Gå til innhold

Ikke dra i utdrikningslag til egen søster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer bryllupet seg med stormskritt og neste på agendaen er det berømmelige utdrikningslaget! 

Men jeg kjenner jeg ikke har lyst og det frister lite å tvinge seg selv til å være sosial med en bunt jenter jeg ikke kjenner eller har interesse av samt drikke masse alkohol når jeg skal på jobb på mandag igjen. Orker ikke.

Men jeg er også brudens søster. Er det dumt å ikke delta på utdrikningslaget eller er det innafor synes du?

Anonymkode: 64c49...501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå.

Anonymkode: e13aa...819

• Liker 6
Skrevet

Ja det er dumt å ikke gå. Da synes jeg iallefall du skal ha en gyldig grunn. Synes dine grunner er litt i det tynneste laget. Du MÅ jo ikke drikke alkohol.

Anonymkode: 30568...188

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes du skal delta. Festen er for hennes del, og det bør bety mer at du deltar for å glede henne enn å ikke delta fordi du selv ikke har lyst. Du trenger jo ikke å drikke så mye alkohol, gjør du?

Anonymkode: 0130a...66b

• Liker 10
Skrevet

Skal hun ha utdrikningslag på en søndag? 

Anonymkode: 2e9fd...ed0

• Liker 2
Skrevet

Den eneste som kan si med sikkerhet om dette er innafor eller ikke er søsteren din. Hvor nære dere er, hva aldersforskjellen er, hvem du eventuelt kjenner av andre deltagere, hva opplegget for dagen/kvelden er, hvor krevende jobben din er, hvor mye utdrikningslaget betyr for bruden - det er mange faktorer som spiller inn her, men den viktigste er hva søsteren din synes om at du uteblir - snakk med henne.

Generelt tenker jeg at det skal mye til for å droppe en søsters utdrikningslag - dessuten trenger du vel ikke drikke så mye at det fortsatt preger deg mandag...? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg sliter litt med sosial angst og jeg har derfor en fæl tendens til å bøtte nedpå ukritisk når jeg er i sosiale lag hvor alkohol er lett tilgjengelig, og jeg tåler lite så kan være fyllesyk i flere dager i tillegg til psykiske skadevirkninger. Derfor jeg kvier meg til å delta på utdrikningslaget. 

5 minutter siden, Daria skrev:

Den eneste som kan si med sikkerhet om dette er innafor eller ikke er søsteren din. Hvor nære dere er, hva aldersforskjellen er, hvem du eventuelt kjenner av andre deltagere, hva opplegget for dagen/kvelden er, hvor krevende jobben din er, hvor mye utdrikningslaget betyr for bruden - det er mange faktorer som spiller inn her, men den viktigste er hva søsteren din synes om at du uteblir - snakk med henne.

Generelt tenker jeg at det skal mye til for å droppe en søsters utdrikningslag - dessuten trenger du vel ikke drikke så mye at det fortsatt preger deg mandag...? 

Ikke kjempestor aldersforskjell, vi er har en helt OK relasjon, ikke noe særlig nære. Jeg kunne tatt en prat med henne, men hadde det ikke avslørt at vi skal holde en utdrikningslag for henne tror du? Det skal være hemmelig. Igjen har en lei tendens til å drikke altfor mye så jeg husker ikke halve kvelden engang. 

TS

Anonymkode: 64c49...501

Skrevet

Kommer helt an på. I mitt tilfelle har søsteren en annen sosial sirkel, og vi bruker ikke drikke sammen, så jeg tenker det til og med hadde vært bedre for henne om jeg ikke var der og så hvor "teit" hun er i fylla.

Siden du er søsteren kan det være hun har invitert deg bare forid hun føler hun må. Men det vet du best selv siden du kjenner henne, kanskje hun vil ha deg der.  

Anonymkode: 49b75...21a

• Liker 2
Skrevet

Du kan vel bestemme deg for å være edru?

Skrevet

Du må gå,.

Anonymkode: deea9...d7e

• Liker 3
Skrevet

Gå, bestem deg for å gå hjem tidlig,  forsøk å begrense drikkingen og/eller ha en grunn klar: ikke hundre prosent i form, men vil gjerne delta. Det vil gjøre bryllupet lettere (du har hilst på en del av de andre og forlover, du behøver ikke bekymre deg over om de lurer på hvorfor du ikke var der).  

Anonymkode: b5d1a...86b

• Liker 4
Skrevet

Det er en dag av ditt liv. En dag som betyr noe for din søster. Jeg som har angst hadde gjort alt for å være der for min søster. Alle grunner du ramser opp er egoistiske. 

Anonymkode: df940...405

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du bør gå. Da jeg var i utdrikningslag for min søster var jeg den klart yngste, siden hun er mye eldre enn meg. De fleste var type 10 år eldre, og jeg var bare 18. Kjente heller ingen av de andre. Likevel syns jeg det var ålreit, og jeg hadde godt av å utfordre meg selv litt sosialt. Jeg syns du skal være grei mot søsteren din og dra i utdrikningslaget hennes

Anonymkode: ec560...8f6

• Liker 2
Skrevet

Sikker på at du er bedt? Pleier jo ikke å være med familie.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal hun ha utdrikningslag på en søndag? 

Anonymkode: 2e9fd...ed0

Det lurte jeg også på. Eller kanskje planen er å drikke så mye og lenge at de fortsatt er fyllesjuke på mandag. :P

Skrevet

Dette er for bruden, ikke for deg. Såklart skal du stille opp, det er en dag hun vil huske resten av livet og som er viktig for henne, og viktig at alle hennes nærmeste er der, selvom ikke alle kjenner hverandre. Veldig egoistisk om du ikke drar!

Anonymkode: 79d6c...af7

• Liker 1
Skrevet

Min søster kom ikke i mitt, fikk høre at det var fordi hun måtte tidlig på jobb mandag morgen. Utdrikkingslaget var på en lørdag/søndag i utlandet. Men alle oss andre skulle også på jobb mandag morgen. I etterkant har jeg fått høre at det var fordi hun ikke var valgt som forlover. Vi har aldri vært perlevenner, men avstanden mellom oss har ikke akkurat blitt mindre etter dette..

Var jeg deg ville jeg ville jeg gått, selvom de ikke liker de andre der, de er yngre enn deg, du ikke kjenner oss osv. Jeg tror du fort kan angre på at du ikke ble med, i tillegg er det er søsteren din, det er ikke en random venninne. Du bør være tilstede på dager hun kommer til å huske resten av livet :) 

Anonymkode: 2f2d7...686

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke melde deg frivillig som sjåfør slik at du har en god grunn til å ikke drikke? :) Syntes absolutt du skal dra.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Sirah skrev:

Kan du ikke melde deg frivillig som sjåfør slik at du har en god grunn til å ikke drikke? :) Syntes absolutt du skal dra.

Enig!

Anonymkode: cedbf...1ee

Skrevet

Jeg har ikke en søster,  men ville deltatt på noe som var viktig for min bror selv om hadde hatt kjempelyst. På samme måte som jeg vet han ville gjort ting for meg som han egentlig ikke er glad i å gjøre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...