AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Samboeren min og jeg planlegger en tur til varmere strøk i sommer. Vi vil veldig gjerne ha et sted hvor det er mulig å bade, gjerne langs kysten, i tillegg til at vi er glad i å gå i naturen og se ting som fint, spektakulært eller vakkert. Vi likte oss blant annet veldig godt i klippelandskap på Malta. Noen tips? Anonymkode: ee424...a8c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Jeg hadde tenkt til å forelå Malta Flott natur finner du etter min mening alle steder hvis du gidder å kjøre en tur rundt på øya. Hvis dere liker klippelandskap finnes dette på for eksempel Mallorca (helt nord), Kypros, Kroatia (Dubrovnik), Kreta og mange andre greske øyer. På Kreta er det for eksempel raviner du kan gå i Anonymkode: e7016...2d8
Wonders Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Vel, tåler dere varme? Det har jo litt å si. Hvor langt ønsker dere å fly?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Akkurat nå, Wonders skrev: Vel, tåler dere varme? Det har jo litt å si. Hvor langt ønsker dere å fly? Vi har ingen begrensning på fly, og er rimelig gode på varme:) Anonymkode: ee424...a8c 1
Wonders Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har ingen begrensning på fly, og er rimelig gode på varme:) Anonymkode: ee424...a8c Flotters, hva med Thailand, Kambodia og Laos? Vietnam.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tenkt til å forelå Malta Flott natur finner du etter min mening alle steder hvis du gidder å kjøre en tur rundt på øya. Hvis dere liker klippelandskap finnes dette på for eksempel Mallorca (helt nord), Kypros, Kroatia (Dubrovnik), Kreta og mange andre greske øyer. På Kreta er det for eksempel raviner du kan gå i Anonymkode: e7016...2d8 Takk for gode tips! Og ja, stort sett er det fin natur rundt omkring, men vi synes ikke alltid det er så lett å finne disse stedene. Hadde vært så fint å ha i hvert fall et eller to steder som garantert er fint!:) Anonymkode: ee424...a8c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, Wonders skrev: Flotters, hva med Thailand, Kambodia og Laos? Vietnam. Laos har vel dårlig med kyst, men har du noen konkrete tips? Spesielt i Vietnam og Kabodia kanskje:) Anonymkode: ee424...a8c
Wonders Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Laos har vel dårlig med kyst, men har du noen konkrete tips? Spesielt i Vietnam og Kabodia kanskje:) Anonymkode: ee424...a8c Da må jeg høre med brutters, de var på bryllupsreise der og var kjempefornøyde. Du får sikker svar her før jeg får svar fra han
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 New Zealand? Anonymkode: 94dd5...120 1
tirben Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: New Zealand? Anonymkode: 94dd5...120 Kanskje ikke så varmt på sommeren?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 15 timer siden, Wonders skrev: Da må jeg høre med brutters, de var på bryllupsreise der og var kjempefornøyde. Du får sikker svar her før jeg får svar fra han Det ser ikke sånn ut🙊 Anonymkode: ee424...a8c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 7 timer siden, tirben skrev: Kanskje ikke så varmt på sommeren? True story! Anonymkode: ee424...a8c
Wonders Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ser ikke sånn ut🙊 Anonymkode: ee424...a8c Brutters svarer ikke, men vet de var i Hanoy og i Kambodia er jeg så usikker. Det er ikke så mange som svarer på slikt her. De fleste har ikke vært der. Tenker også at Kroatsia er mer nærliggende for mange her i landet, og de har mest erfaring fra slike steder. Ellers har Kanariøyene masse turer med adventure nature.
aglaea Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 Laos har ikke kyst nei. Kambodsja skal ha fine strender, men vi var ikke på strendene selv da vi var der, så kan ikke si noe om hvordan de er. Både Vietnam og Thailand har jo flotte strender og flott natur. Særlig nord både i Thailand og Vietnam har mange gode turmuligheter. Ellers har Malaysia også mye fin natur og nydelige strender. Europa er jo og veldig fint om sommeren. Hva med Sør-Frankrike? Dersom dere unngår de største turistfellene, og gjerne drar litt lenger vestover langs kysten er det mye fint å se, og litt færre turister.
aglaea Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 Dover i England har jo litt lignende klippelandskap som Malta (bare andre farger), men er nok gjerne litt kaldere;)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, aglaea skrev: Dover i England har jo litt lignende klippelandskap som Malta (bare andre farger), men er nok gjerne litt kaldere;) Takk for mange fine tips! I fjor var vi i Kroatia, Trogir (og omegn), syntes det var mye fin natur, men skuffende strender og vann. Sør-Frankrike har jeg tenkt på mange ganger, men ikke som sånn tur-ferie, så det var spennende! Har du noen konkrete navn?:) Anonymkode: ee424...a8c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 Ser nå at det var @Wonders og ikke @aglaea som nevnte Kroatia. Men tusen takk for masse tips, det er så deilig å planlegge og tenke på sommerferie når det er minusgrader og snøvær ute:) Anonymkode: ee424...a8c
aglaea Skrevet 11. januar 2018 #18 Skrevet 11. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for mange fine tips! I fjor var vi i Kroatia, Trogir (og omegn), syntes det var mye fin natur, men skuffende strender og vann. Sør-Frankrike har jeg tenkt på mange ganger, men ikke som sånn tur-ferie, så det var spennende! Har du noen konkrete navn?:) Anonymkode: ee424...a8c Kroatia har ikke så mye strender, nettopp fordi de har en del klipper langs kysten. Jeg har ikke vært særlig på tur-ferie selv i Frankrike (men har reist en god del i Frankrike), men la merke til at det var flere nasjonalparker og naturområder i området vi var i sist (var da i Languedoc-Roussillon delen), og det er også mye i Provence. Ellers kan jeg også anbefale Slovenia. Nydelig land, masse turmuligheter. Bled innsjøen ligger f.eks med de slovenske alpene og er en herlig innsjø med masse turmuligheter rundt og mye aktiviteter å gjøre på stedet. Lenger sør i landet (ikke særlig stort land, så går fort å reise rundt) er det og en koselig kystlinje, med landsbyer som ligner på italienske og kroatiske byer.
aglaea Skrevet 11. januar 2018 #19 Skrevet 11. januar 2018 Slovenia er heller ikke fullt så drepende varmt som Italia, Kroatia osv. kan være om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #20 Skrevet 11. januar 2018 Jeg foreslår også Slovenia. Fantastisk land med nydelig natur og fine turmuligheter. Ellers er Dolomittene i Italia også et mulig sted å dra dersom dere vil gå tur i fjellet og ha det varmt. Da kan dere avslutte med dager på "stranda" enten på kysten i Italia, eller ved å ta turen til Slovenia, eller enda lenger sør. Kypros har også fine klipper, vakker natur og gode bademuligheter. Anonymkode: 95703...eaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå