjøpt. Hmm.. ser mye ut, men så er jeg jo så glad i mat! Trening med vekter og sykling holder meg i form enn så lenge. Men etter mine foreldres vekt kommer jeg til å bli en dundre når jeg blir voksen, hvis jeg ikke passer på!
Vala Skrevet 9. august 2002 #15 Skrevet 9. august 2002 Jeg er ikke syltynn men slank, spiser ganske varierende men nå i varmen er det ca sånn: Frokost: Frukt! (Noe av dette er stort sett i kjøleskapet - Melon, nektariner, fersken, pære...) Klarer ikke noe "tungt" til frokost. Lunsj: Salat med tunfisk/kylling/skinke, div grønnsaker, bønner, mais osv.. Ciabatta eller lign. til. Eller en eller annen dårlig lunsjrett i kantina på skolen. Middag: Nå i sommer blir det mye grilling, marinerer magert svinekjøtt, kylling el lign, maiskolber, champignon etc.. Mellom disse måltidene kan det bli mer frukt, yoghurt og litt for mye brus.. :o Jeg er ikke så glad i brød så det blir ikke så mye av det. Ellers så må jeg ha lørdagsgodt da, og kjæresten lager hjemmelaget pizza i helgen.. NAM! Jeg er ikke noe helsefrik men er ikke noe glad i fet mat og sauser og sånt..
Klips Skrevet 10. august 2002 #16 Skrevet 10. august 2002 Dagsinntaket til Ice_white var forhåpentlig ikke det den som skrev det første innlegget var ute etter. Hun ønsket nok å være slank uten å la mat styre hele livet sitt. Beklager, jeg måtte bare påpeke det. Virker som om noen er såååå stolte av at de spiser ca. ingenting. Velbekomme, selv har jeg viktigere ting å tenke på.
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 10. august 2002 #17 Skrevet 10. august 2002 Klips: Det hadde jeg også en gang i tiden. Livet er noe dritt iblant..
Gjest Valeria Skrevet 10. august 2002 #18 Skrevet 10. august 2002 Poenget når det gjelder vektreduksjon er IKKE hvor mange brødskiver man spiser til kvelds, hvor mye dressing man har til middag og hvor mye melk man drikker. Er du overvektig/lubben og ønsker å gå ned i vekt, se på dine egne spisevaner og finn grunnen til at du har de kiloene du ikke trenger/ønsker. Er du stor vil du strax finne grunnen, du trenger ikke hoppe fra usunne matvaner til havgregrøt og spinat på én dag! kjenner du deg daglig igjen i dette? brus til flere måltider om dagen, gjerne til frokost og middag og til kvelden foran tv'n. hvertfall en kake hver gang du har lyst på noe godt/lenge siden du har spist. Is/potetgull, sjokolade/kake til frokost, lunsj, middag eller kvelds. På slanker'n å hoppa over et måltid som du tok et eple for istede og så.. to timer etterpå spiste fem brødskiver med medisterkake på... Hvis ja, bruk hue litt, det er nemli dette du legger på deg av, et så mange brødskiver med smør på, så mye melk å så mye kjøttkaker å poteter å så mye mat du vil og _trenger_ , er du normal legger du deg ikke på deg av dette. Godteri kan du spise når du vil og har behov for det, ved et vanlig matinntak som beskrevet over, har du ikke behov for to sjokolader om dagen, da må du se litt på psyken din eller evt. andre grunner. Dette forstår barn, det skal bare litt til å innse gjerne. Vil du bli stram å slank så tren, og tren, det er det eneste som hjelper, og kun det eneste... mange vanndrikkere her, ikke drikk vann for å erstatte noe, drikk vann for å gi kroppen væske etter en treningsøkt og for å slukke tørste.
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2002 #19 Skrevet 14. august 2002 Hei! Jeg ser meg som nokså slank ( 20 år, 1.60m og veier 50kg ) Frokost: frokostblanding med melk eller 2 brødskiver med forskjellige pålegg. Til helgen når jeg ikke skal på skole spiser jeg ofte egg, becon og baguette. lunsj: varmmat i kantina eller 3 brødskiver og frukt middag: 1 porsjon kvelden: rest av middagen eller hurtigmat fra frysern Jeg har spist slik hele mitt liv og mener at det er svært sunt. Man legger heller ikke på seg. Hvis man gjør, er det vel bare å trene. Bedre å få i seg nok kost og trener bort fettet, enn å sitte hjemme og sulter seg.
ElleVille Skrevet 16. august 2002 #20 Skrevet 16. august 2002 Her er slankekuren min: Frokost: 3-4 brødskiver med kjøttpålegg Lunsj: en porsjon av et eller annet varmt + en brødskive f.eks. Middag: en stor porsjon (eksempel: 3 store poteter, grønnsaker og kjøtt) Kveld: et par brødskiver, pizza, baguett el. Uhorvelige mengder vann gjennom hele dagen. Dette opplegget kjører jeg sammen med et høyt aktivitetsnivå gjennom hele dagen. Poenget mitt er at du må regulere matinntak og bevegelse i forhold til hverandre. Er du mye i aktivitet, kan (må) du spise mer, og når aktivitetsnivået synker, må du også spise mindre. Du skal spise det du trenger for å fungere godt, både i kropp og hode, og stoppe der. Ikke vær redd for å gi en aktiv kropp næring - jeg spiser som en hest, og har likevel en slank og "definert" kropp. Ut og røre på seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå